17. 6. 2019 08:50 − 2123× − 0 0

Těžké časy německého mistrovství

Během pouhých pěti dní přišel německý šampionát o dva ze svých sedmi původně plánovaných soutěží.

Nejprve byla po tragické havárii už po RZ 2 zastavena AvD Sachsen-Rallye, druhý podnik letošního kalendáře. V následujícím týdnu pak informovali o zrušení své soutěže organizátoři ADAC Cosmo Rallye Wartburg. Důvodem k tomuto neoblíbenému kroku se staly stavební práce znemožňující použití důležitých úseků k vytvoření finální podoby tratě. Šampionát, jehož kalendář ještě před třemi roky obsahoval tučných deset položek, se v letošní podobě smrsknul na pouhých pět soutěží. Z určitého úhlu pohledu to může být dobrá zpráva pro Christiana Riedemanna. Ten se vloni musel v závěru sezóny vzdát svých nemalých nadějí na zisk titulu, když mu došly finance. Pro letošek přezbrojil ze Škody Fabia R5 na Volkswagen Polo GTI R5, ale zatím má peníze jen na tři podniky. S ubývajícím počtem soutěží se zvyšují jeho naděje, že odjede celý zbytek sezóny. Finance z přerušené saské rally mohl Riedemann vložit do jiného startu, třeba teď o víkendu na ADAC Rallye Stemweder Berg. Do konce roku po tomto víkendu zbývá odjet už jen tři další rally.

Obrovský krok zpátky letos prožívá třetí nejrychlejší pilot loňského juniorského mistrovství Evropy U28 Fabian Kreim. Po úspěšném vstupu na evropskou půdu by se očekávalo, že bude na mezinárodní scéně pokračovat. Nic ale není zadarmo a jeho zaměstnavatel Škoda Auto Deutschland se rozhodl znovu prezentovat v německém mistrovství. Úvodní sárský podnik Kreim ovládnul a platí za jasného největšího favorita mistrovství. Kromě již zmíněného Riedemanna by ho měl nejvíce trápit Hermann Gassner jun., který letos přesednul za volant Hyundaie i20 R5 rodinné stáje a z úvodního klání si odvezl body za třetí místo. Speciálů kategorie R5 se o víkendu na startu sešla sedmička a do jednoho z nich usednul i místní Niklas Stötefalke. Ten poslední roky strávil za volantem nejprve pohárového Adamu, následně pak v jeho verzi R2. Debut ve čtyřkolce nedopadnul pro Stötefalkeho zase tak špatně. Postupně zrychloval, dosáhnul i na jeden druhý nejrychlejší čas a nakonec svou Fabii R5 posunul až na páté místo.

Do rally vstoupil nejrychlejším časem Riedemann. Ve druhém testu sice se svým hlavním soupeřem Kreimem prohrál, ale druhý průjezd úsekem Messlingen zajel znovu nejrychleji ze všech. V poslední páteční zkoušce znovu nějaký čas ztratil, ale i tak z etapy odjížděl jako lídr s náskokem 7,1 sekundy. Večer přiznal, že nejvíce času ztratil v dešti, ve kterém si tolik nevěřil. Déšť překvapil i Gassnera jun., který první den zakončil s půlminutovým odstupem na třetí příčce. V sobotu ráno měl pokračovat těsný souboj o vítězství, ale Polo GTI R5 se znovu ukázalo jako velmi nespolehlivá technika. Riedemannovi vytekl olej z převodovky a další pokračování v jízdě tak nebylo možné. Do čela se s dvacetisekundovým náskokem vyhoupnul Kreim. Gassner jun. se stal jeho nejbližším pronásledovatelem, ovšem rychlostně na něho neměl. Větší starosti si musel pilot Hyundaie dělat s Philipem Geipelem za svými zády. Geipel ale svou snahu v RZ 9 přehnal, vrazil se svou škodovkou do domu a musel odstoupit. Na třetí místo se posunul pilot další Fabie R5 Ron Schumann, ale ten musel po celý zbytek dne odolávat útoku ze strany Denise Rosteka za volantem VW Polo GTI R5. Schumann své umístění na pódiu nakonec uhájil jen o 6,3 sekundy. Gassner jun. si už v klidu dojel pro body za druhé místo. I druhou letošní soutěž, která byla odjeta celá, opanoval Kreim a zůstává největším favoritem na zisk titulu.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama