Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
8. 6. 2019 21:14 − 5010× − 2

Volkswagen přesvědčen, že ví, jak uhasit problémy Pola R5

Minulý víkend nebyl pro speciál R5 z hannoverských dílen zrovna dobrou reklamou, když tři vozy postihl požár.

Speciál, který se po svém loňském podzimním uvedení, zdál býti žhavou novinkou na soutěžních tratích se jí stal i doslova, když doposud minimálně pět exemplářů postihl požár. Vše gradovalo minulý víkend, kdy hořely dvě auta na MS v Portugalsku a další vůz ve Švýcarsku. Hannoverští proto do akce kromě svých techniků povolali znalce v oboru požární bezpečnosti, aby týmu pomohli identifikovat možnou příčinu. Jak nyní informuje server autosport.com, Volkswagen motorsport je přesvědčen, že ji nalezl a bude tak moci urychleně vznětlivost vozů snížit. Jak se již dříve nechal slyšet technický ředitel Francois-Xavier Demaison, problém by měl spočívat v bezpečnostním ventilu na nádrži.

“Na nádrži je umístěn bezpečnostní ventil. Ten je tam umístěn v souladu s technickými předpisy a slouží k tomu, aby při převrácení auta nezačalo palivo vytékat ven. No a když se v začne palivo vypařovat, tak se v nádrži koncentrují páry a ty přes ventil unikají. Když jedete na zkoušce, tak v důsledku zrychlování, zpomalování, průjezdů zatáček a bočního přetížení může palivo svým pohybem ventil zneprůchodnit. Pak vzrůstá tlak výparů v nádrži a spolu s teplem od středového tunelu dochází k deformaci krytu nádrže. Ten se následně dostává do kontaktu s hřídelí a vede to k dýmu a doutnání. Pokud pokračujete v jízdě, tak se na nádrž přenáší velké množství tepla a to může vyústit do mechanického poškození nádrže, pak palivo vyteče na výfuk a problém je na světě,“ popisuje postup zahoření Pola R5 technický ředitel VW Motorsportu.

Již zítra by dle svého časového rozvrhu chtěl Volkswagen začít testy upravených potřebných dílů a cílem je, aby na Sardinii posádky Pol R5 měly díly k dispozici. Aby byl celý palivový systém bezpečnější, měl by dostat ještě jeden bezpečností ventil, mimo to je v plánu zesílení krytu nádrže a taktéž zvětšení rozestupu mezi výfukem a samotnou nádrží. F-X Demaison již kontaktoval FIA s žádostí o vyjádření k navrhovanému řešení VW a dodává: “Ve vozech WRC jsou k odvádění výparů dva ventily, ve vozech R5 jen jeden. Takže je to zrádná věc. Už jsem na FIA podal žádost, aby vozy R5 mohly mít dva podobně jako vozy WRC. Avšak FIA se ke změně pravidel moc nemá, protože po světě je už nějakých 600 vozů. Ale možná, že bezpečnostní důvody je ke změně přesvědčí. Ostratní týmy to zvládnou, takže bychom měli taky. Druhý ventil by nám pomohl lépe snižovat tlak v nádrži a šlo by odvádět více výparů. V neděli toto řešení začneme testovat ve Fontjoncourse, díly máme navržené, propočítané a teď je potřeba je vyzkoušet v reálu.“

Vzhledem těmto nedávným problémům se nabízí otázka, zda Volkswagen zaznamenal pokles zájmu o své vozy. Jak doplňuje ředitel týmu Sven Smeets, ničeho si stran objednávek nových vozů nevšimli. “Budu upřímný, když řeknu, že doposud nikdo nezrušil žádnou objednávku auta. Každý zákazník nám říká, že to zvládneme rychle vyřešit a věří nám a našemu rychlému vozu. Takže doposud žádné storno a za to jsme všem zákazníkům velmi vděční. Takže problém vozu musíme vyřešit,“ uzavírá šéf Volkswagen motorsportu odhodlaně.

Komentářů celkem: 2
9. 6. 2019 00:16
0 0
SKodovky horely ze stejneho duvodu, a stavajici R5 ma 2 ventily pro odvetrani.
9. 6. 2019 16:13
0 0
Baumschlager teda odmítl objednávku další Pol a chce Fabie EVO ... Tak nevím co tím šéf VW myslel :D Jinak to že to hořelo kvůli výparům se vědělo dávno ...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!