Tovární tým Hyundai vítězí na třech frontách

Tovární speciály i20 Coupe WRC nebyly o uplynulém víkendu k vidění pouze na tratích světového podniku na Sardinii.

Sébastien Loeb se čtvrtým továrním speciálem odstartoval do domácí Rallye Vosges – Grand-Est a po vítězství ve všech rychlostních zkouškách si svou domácí soutěž doslova podmanil. Pátý speciál i20 Coupe WRC strávil víkend na severu Evropy, když se s ním v rámci testování Jari Huttunen zúčastnil pátého podniku finského šampionátu. Před měsícem na Riihimäki-Ralli zažil předloňský evropský vicemistr v kategorii juniorů U27 debut za volantem továrního speciálu WRC. Duel s Takamotem Katsutou jedoucím s tovární Toyotou Yaris WRC Fin prohrál. Tentokrát bohužel sobě rovného soupeře s dalším vozem WRC v rally neměl a se soupeři ve vozech R5 si poradil zcela bez problémů. Stejně jako Loeb ve Francii dokázal i Huttunen u sebe doma ovládnout všechny odjeté rychlostní zkoušky a zcela suverénně vyhrát. Hyundai tak vyhrál všechny tři rally tohoto víkendu, do kterých se svými továrními vozy nastoupil.

Hlavní sportovní atraktivitu však na Pohjanmaa Ralli nabídnuli jezdci ve vozech R5 bojující o body do šampionátu. Favorit mistrovství a vítěz dvou ze tří zimních podniků Emil Lindholm doplatil na čtvrté soutěži na technické problémy svého Volkswagenu Polo GTI R5 a boj o vedení v šampionátu se zúžil na dvojici pilotů škodovek. Juha Salo si z Riihimäki odvezl maximum bodů a jeho kolega Teemu Asunmaa byl odsunut na druhé místo. Stejně jako na minulé soutěži chyběla i tentokrát na startu Fabia R5 Henrika Pietarinena. Znovu se naopak do hry zapojil Jari Ketomaa s Fordem Fiesta R5. Nejrychlejším jezdcům ve vozech R5 ale někdejší finský šampión nestačil a většinu soutěže se držel na páté příčce. Teprve po potížích jednoho z rychlejších soupeřů v poslední zkoušce pilot Fordu poskočil na konečné čtvrté místo v klasifikaci mistrovství. Favorizovaný Lindholm ze začátku nestíhal a po třetí zkoušce, která uzavřela kratší první etapu, držel až pátou příčku v kategorii R5. Proti speciálům této kategorie se postavil se svým legendárním zeleným Mitsubishi Lancer EVO IX Jarkko Nikara. Účastník někdejšího projektu Pirelli Star Driver dokázal za svými zády držet Ketomu, ale v druhé sobotní zkoušce poslal své Mitsubishi do lesa.

Lindholm se mezitím dostal už na druhé místo, pouhé dvě vteřiny za vedoucího Asunmu. Lídr mistrovství Salo vedl pořadí vozů R5 po první zkoušce, ale už v pátek se propadl na druhé místo a po útoku jezdce Volkswagenu spadnul až na třetí. Asunmaa si počínal statečně a dokázal mocně útočícího Lindholma držet, byť s malým náskokem, za zády. Do závěrečné dvaadvacetikilometrové zkoušky však vedoucí duo vstupovalo s minimálním rozestupem 3,1 sekundy a teprve zde se tak rozhodovalo o vítězi. Lindholm ale i tentokrát doplatil na nespolehlivost Pola, u kterého selhal jeden ze senzorů, a v závěru ztratil více než minutu a půl. Ve výsledcích se tak propadnul v rámci kategorie R5 až na šesté místo. Salo díky jeho smůle poskočil na druhou příčku, ale nejvíce bodů do šampionátu si z Pohjanmaa Ralli odvezl jeho značkový kolega a největší rival v boji o titul Asunmaa. Asunmaa se zároveň stal novým lídrem mistrovství.

Stav šampionátu: 1. Asunmaa 102, 2. Salo 99, 3. Lindholm 67, 4. Kiviniemi 51, 5. Ketomaa 39, 6. Kasi 31

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!