--> -->
21. 5. 2019 09:00 − 1183× − 0 0

Tratě Monte Carla přivítaly francouzský šampionát

Tradiční zkoušky jako Col de Bleine, Lantoque nebo Saint-Antonin patří k zlatému fondu slavné Rallye Monte Carlo.

Soutěžní vozy na nich ale nejsou k vidění jen v zimě, když je hojně využívá další slavná francouzská Rallye d’Antibes. Někdejší podnik evropského šampionátu hostil o víkendu 110 posádek francouzského asfaltového šampionátu, ze kterých se několik přihlásilo i do klasifikace bezvýznamného seriálu Tour European Rally. Domácímu mistrovství po dvou úvodních soutěžích vládnul úřadující šampión a oficiální zástupce Citroënu Yoann Bonato, který se svou C3 R5 vyhrál před měsícem v Lyonu. Nejlepší dojem ale zatím zanechal Nicolas Ciamin, který s Volkswagenem Polo GTI R5 vyhrál úvodní soutěž a pak s Abarthem 124 Rally řádil v Lyonu a zaznamenal parádní páté místo mezi vozy R5. Na jih Francie Ciamin dorazil se Škodou Fabia R5 a hned se zařadil mezi největší favority. Na první zkoušce zaznamenal slabý šestý čas, ale už v druhé poskočil do čela. Ve třetím testu Ciamin bohužel chyboval, poškodil chladič své Fabie a na pokračování fantastického startu sezóny musel zapomenout.

Zatímco Ciamin zatím všechny udivoval, letošní výkony Quentina Giordana lze označit jako zklamání. V první rally po havárii cíl neviděl a z Lyonu si odvezl body jen za čtvrtou příčku. Tentokrát jej od začátku trápila nauzea a vysílený pilot nemohl ani pomýšlet na boj o první příčku. Přesto se se svým Hyundaiem i20 R5 držel na solidním pátém místě a polední pauzu vyplnil maximálním odpočinkem. Porucha posilovače řízení na konci dne však byla nad síly zesláblého jezdce a tak následovalo druhé odstoupení sezóny. V předcházejícím podniku v Lyonu debutoval za volantem Volkswagenu Polo GTI R5 stáje Sébastiena Loeba mladík Anthony Fotia. Tehdy skončil po defektu až jako devátý, ale rychlost mu určitě nechyběla. A nechyběla mu ani teď v Antibes, kde se po nejrychlejším čase v RZ 4 posunul na parádní druhou příčku. O dvě zkoušky později o ni bohužel přišel a i tentokrát byl na vině defekt a následná výměna kola. V proměnlivých podmínkách náročné soutěže se však nehrálo ani tak na sekundy, jako spíše na minuty, a Fotia se propadnul jen na sedmou příčku. V neděli ráno se pilot VW posunul už na páté místo, ale hned záhy havaroval.

Defekt v tom samém šestém testu bohužel zdržel i někdejšího mistra francouzských asfaltů Sylvaina Michela. Pilot Škody Fabia R5 v úvodu rally bojoval s nedotáčivostí, pak se na trati RZ 3 přetočil a do cíle etapy přijížděl až jako devátý. Druhý den se mu podařilo zajet i jeden nejrychlejší čas a nakonec vytěžil ze skoro ztracené soutěže alespoň páté místo. William Wagner letos startuje za Loebovu stáj, ale s příchodem mladého Francouze Fotia začal hrát druhé housle. Ani v Antibes z jeho stínu nevystoupil, ale na druhou stranu se i přes nevýrazný výkon alespoň dočkal cíle. Na čtvrté příčce.

Z umístění na pódiu se hned při svém druhém startu s Hyundaiem i20 R5 a třetím startu s R5 vůbec radoval Raphaël Astier. Do soutěže vstoupil s rozvahou, což se mu i vzhledem k hodně náročným podmínkám střídajícího se počasí vyplatilo. Do konce prvního dne se dostal až na čtvrté místo. I v druhé etapě Astier perlil spolehlivostí více než rychlostí a díky odstoupení jednoho z favoritů se posunul až na bednu. Úvodní etapa se nesla ve znamení duelu dvou jezdců Citroënu. Bonato se ujal vedení, ale Yohan Rossel s druhou C3 R5 se jej držel jako klíště. V závěru etapy navíc zaznamenal dvě dílčí vítězství a snížil své manko na pouhých 2,1 sekundy. Bonato jej však hned na první nedělní zkoušce osmnáctivteřinovým obkladem doslova srazil na kolena. Rossel ve zbytku dne už neměl moc šancí vrátit se ke svému zkušenějšímu soupeři a tak to vypadalo, že mu v double Citroënu bude souzena role dvojky. V poslední zkoušce ovšem nastalo nečekané drama, když Bonato chyboval a svému soupeři daroval své jisté vítězství. Rossel každopádně předvedl parádní výkon a po dvou letech se může radovat ze svého druhého vítězství ve francouzském šampionátu. Bonatova havárie nakonec vynesla na druhé místo nového lídra šampionátu Quentina Gilberta. Ten se v neděli musel popasovat s poškozeným posilovačem řízení svého Volkswagenu Polo GTI R5. Nakonec nejen spatřil cíl, ale získanými body se stal novým vedoucím jezdcem.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama
-->