18. 6. 2019 09:28 − 4652× − 0 0

Když Seb Loeb přijede domů

Pět let se francouzský díl MS odehrával devítinásobnému mistrovi světa doslova za barákem.

Loeb se však zúčastnil pouhých čtyř ročníků a vítězství si na trati, která vedla i jeho rodným Haguenau, připsal pouze dvakrát. Jednou ho zradila technika a jednou havaroval. Teď už se francouzský podnik světového šampionátu odehrává ve svém původním dějišti na Korsice. Na tratě alsaské soutěže však pravidelně zavítá Rallye Vosges – Grand-Est, podnik francouzského asfaltového mistrovství. Loeb si tuto příležitost nemohl nechat ujít a v rámci sžívání se s Hyundaiem i20 Coupe WRC na asfaltu do své domoviny zavítal. Špičku tamního mistrovství startující se slabšími vozy R5 deklasoval ve všech odjetých testech a bral vítězství s náskokem skoro čtyř minut. Kdo se těšil na zajímavé souboje o každý metr, ochuzen ale také nebyl. Jen bylo třeba si odfiltrovat Loeba a sledovat špičku francouzského mistrovství, kterak si to rozdává o druhé místo.

Jako lídr dorazil do Gérardmeru Quentin Gilbert, který letos startuje s Volkswagenem Polo GTI R5. Vítězství sice zatím nevybojoval ani jedno, ale na bedně se umístil ve všech třech úvodních soutěžích. Vyhrát však Gilbertovi nebylo přáno ani tentokrát, když už v druhém testu ošklivě havaroval a k nehodě musela dorazit záchranka. Posádka by měla být v pořádku, o jejich vozu se to však říct nedá. Pozice vedoucího jezdce mistrovství se tím pádem dostala do ohrožení a největší zálusk si na ni dělali piloti Citroënu Yoann Bonato a Yohan Rossel. Každý z nich letos vyhrál jednu rally a oba zatím získali identický počet bodů. Ve skvělém světle se letos ukazuje Nicolas Ciamin. Úvodní rally sezóny s VW Polo GTI R5 vyhrál a v té druhé s daleko slabším Abarthem 124 Rally skončil na senzačním pátém místě. Na Azurovém pobřeží se ukázal znovu s R5, konkrétně Škodou Fabia. Už ve třetím testu ale havaroval a tentokrát jej čekal s českým vozem reparát.

Ciamin však v Alsasku neprožil zrovna jednoduchou rally. Ze začátku hodně bojoval s klouzající tratí, nebyl spokojený s nastavením auta a na konci dne spadnul za Volkswagen Williama Wagnera na pátou příčku. Druhý den se sice Ciamin na chvíli před belgického soupeře vrátil, ale pak zase spadnul a v cíli se po defektu v RZ 9 musel spokojit s pátým místem celkově a čtvrtým v hodnocení šampionátu. V průběžném bodování se tak Ciamin dotáhnul těsně za Gilberta. Honbu za maximem bodů rozjeli už v prvních kilometrech Bonato s Rosselem. Úřadující mistr Francie se od začátku držel vpředu, ale na svého značkového kolegu si během první etapy dokázal vyjet jen malý náskok 6,3 sekundy. A ten mu ani náhodou nestačil k udržení v čele poté, co motor jeho C3 R5 začal v neděli ráno zlobit. Podle slov jezdce šel motor tak na dva až tři válce a Bonato se musel spokojit s pádem na čtvrté místo. Ze svého prvního umístění na pódiu v soutěži francouzského šampionátu se v alsaském podniku radoval Wagner jedoucí s Polem GTI R5 stáje vítězného Loeba. I ve třetí soutěži ze čtyř dosud odjetých si domů odvezl nejvíce bodů pilot Citroënu. Stejně jako před měsícem v Antibes zvítězil Rossel, kterého maximální bodový zisk na úkor jeho kolegy Bonata vynesl do čela šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Rossel 116, 2. Bonato 102, 3. Gilbert 91, 4. Ciamin 90, 5. Wagner 65

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama