--> -->
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 6. 2019 08:14 − 12683× − 19 0

Volkswagen se snaží hasit problémy Pola GTI R5

Zatímco s Poly WRc dominoval šampionátu a technickou závadu skoro nepotkal, Pola R5 zatím trápí požáry.

Jenom o tomto víkendu začaly hořet tři Pola R5. Dva speciály byly takto postiženy v Portugalsku, kde hořel vůz domácího Pedra Meirelese a další vůz zahořel O-C Veibymu. Další exemplář hořel ve Švýcarsku při Chablais Rally Cédricu Althusovi. Když navíc připočítáme vzplanuvší vozy z dřívějška, jsme na pěti exemplářích a aby situace při hledání příčin nebyla pro techniky úplně snadná, nelze vypozorovat nějaký vzorec, kde k problémům nastává. Potíže totiž nastaly jak na šotolině, tak na asfaltu, jak na kratších či delších soutěžích. Jediná podobnost ve vzplanutích se objevuje v tom, že vozy spontánně zahořívají od zadní části a dle spekulací může za problémem stát díl na palivové nádrži.


Kajtovi auto nehořelo, ale kvůli jiným problémům odvolal již dříve start v Chile…

Jak lze v takové situaci očekávat, tiskový mluvčí VW hlásí, že na odstranění problému se pracuje dnem i nocí: "Víme, že požáry vznikají v zadní části auta, ale vzhledem k poškození požárem se jen velmi obtížně zjišťují bližší detaily. Někdy nám zbude k analýze jen kostra auta a z ní se sbírají data a hledá přesná příčina požáru jen těžce. Proto jsme začali spolupráci s experty, s lidmi co se věnují požárům a ti nám pomohou dát přesnější obrázek toho, co se děje. Samozřejmě na řešení problému pracuje bez ustání. Je těžké najít nějaké společné charakteristiky požárů, ale víme, že je to problém a jeho odstranění je pro nás prioritou, "řekl mluvčí VW.

K problematice dále pro server autorsport.com uvádí technický ředitel týmu Francois-Xavier Demaison, že k odstranění požárů podnikne tým všechny možné kroky: "Pokud na to budeme muset použít homologačního žolíka, tak jej použijeme. Tohle je mnohem důležitější než zlepšování výkonu nebo hledání, kde ubrat desetinku z časů ve zkoušce. Pracujeme na řešení a už máme nějaké nápady, ale všechny nové součástky musíme nejprve otestovat a vyhodnotit při testech a teprve pak mohou na auta. Ale jak jistě víte, tým už v minulosti řešil technické problémy, což zvládl to poměrně dobře a teď to dokážeme zase," uzavírá Francois-Xavier Demaison.

Komentářů celkem: 19
3. 6. 2019 08:30
0 0
Při vývoji utíkala zadní náprava a auto nehořelo. Teď náprava drží ale auto hoří. Zákazníci ruší zakázky na Pola a chtějí Fabie smajlík
3. 6. 2019 08:58
0 1
Pokud se nemýlím, Fabií shořelo také několik (nejen Štajfova). Možná se u Pola jedná se stejnou "vrozenou vadu" jako u starší sestřičky......
3. 6. 2019 09:30
0 0
Původně napsal trepa
Pokud se nemýlím, Fabií shořelo také několik (nejen Štajfova). Možná se u Pola jedná se stejnou "vrozenou vadu" jako u starší sestřičky......
Jenže kolik jezdilo fábií a kolil pol. Když se to vezme procentuálně, jsou pola daleko hořlavější smajlík
3. 6. 2019 09:31
0 0
Původně napsal JHvP
Původně napsal trepa
Pokud se nemýlím, Fabií shořelo také několik (nejen Štajfova). Možná se u Pola jedná se stejnou "vrozenou vadu" jako u starší sestřičky......
Jenže kolik jezdilo fábií a kolil pol. Když se to vezme procentuálně, jsou pola daleko hořlavější smajlík
Navíc Fabia hořela úplně z jinýho důvodu než Polo smajlík
3. 6. 2019 09:38
0 0
Původně napsal Kuda 08
Původně napsal JHvP
Původně napsal trepa
Pokud se nemýlím, Fabií shořelo také několik (nejen Štajfova). Možná se u Pola jedná se stejnou "vrozenou vadu" jako u starší sestřičky......
Jenže kolik jezdilo fábií a kolil pol. Když se to vezme procentuálně, jsou pola daleko hořlavější smajlík
Navíc Fabia hořela úplně z jinýho důvodu než Polo smajlík
Tak jim utíkej poradit, oni sami s jistotou neví, proč jim Pola hoří..
3. 6. 2019 09:43
0 0
Původně napsal Duffy
Původně napsal Kuda 08
Původně napsal JHvP
Původně napsal trepa
Pokud se nemýlím, Fabií shořelo také několik (nejen Štajfova). Možná se u Pola jedná se stejnou "vrozenou vadu" jako u starší sestřičky......
Jenže kolik jezdilo fábií a kolil pol. Když se to vezme procentuálně, jsou pola daleko hořlavější smajlík
Navíc Fabia hořela úplně z jinýho důvodu než Polo smajlík
Tak jim utíkej poradit, oni sami s jistotou neví, proč jim Pola hoří..
Tady někdo při pondělku snídal vtipnou kaši smajlík Oni sami moc dobře vědí od čeho to je smajlík
3. 6. 2019 10:31
0 0
Super titulek
3. 6. 2019 11:36
0 0
přesně!
3. 6. 2019 11:37
0 0
Asi okokopírovali z Fabie jen to horké smajlíksmajlík
3. 6. 2019 13:48
0 0
Když se něco šije horkou jehlou, nelze se divit, že to občas blafne... smajlík
3. 6. 2019 14:54
3 0
z poloauta se konečně stává skutečný hot hatch
3. 6. 2019 15:37
0 0
Když shrnu příspěvky většiny lidí nade mnou, zjišťuji, že Polo je doslova žhavou novinkou.smajlík
3. 6. 2019 16:39
0 0
Já to říkám pořád že zlaté bezpečnostní nádrže co bejvaly v kufru.... Tady ty novodobé tkaninové pod autem to si samo o sobě říká o průser smajlík
3. 6. 2019 16:42
2 0
Když už tu řešíme ta ožehavá témata, tak mi to připomnělo jednu klasiku smajlík https://www.youtube.com/watch?v=LxWFg-MtXDE
3. 6. 2019 17:00
Upraveno 17:04
0 0
Původně napsal kuře
Když už tu řešíme ta ožehavá témata, tak mi to připomnělo jednu klasiku smajlík https://www.youtube.com/watch?v=LxWFg-MtXDE

smajlíksmajlík
3. 6. 2019 21:26
0 0
Tucek a Slajz, stejne chyby stejne znamky. Klasika, kopie Fabie. Ale te spatne smajlík
4. 6. 2019 18:41
0 0
Původně napsal Maxifavos
Já to říkám pořád že zlaté bezpečnostní nádrže co bejvaly v kufru.... Tady ty novodobé tkaninové pod autem to si samo o sobě říká o průser smajlík
No a co přímém vstřikování...
4. 6. 2019 23:07
1 0
Nevím co přímé vstřikování.... To s hořením Pola i Fabie nemá nic společného..... Fabie měla potíž právě v oné tkaninové nádrži....ano továrnu to nikdy nepostihlo,ale tam ani nemohlo když po závodě na každé tovární auto šlo snad 90% komponentů nových... A jaký bylo řešení tehdy ? Upozornění pouze na co si dávat pozor nikoliv oprava ta přišla až později... A ať si říká kdo chce co chce dle mého ty hliníkové atd bezpečnostní nádrže co se vozily vzadu v kufru se jen tak prodřít nemohly když ani neměly o co a ani neměnily svoji velikost smajlík
4. 6. 2019 23:16
0 0
A jak to vlastně v těchto případech je? Kompenzuje výrobce nějak ztráty (reklamace) nebo řekne (mnoha svým zákazníkům), váš problém...?

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama
-->