13. 5. 2019 10:17 − 4240× − 14 0

Kalle Rovanperä dosáhl prvního vítězství ve WRC 2 Pro

Tovární posádka Škoda Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen s privátním vozem Škoda Fabia R5 zvítězila v kategorii WRC 2 Pro Chilské rallye.

› Bolivijská soukromá posádka Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu s vozem ŠKODA byla také nominována do třídy WRC 2 Pro a na čtvrtém místě si dojela pro body
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Gratuluji Kallemu a Jonnemu, se svým vozem ŠKODA FABIA R5 předvedli chytrý a rychlý výkon.“

Concepción/Chile, 12. května 2019 – Po několika nehodách a nezdarech, které tovární posádku ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) potkaly v úvodní části letošního mistrovství světa FIA World Rally Championship, finská posádka zásluhou své chytré a rychlé jízdy dosáhla na Chilské rallye svého prvního letošního vítězství v kategorii WRC 2 Pro. Zasloužené vítězství je posunulo do dobré pozice v boji o titul ve druhé části letošní sezóny.

Chilská rallye byla vůbec poprvé součástí mistrovství světa FIA World Rally Championship. Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen tentokrát jeli s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5 a zásluhou svého rozvážného a opatrného přístupu se toho na náročných šotolinových zkouškách Jižní Ameriky hodně naučili. Kvůli dešti byl povrch rychlostních zkoušek velmi blátivý a nevyzpytatelný. Po třech rychlostních zkouškách byli mladí Finové v rámci kategorie WRC 2 Pro na druhém místě. „Oproti soupeřům jsem ztratil hodně času, protože jsem se v místech s malou přilnavostí necítil dobře. Pro odpolední průjezdy rychlostních zkoušek proto modifikujeme nastavení mého vozu ŠKODA FABIA R5,“ komentoval své účinkování během poledního servisu Kalle Rovanperä. Je třeba dodat, že v pátek odpoledne následně zajel ve čtvrté rychlostní zkoušce nejrychlejší čas a dostal se do vedení kategorie WRC 2 Pro, které udržel až do cíle.

Na první rychlostní zkoušce sobotního kola zaznamenal nejrychlejší čas opět tovární pilot ŠKODA Kalle Rovanperä. Mezitím měl jeho hlavní soupeř Mads Østberg s vozem Citroën potíže s brzdami. Rovanperä proto měl ve vedení kategorie WRC 2 Pro náskok více než půl minuty, takže 18letý Fin měl od tohoto okamžiku jediný cíl: „Naštěstí jsem schopen udržovat svůj odstup od mého soupeře. Jsem si jistý, že bude hodně tlačit, aby mě dohnal.“ Kalle Rovaperä si vedení udržel až do konce soutěže zásluhou rychlé, kontrolované a bezchybné jízdy. Vybojoval tak své první letošní vítězství v kategorii WRC 2 Pro.

Taktéž 18letý Marco Bulacia Wilkinson, jedoucí s privátně nasazeným vozem ŠKODA FABIA R5, dojel na čtvrtém místě a získal tak své první body v kategorii WRC 2 Pro, současně to byly body pro tým ŠKODA Motorsport.

„Gratuluji Kallemu a Jonnemu! Tentokrát dokázali správně přizpůsobit svoji rychlost daným podmínkám. Rychlou a bezchybnou jízdou dosáhli zaslouženého vítězství. Děkuji také Marco Bulacia Wilkinsonovi a jeho spolujezdci Fabianovi Cretu za body vybojované pro ŠKODA Motorsport v kategorii WRC 2 Pro,“ řekl po soutěži šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

Celkové pořadí na Chilské rallye (WRC 2 Pro)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5, 3.23:46,3 h
2. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 R5, +23,6 s
3. Greensmith/Edmondson (GB/GB), Ford Fiesta R5, +3:49,0 min
4. Bulacia/Cretu (BOL/ARG), ŠKODA FABIA R5, +5:42,3 min

Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – jezdci (po 6. ze 14 kol)
1. Gus Greensmith (GB), Ford, 73 bodů
2. Mads Østberg (N), Citroën, 68 bodů
3. Lukasz Pieniazek (PL), Ford, 62 bodů
4. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 61 bodů
5. Marco Bulacia (BOL), ŠKODA, 12 bodů

Aktuální pořadí mistrovství světa WRC 2 Pro – výrobci (po 6. ze 14 kol)
1. Ford, 135 bodů
2. ŠKODA, 73 bodů
3. Citroën, 68 bodů

Číslo dne: 1

Zásluhou rychlé a bezchybné jízdy dosáhli Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (ŠKODA FABIA R5) v letošní sezóně svého prvního vítězství v kategorii WRC 2 Pro.

Komentářů celkem: 14
13. 5. 2019 15:01
0 0
"...chytrý a rychlý výkon" To jsou zase žvásty smajlíksmajlík
13. 5. 2019 15:42
0 0
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
13. 5. 2019 15:50
0 0
Původně napsal Pepan A1
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Tentokrát nemohu souhlasit, protože Mads Ostberg byl dost silný protivník
13. 5. 2019 16:19
0 0
Původně napsal Shacki
Původně napsal Pepan A1
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Tentokrát nemohu souhlasit, protože Mads Ostberg byl dost silný protivník
Mads je silný protivník, ale měl problémy s nastavením a v sobotu mu tuším odešly zadní brzdy. Kalle měl ale zas problém s jedním tlumičem, takže to trochu Madsovy problémy vyrovnalo. Já jsem ale chtěl spíše poukázat na to, že čtyři auta v kategorii je žalostně málo.
13. 5. 2019 22:03
Upraveno 22:03
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Shacki
Původně napsal Pepan A1
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Tentokrát nemohu souhlasit, protože Mads Ostberg byl dost silný protivník
Mads je silný protivník, ale měl problémy s nastavením a v sobotu mu tuším odešly zadní brzdy. Kalle měl ale zas problém s jedním tlumičem, takže to trochu Madsovy problémy vyrovnalo. Já jsem ale chtěl spíše poukázat na to, že čtyři auta v kategorii je žalostně málo.
No, sice nejsem příznivcem této kategorie, ani PR týmu škodovky, ale v tomhle se jich musím zastat. V kategorii WRC2 PRO jely sice jen čtyři posádky, nicméně zrovna v Chile byly první tři posádky WRC2 PRO zároveň na prvních třech místech v kategorii RC2 (jinak řečeno mezi všemi R5).
13. 5. 2019 23:53
0 0
Původně napsal Vojtech.Elias
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Shacki
Původně napsal Pepan A1
Na základě prohlášení tiskového oddělení Škodovky jsem se podíval na výsledky. 4 auta vystartovala, 4 dojela do cíle. Podle mě je to nádherný příklad rčení "Mezi slepými jednookým králem".
Tentokrát nemohu souhlasit, protože Mads Ostberg byl dost silný protivník
Mads je silný protivník, ale měl problémy s nastavením a v sobotu mu tuším odešly zadní brzdy. Kalle měl ale zas problém s jedním tlumičem, takže to trochu Madsovy problémy vyrovnalo. Já jsem ale chtěl spíše poukázat na to, že čtyři auta v kategorii je žalostně málo.
No, sice nejsem příznivcem této kategorie, ani PR týmu škodovky, ale v tomhle se jich musím zastat. V kategorii WRC2 PRO jely sice jen čtyři posádky, nicméně zrovna v Chile byly první tři posádky WRC2 PRO zároveň na prvních třech místech v kategorii RC2 (jinak řečeno mezi všemi R5).
Tady bych si dovolil drobnou technickou připomínku. Všichni víme, že není vůz R5 jako vůz R5. Je něco jiného vůz továrního týmu, který obsluhuje zkušená parta techniků a který má tovární zázemí a stejný vůz nějakého malého soukromníčka, který na provoz horkotěžko shání peníze a tomu odpovídá i vyladění auta. Kromě toho tovární jezdec jede s vědomím, že když rozvěsí svůj vůz po stromech, fabrika mu do příští soutěže postaví úplně novou mašinu. Když ten vůz rozvěsí soukromník, tak si třeba půl roku nezajezdí, protože na stavbu nového auta prostě nesežene peníze a to jej podvědomě brzdí. Takže proč by se ti soukromníci zbytečně honili a jeli za hranou, když střelci z továrních týmů jedou jiný pohár a o body ve WRC2 je nepřipraví? I tak v té kategorii bylo odstoupení celkem dost. Tím ale nechci shazovat kvality Kalleho a Madse. Pořád si totiž myslím, že Budar udělal strategickou chybu, když angažoval do druhého vozu Lappiho. Kdyby jej nechal jet v kategorii WRC2 a druhé auto WRC svěřil Ostbergovi, Citroen by dneska byl v tabulce na druhém místě, protože Mads je velice spolehlivý dojížďák. Mistr světa z něj sice nikdy nebude, ale svoje si pro tým odjede.
14. 5. 2019 11:13
Upraveno 11:13
0 0
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
14. 5. 2019 12:39
0 0
Původně napsal Wladimeer
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
Vše je otázka priorit. Ostberg taky před rokem nemohl předpokládat, že bude jezdit s R5. Kdyby dal Budar Lappimu na výběr, že buď bude jezdit R5, nebo sedět doma na sesli, určitě by si vybral ježdění. A pokud by chtěl sedět doma na sesli, mohl Budar nabídnout na vybrané soutěže auto Loebovi (v té době byl ještě volný) a na zbytek soutěží poskytnout auto platícímu jezdci.
14. 5. 2019 13:00
0 0
Hihi, a mě ty škodovácký tiskovky fakt baví...smajlíksmajlík

Když se prohrává... je to soukromý tým...
Když se vyhraje... je to tovární posádka...smajlíksmajlíksmajlík

To už je jak v té naší politice.... Všechno dobré jsem vymyslel a zajistil já! A když to náhodou dopadne špatně? Můžou za to moji spojenci...smajlíksmajlíksmajlík
14. 5. 2019 13:59
0 0
Původně napsal joeking
Hihi, a mě ty škodovácký tiskovky fakt baví...smajlíksmajlík

Když se prohrává... je to soukromý tým...
Když se vyhraje... je to tovární posádka...smajlíksmajlíksmajlík

To už je jak v té naší politice.... Všechno dobré jsem vymyslel a zajistil já! A když to náhodou dopadne špatně? Můžou za to moji spojenci...smajlíksmajlíksmajlík
Spojenci nee, ty nemám, jen užitečné idioty.
Ale ten, kdo za všechno může, je vždy po ruce - Kalousek...
smajlík
14. 5. 2019 14:49
0 0
Původně napsal joeking
Hihi, a mě ty škodovácký tiskovky fakt baví...smajlíksmajlík

Když se prohrává... je to soukromý tým...
Když se vyhraje... je to tovární posádka...smajlíksmajlíksmajlík

To už je jak v té naší politice.... Všechno dobré jsem vymyslel a zajistil já! A když to náhodou dopadne špatně? Můžou za to moji spojenci...smajlíksmajlíksmajlík
Prolez jsem letosni posoutezni tiskovky tady na ewrc a nenasel jsem nic, co by odpovidalo tvymu tvrzeni. Monte explicitne nevyjadreno, pouze se uvadi, ze WRC2Pro je pro tovarni posadky. Svedsko - tovarni posadka, Korsika a Chile - tovarni posadka s privatnim autem.
Kdo se smejete nebo naopak pohorsujete nad jazykem tiskovek, doporucuju Skoda noviny; budete mit celorocne pravidelnou davku emoci, a to na kridovym papire. smajlík
14. 5. 2019 15:00
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Wladimeer
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
Vše je otázka priorit. Ostberg taky před rokem nemohl předpokládat, že bude jezdit s R5. Kdyby dal Budar Lappimu na výběr, že buď bude jezdit R5, nebo sedět doma na sesli, určitě by si vybral ježdění. A pokud by chtěl sedět doma na sesli, mohl Budar nabídnout na vybrané soutěže auto Loebovi (v té době byl ještě volný) a na zbytek soutěží poskytnout auto platícímu jezdci.
Pokud si dobře pamatuji, tak šel Lappi z Toyoty sám (tzn. asi by neseděl kdyby nepřešel k Citroënu, ale to nemůžeme vědět....)
14. 5. 2019 15:28
0 0
Původně napsal Wladimeer
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Wladimeer
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
Vše je otázka priorit. Ostberg taky před rokem nemohl předpokládat, že bude jezdit s R5. Kdyby dal Budar Lappimu na výběr, že buď bude jezdit R5, nebo sedět doma na sesli, určitě by si vybral ježdění. A pokud by chtěl sedět doma na sesli, mohl Budar nabídnout na vybrané soutěže auto Loebovi (v té době byl ještě volný) a na zbytek soutěží poskytnout auto platícímu jezdci.
Pokud si dobře pamatuji, tak šel Lappi z Toyoty sám (tzn. asi by neseděl kdyby nepřešel k Citroënu, ale to nemůžeme vědět....)
Necháme toho teoretizování co by kdyby. Ale díky všem za názor a pokec.smajlík
14. 5. 2019 16:47
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Wladimeer
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Wladimeer
Pepan A1: Lappi by z WRCa do R5 nešel (už teď se dávno bije do hlavy)...
Vše je otázka priorit. Ostberg taky před rokem nemohl předpokládat, že bude jezdit s R5. Kdyby dal Budar Lappimu na výběr, že buď bude jezdit R5, nebo sedět doma na sesli, určitě by si vybral ježdění. A pokud by chtěl sedět doma na sesli, mohl Budar nabídnout na vybrané soutěže auto Loebovi (v té době byl ještě volný) a na zbytek soutěží poskytnout auto platícímu jezdci.
Pokud si dobře pamatuji, tak šel Lappi z Toyoty sám (tzn. asi by neseděl kdyby nepřešel k Citroënu, ale to nemůžeme vědět....)
Necháme toho teoretizování co by kdyby. Ale díky všem za názor a pokec.smajlík
Tak tak... smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama