Dva silné speciály WRC ozdobou Riihimäki-Ralli

Po roční pauze se do kalendáře finského mistrovství vrátila Riihimäki-Ralli a znovu otevřela letní šotolinovou část.

Tu zimní na začátku března ukončila SM-Itäralli, jejíž největší atrakcí se stal debut Takamota Katsuty za volantem Toyoty Yaris WRC. Špička finského mistrovství sedlá slabší vozy R5, takže pro Japonce nebylo zrovna obtížné soutěž vyhrát. Junior Toyoty sbírá zkušenosti před prvním startem s vozem WRC na půdě světového šampionátu, který by se měl odehrát ještě letos. Aby se s novou technikou sžil i na šotolině, objevil se Katsuta s Yarisem WRC i teď v Riihimäki. Tentokrát ovšem dostal sobě rovného soupeře v osobě Jariho Huttunena. Finský mladík po získání juniorského titulu evropského vicemistra 2017 spojil síly s korejskou značkou Hyundai a s jejich i20 R5 vloni absolvoval seriál WRC2. Do letošní sezóny však vstoupil se soukromou Fabií R5 a nad jeho dalším účinkováním v barvách Hyundai se vznášely otazníky. Všechny nejasnosti se teď zdají být zažehnány, když se Huttunen na domácí půdě objevil rovnou s i20 WRC.

Finův debut ve speciálu nejvyšší kategorie začal ztrátou čtyř desetin sekundy na Katsutu v prvním testu. Fin tahal za kratší konec i v dalších třech zkouškách, ovšem jeho ztráta do žádných výšin nevyrostla. Když pak zajel v RZ 5 čas o 3,4 sekundy rychlejší, stal se novým lídrem rally. Katsuta vedoucí příčku ztratil jen na chvíli, po šestém testu byl znovu lídrem atraktivního duelu dvou juniorů. Huttunen už ve zbylých dvou zkouškách, když byl závěrečný test kvůli špatnému povrchu po prvním průjezdu zrušen, na tempo svého japonského soupeře nedokázal zareagovat. Katsuta přetavil i svůj druhý start s Toyotou ve vítězství. Posádek bojujících o body do finského mistrovství v kokpitech R5 se tentokrát na startu sešlo nebývale málo, jen sedm. Z předních jmen chyběl hlavně Ford Fiesta R5 Jariho Ketomaa a Škoda Fabia R5 Henrika Pietarinena. Moc daleko se nesvezl ani největší favorit Emil Lindholm, kterému malý náraz už v první zkoušce rozbil rameno jeho Volkswagenu Polo GTI R5.

Před startem sezóny byl Lindholm pasován do role hlavního favorita na zisk titulu. Očekávání naplnil dvěma jednoznačnými triumfy v prvním a třetím podniku. Jelikož ale druhou rally kvůli termínové kolizi se švédským dílem MS vynechal a teď nedokončil Riihimäki-Ralli, naděje na titul dostávají pořádné trhliny. Největší radost dělá Lindholmova smůla vítězi SM O.K. Auto-Ralli, kterým se stal Teemu Asunmaa se svou Škodou Fabia R5. Stejně jako v předešlých soutěžích se i tentokrát musel poprat s dalším pilotem škodovky Juhem Salou. Od začátku soutěže mu pár sekund na soupeře scházelo, ale závěr rally v dešti mu nevyšel už vůbec. Parádním výkonem na sebe naopak upozornil Mikko Heikkilä, který byl poslední roky k vidění nejčastěji za volantem Hondy Civic Type-R. Fabii R5 mladík dostal pořádně pod kůži a v závěru Asunmovi sebral druhé místo. Nejvíce bodů do mistrovství si z Riihimäki odvezl lídr od prvního do posledního kilometru Salo, který se zároveň posunul do čela průběžného pořadí.

Stav šampionátu: 1. Salo 81, 2. Asunmaa 77, 3. Lindholm 59, 4. Kiviniemi 36, 5. Kasi 31, 6. Ketomaa 27

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!