28. 5. 2019 08:37 − 2175× − 0

Rumunsko pro Hyundai zemí zaslíbenou

Korejská značka reprezentovaná modelem i20 R5 se objevila na rumunské půdě a podmanila si ji.

Dlužno dodat, že kvalita a spolehlivost techniky je pouhým dílkem celého úspěchu. Hlavním žolíkem se stala osoba sedící za volantem tohoto speciálu. Stal se jím nejlepší rumunský jezdec současnosti Simone Tempestini, který s vozem zapůjčeným z Itálie startuje také v seriálu WRC2. Do domácí sezóny vstoupil trojnásobný rumunský šampión jasným vítězstvím na asfaltových cestách Raliul Argesului. Teď na šotolinách v okolí města Arad dokonale navázal na úvod sezóny, když své soupeře deklasoval ve všech devíti zkouškách a do cíle dorazil s masivním náskokem skoro čtyř minut. V následujících týdnech ale Tempestiniho čekají dva starty v seriálu WRC2 v Portugalsku a na Sardinii a tam to tak jednoduché mít nebude. Kvalita rumunského mistrovství se letos opět o něco zlepšila, což nejlépe dokazuje počet startujících vozů R5 v Aradu. Na startu se jich sešlo celých jedenáct.

Potrápit domácí jezdce přijela dvojice zahraničních jezdců. Dávid Botka ale kvůli technické závadě své Škody Fabia R5 nespatřil ani cíl první zkoušky. Slováku Tomáši Kukučkovi s další škodovkou se dařilo lépe a během rally postupně zrychloval. Nejlepší výkon Kukučka předvedl v závěrečné Power Stage, když dokázal přeskočit někdejšího několikanásobného rumunského mistra Constantina Aura v další Fabii R5 a prosadit se na páté místo. Zatímco o vítězství se žádný souboj neodehrál, o druhém místě se rozhodovalo až v samotném závěru. Po první etapě druhou příčku okupoval Valentin Porcisteanu, který na druhém místě skončil i při debutu s Citroënem C3 R5 na začátku května. Sebastian Barbu za ním zaostával jen o 7,9 sekundy. V sobotu ale nebyl schopen se soupeře držet a nakonec jej předstihnul i Dan Girtofan pilotující obdobnou Škodu Fabia R5. Nejhůře do druhé etapy vstoupil Porcisteanu, který v první ranní zkoušce nechal skoro celou minutu. Pak ale začal zajíždět jeden rychlý čas za druhým a v závěrečné Power Stage Girtofana v boji o druhé místo pokořil. Pilot Citroënu se bohužel ze stříbra moc dlouho neradoval, když se na jeho kontě objevila prazvláštní třísekundová penalizace za chybu v retardéru na RZ 1 ušitá přesně na míru, aby druhé místo připadlo GIrtofanovi. O šest desetin.
Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!