--> -->
5. 5. 2019 16:41 − 2073× − 0 0

Sedm vteřin od desítky nejrychlejších

Jen necelých sedm vteřin dělilo posádku Racing 21 od deseti nejrychlejších posádek v klasifikaci ME v rámci Rally Islas Canarias.

- Posádka Štajf – Havelková na jedenáctém místě Rally Islas Canarias 2019
- Další velmi náročná soutěž seriálu FIA ERC
- Druhá etapa s lepšími výsledky v časech i pořadí
- Udržení vedení ACCR Czech Rally Teamu I. v Poháru národů FIA ERC

Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou, startující zde opět pod registrací Autoklubu ČR, obsadili na voze ŠKODA Fabia R5 v cíli jedenácté místo.

Letošní ročník soutěže na Kanárských ostrovech charakterizovala velmi náročná trať se šestnácti rychlostními zkouškami o celkové délce 200 kilometrů. Na start soutěže se přihlásilo celkem 27 posádek s vozy specifikace R5. Pro tým Racing 21 to byl premiérový start na těchto exotických španělských ostrovech. Přesto dokázal Vojtěch Štajf už v kvalifikaci zajet velmi kvalitní výsledek v podobě sedmého nejrychlejšího času a zvolil pro první etapu soutěže pátou startovní pozici. Právě úvod soutěže byl však více o poznávání povrchu i typu tratě. „Kvalifikace se nám povedla, ale bohužel profil tratě shakedownu neodpovídal následným rychlostním zkouškám. Museli jsme tedy znova hledat odpovídající nastavení naší Fabie R5, a to nám způsobilo časovou ztrátu během prvního dne. Specifický asfaltový povrch navíc soustavně přehříval a následně silně opotřebovával naše pneumatiky. Přesto nebyl náš časový odstup na kilometr v porovnání se špičkou nijak výrazný. Trať je tu velmi obtížná a pokud uděláte chybu v ideální stopě na začátku série zatáček, časová ztráta rychle narůstá. Výhoda domácích jezdců, i těch, kteří tu startují opakovaně, byla logicky znatelná. Celý den jsme navíc řešili nedotáčivost auta na výjezdech z táhlých zatáček, a proto jsme večer v servisu udělali několik změn v nastavení pro druhý den,“ hodnotil situaci po úvodních osmi měřených úsecích jezdec Vojtěch Štajf. S navigátorkou Veronikou Havelkovou byli po první etapě na průběžném čtrnáctém místě.

Po změnách v nastavení podvozku vozu ŠKODA Fabia R5 se druhá etapa nesla v duchu celkového zlepšení. Dosahované časy posádky Racing 21 směřovaly k desítce nejrychlejších a také časový odstup na kilometr v porovnání s nejrychlejším jezdcem se nakonec pohyboval okolo hodnoty 0,8 vteřiny. V úplném závěru soutěže se Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou pokusili o útok na top 10 v pořadí, ale jízdou na limitu poškodili disk a museli se tak spokojit s jedenáctou příčkou v klasifikaci FIA ERC s odstupem pouhých 6,9 vteřin na desítku nejúspěšnějších. „Zajeli jsme tady kvalitní závod a nevzdali se i po ztrátě z úvodní etapy. Bylo to těžké, protože jsme měli před startem pouze dva tréninkové průjezdy k napsání rozpisu a členitá trať si tady s ničím nezadá s Korsikou. Veronika však zvládla rozpis i diktování skvěle. Bojovali jsme s nastavením auta, ale i to se nakonec, díky klukům v servisu i telefonické konzultaci s týmovým inženýrem, hodně zlepšilo. Proto jsme zkusili v poslední erzetě zatáhnout s cílem postoupit do top 10. Jízdou na hraně jsme, ale trefili levý zadní ráfek a měli jeden těžký okamžik, takže nám útok nevyšel. Ale bůh stál nad námi a mohli jsme soutěž dokončit s autem pohromadě. V každém případě to byla výborná průprava na další soutěž českého šampionátu v Českém Krumlově, kam se moc těšíme. Závěrem chci poděkovat Autoklubu ČR. Jsme hrdi, že můžeme reprezentovat český motorsport v tak náročném seriálu na kvalitní evropské úrovni. Poděkování patří rovněž našim partnerům, bez jejichž podpory bychom se v našich sportovních aktivitách neobešli,“ uzavřel hodnocení spokojený Vojtěch Štajf.

ACCR Czech Rally Team I. si i po soutěži na Kanárských ostrovech udržel vedení v Poháru národů FIA ERC.

Další soutěží Vojtěcha Štajfa a Veroniky Havelkové je třetí domácí podnik MČR Rallye Český Krumlov, kterého se posádka zúčastní s vozem Volkswagen Polo GTI R5, a to ve dnech 17. – 18. května 2019.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->