Kalle Rovanperä dosáhl prvního vítězství ve WRC 2 Pro
› Bolivijská soukromá posádka Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu s vozem ŠKODA byla také
nominována do třídy WRC 2 Pro a na čtvrtém místě si dojela pro body
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Gratuluji Kallemu a Jonnemu, se svým vozem ŠKODA
FABIA R5 předvedli chytrý a rychlý výkon.“
Concepción/Chile, 12. května 2019 – Po několika nehodách a nezdarech, které tovární posádku ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) potkaly v úvodní části letošního mistrovství světa FIA World Rally Championship, finská posádka zásluhou své chytré a rychlé jízdy dosáhla na Chilské rallye svého prvního letošního vítězství v kategorii WRC 2 Pro. Zasloužené vítězství je posunulo do dobré pozice v boji o titul ve druhé části letošní sezóny.
Chilská rallye byla vůbec poprvé součástí mistrovství světa FIA World Rally Championship. Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen tentokrát jeli s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5 a zásluhou svého rozvážného a opatrného přístupu se toho na náročných šotolinových zkouškách Jižní Ameriky hodně naučili. Kvůli dešti byl povrch rychlostních zkoušek velmi blátivý a nevyzpytatelný. Po třech rychlostních zkouškách byli mladí Finové v rámci kategorie WRC 2 Pro na druhém místě. „Oproti soupeřům jsem ztratil hodně času, protože jsem se v místech s malou přilnavostí necítil dobře. Pro odpolední průjezdy rychlostních zkoušek proto modifikujeme nastavení mého vozu ŠKODA FABIA R5,“ komentoval své účinkování během poledního servisu Kalle Rovanperä. Je třeba dodat, že v pátek odpoledne následně zajel ve čtvrté rychlostní zkoušce nejrychlejší čas a dostal se do vedení kategorie WRC 2 Pro, které udržel až do cíle.
Na první rychlostní zkoušce sobotního kola zaznamenal nejrychlejší čas opět tovární pilot ŠKODA Kalle Rovanperä. Mezitím měl jeho hlavní soupeř Mads Østberg s vozem Citroën potíže s brzdami. Rovanperä proto měl ve vedení kategorie WRC 2 Pro náskok více než půl minuty, takže 18letý Fin měl od tohoto okamžiku jediný cíl: „Naštěstí jsem schopen udržovat svůj odstup od mého soupeře. Jsem si jistý, že bude hodně tlačit, aby mě dohnal.“ Kalle Rovaperä si vedení udržel až do konce soutěže zásluhou rychlé, kontrolované a bezchybné jízdy. Vybojoval tak své první letošní vítězství v kategorii WRC 2 Pro.
Taktéž 18letý Marco Bulacia Wilkinson, jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5, dojel na čtvrtém místě a získal tak své první body v kategorii WRC 2 Pro, současně to byly body pro tým ŠKODA Motorsport.
„Gratuluji Kallemu a Jonnemu! Tentokrát dokázali správně přizpůsobit svoji rychlost daným podmínkám. Rychlou a bezchybnou jízdou dosáhli zaslouženého vítězství. Děkuji také Marco Bulacia Wilkinsonovi a jeho spolujezdci Fabianovi Cretu za body vybojované pro ŠKODA Motorsport v kategorii WRC 2 Pro,“ řekl po soutěži šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.
Celkové pořadí na Chilské rallye (WRC 2 Pro)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5, 3.23:46,3 h
2. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 R5, +23,6 s
3. Greensmith/Edmondson (GB/GB), Ford Fiesta R5, +3:49,0 min
4. Bulacia/Cretu (BOL/ARG), ŠKODA FABIA R5, +5:42,3 min
Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – jezdci (po 6. ze 14 kol)
1. Gus Greensmith (GB), Ford, 73 bodů
2. Mads Østberg (N), Citroën, 68 bodů
3. Lukasz Pieniazek (PL), Ford, 62 bodů
4. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 61 bodů
5. Marco Bulacia (BOL), ŠKODA, 12 bodů
Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – výrobci (po 6. ze 14 kol)
1. Ford, 135 bodů
2. ŠKODA, 73 bodů
3. Citroën, 68 bodů
Číslo dne: 1
Zásluhou rychlé a bezchybné jízdy dosáhli Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (ŠKODA FABIA R5) v letošní sezóně svého prvního vítězství v kategorii WRC 2 Pro.
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
Když se prohrává... je to soukromý tým...
Když se vyhraje... je to tovární posádka...
To už je jak v té naší politice.... Všechno dobré jsem vymyslel a zajistil já! A když to náhodou dopadne špatně? Můžou za to moji spojenci...
Hihi, a mě ty škodovácký tiskovky fakt baví...
Když se prohrává... je to soukromý tým...
Když se vyhraje... je to tovární posádka...
To už je jak v té naší politice.... Všechno dobré jsem vymyslel a zajistil já! A když to náhodou dopadne špatně? Můžou za to moji spojenci...
Ale ten, kdo za všechno může, je vždy po ruce - Kalousek...
Hihi, a mě ty škodovácký tiskovky fakt baví...
Když se prohrává... je to soukromý tým...
Když se vyhraje... je to tovární posádka...
To už je jak v té naší politice.... Všechno dobré jsem vymyslel a zajistil já! A když to náhodou dopadne špatně? Můžou za to moji spojenci...
Kdo se smejete nebo naopak pohorsujete nad jazykem tiskovek, doporucuju Skoda noviny; budete mit celorocne pravidelnou davku emoci, a to na kridovym papire.
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...