--> -->
15. 6. 2019 22:09 − 4942× − 7 0

Rovanperä a Kopecký stále vedou ve WRC 2 Pro

Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen na Sardinii zvětšili své vedení v kategorii WRC 2 Pro.

› Úřadující mistři světa kategorie WRC 2 Jan Kopecký a Pavel Dresler si s vozem ŠKODA FABIA R5 evo udržují druhou pozici v kategorii WRC 2 Pro › Zákazníci ŠKODA Pierre-Louis Loubet a Vincent Landais jsou v kategorii WRC 2 mezi privátními posádkami na druhém místě

Alghero, 15. června 2018 – Během třetího dne Italské rallye na Sardinii, která je osmým kolem mistrovství světa FIA World Rally Championship, zvýšili Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen (FIN/FIN) svůj náskok ve vedení v kategorii WRC 2 Pro. Jejich týmoví kolegové Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) podávají s vozem ŠKODA FABIA R5 evo stabilní a rychlý výkon. Pouze čtyři závěrečné rychlostní zkoušky, které jsou naplánovány na neděli, dělí tovární posádky ŠKODA Motorsport od druhého možného dvojitého vítězství v sezóně 2019.

Po časném budíčku se v sobotu startovalo v 5:20 a na posádky čekala nejdelší etapa celé rallye se šesti rychlostními zkouškami a celkovou délkou měřených úseků 142 kilometrů. Po úvodní 15kilometrové zahřívací zkoušce s číslem 10 se posádky vydaly na dvě nejdelší rychlostní zkoušky – „Monti di Ala“ a zejména známou „Monte Lerno“ – z nichž každá měla přibližně 28 kilometrů. Ve srovnání s pátečním ránem značně klesla teplota.

Obě posádky ŠKODA měly do sobotního časného rána dobrý start. Kalle Rovanperä zvýšil své vedení před svým týmovým kolegou Janem Kopeckým z 0,6 na 5,5 sekundy. Český pilot k tomu řekl: „Nesměli jsme udělat žádnou chybu a chtěli jsme značce ŠKODA zajistit první a druhé místo v dané kategorii.“ Kalle Rovanperä byl spokojený se svým vozem ŠKODA FABIA R5 evo: „Učinili jsme mnoho změn v nastavení, takže vůz je nyní měkčí a má více trakce.“

Na poslední rychlostní zkoušce Rovanperä převzal také vedení mezi vozy R5, které jsou rozděleny do kategorií WRC 2 Pro a WRC 2. Druhou jmenovanou kategorii vedl soukromý jezdec Pierre Louis Loubet, který, stejně jako na předchozí Portugalské rallye, podává na šotolině vynikající výkon.

Obě posádky ŠKODA dojely do poledního servisu ve městě Alghero v dominantní pozici v rámci kategorie WRC 2 Pro. Odpoledne se soutěžící vydali na opakované průjezdy dopoledních tří rychlostních zkoušek. A posádky ŠKODA Motorsport si opět vedly skvěle, jely velmi rychle, a přitom bez zbytečného riskování. Konec dne byl tedy podobný jako začátek a značka ŠKODA drží první a druhé místo v kategorii WRC 2 Pro.

Souboj v kategorii WRC 2 mezi privátními jezdci ŠKODA Pierre-Louisem Loubetem a Nikolayem Gryazinem skončil hned v první ranní rychlostní zkoušce. Gryazin vjel v jedné ze zatáček příliš do vnitřku a o kámen urazil přední kolo svého vozu ŠKODA FABIA R5. Loubet si udržoval v kategorii vedení až do poslední rychlostní zkoušky dne, během níž jej ale postihl defekt, který ho odsunul na druhé místo.

V neděli se bude rozhodovat na čtyřech rychlostních zkouškách v blízkosti severního pobřeží u hostitelského města Alghero.

Průběžné pořadí na Italské rallye na Sardinii po třetím dni (WRC 2 Pro)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, 3.11:34,8 h
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +26,1 s
3. Østberg/Eriksen (N/N), Citroën C3 R5, +9:43,2 min
4. Greensmith/Edmondson (GB/GB), Ford Fiesta R5, +1.16:31,5 h

Číslo dne: 9

Před poslední etapou Italské rallye na Sardinii v kategorii WRC 2 Pro vedou dvě tovární posádky ŠKODA, jejich nejbližší soupeři v této kategorii jsou za nimi se ztrátou více než devět minut.

Komentářů celkem: 7
15. 6. 2019 22:34
00
Kdo zas psal ten článek ? smajlík Po časném budíčku se v sobotu startovalo v 5:20 ? ... první sobotní RZ (10 RZ) se startovala v 8:08 smajlík
15. 6. 2019 23:14
00
Před první sobotní rz byl servis a přejezd 120km (viz. harmonogram)
15. 6. 2019 23:23
00
Původně napsal Wladimeer
Před první sobotní rz byl servis a přejezd 120km (viz. harmonogram)
Jojo to vím, ale v článku to zní jakože jakože se startovalo do RZ + (viz. další odstavec článku). Mohlo to byt napsané srozumitelně. Např: po časném budíčku který byl v 5:20 čekal posádky servis a dlouhý přejezd ;)
16. 6. 2019 10:46
00
Řekl bych, že v rámci toho, jaké jsou standardy tiskovek Škodovky, je tohle zrovna naprosto marginální problém smajlík)
16. 6. 2019 11:28
00
Původně napsal Miloš Vaníček ml.
Řekl bych, že v rámci toho, jaké jsou standardy tiskovek Škodovky, je tohle zrovna naprosto marginální problém smajlík)
Pravda smajlík Očekávám po soutěži tiskovku jak oba vozy za sebou nechali nejbližší soupeře ve WRC 2 PRO o 9 minut (Greensmithe dokonce o více jak hodinu) pozadu :D Ale to že nejbližší soupeři ztratili tolik díky technickým problémům a Super Rally nebude ani tečka smajlík
16. 6. 2019 11:32
00
To ale není jejich problém, že ostatní dělají chyby nebo jim nevydrží technika, ostatně oba vedou suverénně i třídu RC2, přitom skoro od začátku (co měl problémy Ostberg), nejedou naplno.
16. 6. 2019 16:06
00
Původně napsal Shacki
To ale není jejich problém, že ostatní dělají chyby nebo jim nevydrží technika, ostatně oba vedou suverénně i třídu RC2, přitom skoro od začátku (co měl problémy Ostberg), nejedou naplno.
Přesně tak.. chyby a technické problémy k tomu patří

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->