31. 5. 2019 23:07 − 5236× − 5 0

Jan Kopecký vede s novým vozem Škoda Fabia R5 evo

Po první etapě Jan Kopecký/Pavel Dresler vedou v kategorii WRC 2 Pro před svými týmovými kolegy, které postihl defekt.

› Během svého prvního nasazení v mistrovství světa ŠKODA FABIA R5 evo u obou továrních posádek ŠKODA fungovala zcela bezproblémově › V páteční etapě vyhrály dva vozy ŠKODA FABIA R5 evo čtyři ze sedmi odjetých rychlostních zkoušek v rámci 32 nasazených vozů třídy R5.

Matosinhos, 31. května 2018 –ŠKODA FABIA R5 evo zatím zažívá velmi slibnou premiéru v rámci svého prvního nasazení v mistrovství světa FIA World Rally Championship: po úvodní etapě Portugalské rallye (30. 5.–2. 6. 2019) tovární jezdec ŠKODA Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) vedou v kategorii WRC 2 Pro před jejich týmovými kolegy Kallem Rovanperou/Jonnem Halttunenem (FIN/FIN).

Portugalská rallye začala ve čtvrtek (30. května) v historickém městě Coimbra. Prvním celým soutěžním dnem byl pátek (31. května), kdy se soutěž přesunula do regionu Arganil se šesti rychlostními zkouškami, které doplnila jedna speciální „show-stage“ na rallyecrossové trati v Lousadě. Celkem posádky během pátku ujely přibližně 90 km.

Okamžitě po startu se při debutu nového vozu ŠKODA FABIA R5 evo dostala do vedení kategorie WRC 2 Pro posádka Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen. Potom, co vyhráli první tři rychlostní zkoušky, je na čtvrté postihl defekt, který je stál více než 40 sekund a současně s tím i vedení. „Defekt přišel jako blesk z čistého nebe, nic jsem při své jízdě netrefil. Tratě byly mnohem rozbitější, než jsem předpokládal, prostě nešlo jet všude naplno,“ vysvětloval Kalle Rovanperä.

Zatímco týmový kolega Rovanpery Jan Kopecký jel se svým vozem ŠKODA FABIA R5 evo zcela bez potíží, nejbližší soupeř továrních posádek ŠKODA, jezdec Citroënu Mads Østberg, se kvůli technickým potížím v žebříčku výrazně propadl. I přesto, že úřadující mistr světa WRC 2 Jan Kopecký nejel na šotolinovém povrchu soutěž od Španělské rallye loni v listopadu, neztrácel nikde čas. Během druhých průjezdů se český jezdec dostal do čela kategorie WRC 2 Pro a tuto pozici si udržel až do konce páteční etapy.

Na náročných a rozbitých tratích Portugalské rallye nová ŠKODA FABIA R5 evo jasně ukázala svoji rychlost a spolehlivost. Rovanperä a Kopecký vyhráli ve třídě R5 čtyři ze sedmi rychlostních zkoušek. Sobota bude pro posádky nejdelším dnem celé soutěže. Tovární posádky ŠKODA budou muset absolvovat osm dalších rychlostních zkoušek s celkovou délkou 165 kilometrů.

Průběžné pořadí na Portugalské rallye po prvním dni (WRC 2 Pro)
1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, 1.07:16,0 h
2. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, +4,8 s
3. Pieniazek/Gerber (PL/PL), Ford Fiesta R5, +1:53,6 min
4. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 R5, +19:09,7 min

Číslo dne: 4

Při svém debutu v mistrovství světa byla nová ŠKODA FABIA R5 evo z vozů třídy R5 nejrychlejší na čtyřech ze sedmi rychlostních zkoušek prvního dne

Komentářů celkem: 5
31. 5. 2019 23:12
0 0
Španělská rally se nejela v listopadu, ale v říjnu, to by se PR oddělení takového týmu nemělo stávat. smajlík
1. 6. 2019 08:28
0 0
Nejrychlejší je celkově ze všéch R5 zatím Veiby na Polu smajlík
1. 6. 2019 21:27
0 0
Jenže Veibymu Polo shořelo... smajlík
1. 6. 2019 22:30
0 0
Původně napsal Kuda 08
Nejrychlejší je celkově ze všéch R5 zatím Veiby na Polu smajlík
Veiby byl chvíli rychlejší než Rovanperä jenom proto, že Kalleho postihl defekt. Pak se pilot Fabky v pohodě před Veibyho dostal a tomu pak shořelo auto.
2. 6. 2019 11:55
0 0
Původně napsal Pepan A1
Původně napsal Kuda 08
Nejrychlejší je celkově ze všéch R5 zatím Veiby na Polu smajlík
Veiby byl chvíli rychlejší než Rovanperä jenom proto, že Kalleho postihl defekt. Pak se pilot Fabky v pohodě před Veibyho dostal a tomu pak shořelo auto.
Auto shořelo Meirelesovi. Veiby měl štěstí, že zastavil u hasičů co byli u tratě, takže mu auto zachránili.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama