4. 6. 2019 16:23 − 3350× − 0

Rostoucí pole vozů R5 v Polsku

Speciálů hlavní kategorie pro národní mistrovství u našich severních sousedů přibylo a další nová technika se objevila i na druhé rally.

Ke stávajícímu, dnes už celkem pestrému poli těchto vozů se přidal zbrusu nový Citroën C3 R5. Ten do Polska přivezl Lukasz Kotarba, který doposud se svým bratrem usedal do kokpitu Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Debut francouzské techniky v Polsku ale rozhodně neprobíhal tak hladce, jak si posádka jistě přála. Už po projetí letmého cíle prvního testu vypadla C3 z trasy a následně posádka bloudila a zpátky se vrátila v místě odporujícím pravidlům. Sportovní komisaři tak po ukončení rally bratrské duo obdařily dvouminutovou penalizací a podmíněnou peněžitou pokutou. V druhé zkoušce Kotarba zajel pěkný čtvrtý čas, ale v následující skoro třicetikilometrové zkoušce Wilków svůj Citroën znovu poslal mimo trať. Tentokrát jej to stálo skoro tři minuty. Druhá polovina rally už se odehrávala ve větším klidu, posádka se třikrát umístila v top ten a tu také po přičtení penalizace v závěrečné klasifikaci uzavřela.

Velmi početným polem se znovu mohla pochlubit korejská značka Hyundai, když do Rajdu Nadwiślánského vyrazila čtveřice i20 R5. Kromě Martina Vlčka chyběli i domácí Sebastian Frycz a Jacek Jurecki. Posledního jmenovaného, loňského vicemistra dvoukolek, však za volantem Hyundaie vystřídal úřadující mistr této kategorie Kacper Wróblewski. Do rally vstoupil parádním druhým časem, ale celé jeho snažení vyšlo na prázdno po skoro čtyřminutové výměně kola v třetím testu. V druhé sekci Wróblewski zajel další dobré časy, ale do cíle dorazil až jako devátý za nejrychlejší dvoukolkou Tomasze Zbroji. Nejrychlejší Hyundai na trati pilotoval Maciej Lubiak, který ještě po RZ 4 držel pěknou třetí příčku. V předposledním testu se však sedm minut toulal mimo trať a do cíle dojel až hluboko v druhé desítce. Nejrychlejší i20 R5 tak nakonec do cíle na čtvrtém místě dovezl Lukasz Byśkiniewicz, který bojoval s palivovou pumpou a byl vůbec rád, že nemusel odstoupit.

Už na prvním testu vypadnul z trati lídr mistrovství po první rally Mikolaj Marczyk, ale naštěstí touto chybou ztratil jen necelou půlminutu a mohl bez poškození své Škody Fabia R5 pokračovat dál. I díky tomu se na druhé místo dokázal vydrápat třetí muž loňské sezóny Jakub Brzeziński, který si na smečku R5 troufnul i se svým Fordem Fiesta Proto. Bohužel ve třetí zkoušce tempo už trochu přehnal a s urvaným kolem musel odstoupit. Na druhé místo se tak už dostal Marczyk, zatímco další hodně rychlý pilot Marcin Slobodzian bojoval s pop-off ventilem u svého Fordu Fiesta R5. Technikům stáje Rallytechnology se problém podařilo v poledním servisu vyřešit a Slobodzian v druhé půlce jednodenní rally zajel tři třetí časy, které jej vyslaly na stejné místo i v konečné klasifikaci. Marczyk jako jediný ve startovním poli s českým vozem Škoda vyhrál poslední dvě zkoušky a připsal si maximum bodů za Power Stage. Na celkové vítězství to ale tentokrát nestačilo. Tomasz Kasperczyk s Fordem Fiesta R5 předvedl jeden ze svých nejlepších výkonů. Zajel nejrychlejší časy ve čtyřech zkouškách, svého soupeře si dokázal udržovat za zády a nakonec jej porazil o delší čas, než jaký Marczyk v první zkoušce strávil mimo trať. Kasperczyk vyhrál svou třetí polskou rally, ale za lídrem mistrovství stále o pár bodů zaostává.

Stav šampionátu: 1. Marczyk 52, 2. Kasperczyk 45, 3. Slobodzian 41, 4. Byśkiniewicz 28, 5. Koltun 18

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!