Znovuzrození Fabie R5. Za necelou minutu.
Když se během šumavského Korábu objevily první informace o velké havárii dvojice Jakeš-Machů, vyvolalo to nejen u týmu obavy zejména o zdraví obou členů posádky. Po zjištění, že v tomto směru je vše víceméně v pořádku, se starost přenesla na techniku. Již první bližší prohlídka vozu potvrdila nekompromisní diagnózu. Těžké zranění karosérie a rámu bylo nevyléčitelné, transplantace nevyhnutelná. Stihne se za dva týdny postavit nová Fabia R5?
Stavba závodního vozu není nikdy jednoduchá záležitost. Tentokrát se navíc vše komplikuje o rozebírání havarovaného auta, důslednou kontrolu všech agregátů a vytřídění těch, které je nutno vyměnit. Ale někdy může pomoci i náhoda. Ve Škodě Motorsport je právě jedna volná karosérie, takže hned v úterý po Šumavě se vyráží do Mladé Boleslavi a místo předpokládané čekací doby 10 dnů na karosérii (vč. lakování) se tato část oprav urychluje. Po cca 10 dnech tvrdé práce v dílně se nasazení „nového“ auta na Rallye Český Krumlov už rýsuje jasněji. A závod s časem končí definitivně tuto středu, kdy z dílny vyjíždí nová Fabie R5 v plném týmovém designu.
Většina fanoušků rally již určitě viděla zrychlené záběry ze servisní zóny, kde občas dorazí zle potlučené auto. Sehraný tým mechaniků pak předvede během 30 minut naprosto dokonalý koncert, na jehož konci vyjíždí do dalších rychlostních zkoušek vůz, na němž nejsou poznat šrámy z havárie.
Následující minutové video je trochu jiný příběh. Velké množství práce se pochopitelně odehraje mimo zorné pole kamery, ta zachycuje jen postupně odstrojovaný vůz (karosérie č. 249), aby se za několik dnů na stejném místě objevila nová Škoda Fabia R5 s karosérii, jenž se v databázích bude označovat jako 249A.
Jinak pěknej koncert