5. 5. 2019 11:04 − 3070× − 0

Nová technika v rumunském mistrovství

Rumunsko patří v Evropě k zaostalejším zemím a podobný pohled se naskýtá i při hodnocení tamního vozového parku.

A kdovíjak vyspěle dříve nepůsobil ani vozový park tamního šampionátu v rally. Doba se však mění a mění se i kvalita techniky, kterou se tamní soutěžní stáje vybavují. Nejlépe změnu situace vystihuje obsazení úvodního dějství nové sezóny rumunského mistrovství. Startovnímu poli navrátivší se Raliul Argesului, které dohromady čítalo 58 vozů, vévodila devítka moderních speciálů kategorie R5. Trojnásobný rumunský šampión Simone Tempestini ke svému poslednímu triumfu vloni dorazil za volantem Citroënu C3 R5. Francouzské značce však dal během zimy vale a pro letošní sezónu ve WRC2 i na národní půdě dal přednost Hyundai i20 R5. Rumunští diváci ovšem o průjezdy C3 R5 ani letos ochuzeni nebudou, když si jeden zbrusu nový exemplář pořídil Valentin Porcisteanu, šampión z roku 2011. Do kategorie R5 nakouknul poprvé až v loňském roce, kdy se Škodou Fabia vybojoval post vicemistra.

Čtvrtá sezóna ve spojení s českou technikou kategorie R5 čeká Dana Girtofana, dalšího z mistrů minulosti a čtvrtého nejrychlejšího loňské sezóny. Jednoznačně největším počtem titulů absolutního mistra Rumunska se může pyšnit jiný jezdec ze špičky, Constantin Aur. Ten se po několika letech pauzy vloni vrátil na soutěžní tratě s Fabií R5 a pokračovat s ní bude i tento rok. Sebastian Barbu byl v minulých letech k vidění nejvíce za volantem produkčních Mitsubishi, ale letos i on přesedlal na oblíbenou škodovku. Čtvrtý speciál pocházející z Mladé Boleslavi pilotoval na asfaltech Raliul Argesului nevýrazný Costel Casuneanu a dosahoval podobně slabších časů jako pilot Fordu Fiesta R5 Catalin Grigoriu. Na nejvyšší příčky si dělal zálusk jiný pilot Fordu Bogdan Marisca, který se s Fiestou R5 stal před dvěma lety šampiónem. Z devíti startujících vozů R5 cíl spatřila jen šestice a až do poslední zkoušky se držel na poslední příčce Cristian Dolofan. Vicemistr produkčních vozů dal svému Lanceru EVO IX vale a na novou sezónu se vybavil Peugeotem 208 T16 R5.

Samotný průběh soutěže moc strhujících bitev nenabídnul. Tempestini se ujal vedení hned v úvodní zkoušce a postupně si na své konto připsal nejrychlejší časy i ve zbylých sedmi testech. Do cíle tak dorazil pilot Hyundaie i20 R5 jako jednoznačný vítěz s náskokem skoro minuty a půl. Porcisteanu debut s novým Citroënem zakončil na nejlepší dosažitelné příčce. Na porážku Tempestiniho mohl pomýšlet jen stěží a druhá příčka tak byla maximem možného. O jediný rozruch se v první trojici postarali dva jezdci škodovek. Girtofan začal novou sezónu pomaleji, ale postupně se přibližoval k pódiovým příčkám. Když Barbu v poslední dvojici testů začal ztrácet, o třetí příčku ve prospěch Girtofana přišel. Ze hry už v první zkoušce vypadnul kvůli havárii Aur a po druhé zkoušce musel další snažení vzdát i Marisca. Na vině byla technická závada jeho Fordu Fiesta R5.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama