Hybridní WRC by neměla šampionát prodražit
Už se to tak nějak čeká, že světový šampionát si kroutí poslední neekologické roky, protože nová generace speciálů by již měla mít do nějaké míry implantovány hybridní technologie a tím pádem být zelenější. Jak konkrétně "wércéčka" zezelenají by mělo být zveřejněno již v příštím týdnu po zasedání Světové rady motorsportu, avšak za FIA ujišťuje Yves Matton, že nová generace vozů nebude mít negativní dopady na současnou úroveň konkurence v MS a že nedojde ani ke zvýšení nákladů. Rallysportu by se, v případě platnosti Belgičanových slov povedlo něco, co se úplně nezadařilo Formuli 1 po zavedení hybridních motorů. "Cílem je udržet náklady na stejné úrovni jako nyní. Může k tomu pomoci například ekonomizace některých dílů a tak podobně, ale ještě jsme neřešili, o co by šlo konkrétně," říká pro server autosport.com Yves Matton.
Manfred Stohl a jeho variace na elektrický soutěžní vůz
"Snažíme se to vymyslet tak, aby z pohledu značek existoval potenciál návratu investic v podobě technologií a aby jejich investice byly tím pádem co nejefektivnější. Našim cílem je přijít s ekonomicky příznivým hybridním řešením, protože chceme zachovat současné náklady a nechceme, aby pro značky došlo k nárůstu nákladů tak, jak se tomu stalo v jiných disciplínách," doplňuje Belgičan ohledně nákladů a pokračuje aspektem konkurenceschopnosti, "výkonost a sportovní úroveň zamýšlíme tak, aby zůstala na stejné úrovni jako nyní. Chceme zachovat to, co je v MS nyní, tedy že všechny značky jsou velmi vyrovnané, což může být rozhodující faktor pro nového výrobce, který má šanci vstoupit do šampionátu a být celkem rychlý a celkem rychle konkurenceschopný podobně jako se to povedlo Toyotě. Rádi bychom v šampionátu viděli nové značky a třeba s tím, že by po dvou letech vyhrály titul jako se to stalo loni a bylo by dobré, kdyby tento trend v MS pokračoval," dodává Yves Matton.
Závěrem se nabízí opět otázka, co se starými vozy WRC. Předchozí generaci se ještě povedlo (no, zejména M-Sportu) udat soukromníkům, ale nynější speciály v privátních rukou lze spočítat na několika prstech. Jak Yves Matton říká, moc to nevypadá, že by se v roce 2022 konala nějaká obdoba WRC Trophy, která se v roce 2017 zrovna za úspěch označit nedala. "Musíme ještě vyřešit, zda pro současná auta necháme nějakou kategorii. Musím ale říct, že minulý pokus nebyl zrovna povedený, ale musíme se na problematiku ještě podívat. Ale to teď není prioritou."
Pepan A1:navážu na tvoji myšlenku:veškeré přesuny v rámci WRC.Letecky,lodně,kamionově.To taky FIA neřeší a nebere v potaz.A přitom to vydá daleko víc emisí než jeden podnik.
On nekdy nekdo proklamoval, ze cilem elektrizace zavodnich aut je snizeni jejich emisi? Jde primarne o image a sekundarne o vyvoj, zadny pokrytectvi konkretne v tomhle nevidim.
Prave ze se venuju ciste jen tematu elektrickejch zavodaku.
Jestli to prodrazi a pripadne o kolik nevim, nicmene je jiste ze bez elektrifikace to nepujde, zejmena proto ze vetsina automobilek ted masivne investuje do elektrifikace svych modelu a nebudou chtit platit provoz WRC ktera jezdi jen na benzin. Stejne tak jsou uplne mimo ti kteri si mysli ze tady jde o to udelat WRC zelenejsi, o to tu vubec nejde, zelenejsi je potreba udelat jen a pouze image automobilek. Proto nikdo neresi kolik CO2 se vyprodukuje celym tim kolotocem at uz lodni, leteckou nebo kamionovou prepravou. Jde opravdu jen o to mit plakat v showroomu s WRC a ohromnym napisem "XXXX Hybrid Technology" (Za XXXX si dosadte nejake chytlave jmeno ktere marketingovy tym te ktere automobilky vymyslel).
se toho chytá i moc lidí kteří nevidí dál než na kraj nosu.