3. 7. 2019 09:45 − 6569× − 0

Sébastien Loeb doma nevyhrál

Soutěžní posádky se po třiatřiceti letech vrátily do vojenské oblasti Canjuers v blízkosti města Cannes.

V sedmdesátých a osmdesátých letech se na tamních šotolinách odehrávala Rallye des 1000 Pistes, která byla proslulá možností startu i nehomologovaných speciálů a také specifickým časovým harmonogramem. Seznamovací jízdy se konaly v ten samý den, kdy se i soutěžilo, ráno a dopoledne. Tento atypický systém se FIA snažila kvůli snížení nákladů aplikovat i na soutěže MS v sezóně 2004, ale ukázal se jako slepá ulička. Po dlouhých letech do oblasti zavítal francouzský šotolinový šampionát, když se zde odjela jeho třetí letošní soutěž. První ročník Rallye Terre du Haut-Var nabídnul celkem 134 posádkám dvě etapy s celkovou délkou 114 ostrých kilometrů. Organizátorům se zároveň podařil husarský kousek, když na start přilákali velkou hvězdu. S Hyundaiem i20 R5 vyrazil do vojenského újezdu samotný Sébastien Loeb. Stejnou techniku v tomto šampionátu pilotuje německý host Dominik Dinkel a ani ten zde nechyběl. Nejrychlejší R5 v dosavadním průběhu mistrovství pilotuje celkově třetí Thomas Baudoin a ani jeho Citroën C3 R5 na jihu Francie nechyběl.

Hned dvojicí speciálů Fiat MR 500X R4 se prezentoval Milano Racing. Doposud s ním v šotolinovém mistrovství startoval jen Vincent Dubert a získané body jej posunuly na průběžnou čtvrtou příčku. V Haut-Var nezačal kvůli defektu zrovna nejlépe a moc mu v dalším průběhu etapy nepomohla ani ztráta výkonu motoru. Druhý defekt v RZ 5 Dubertovi vystavil stopku a posádka nenastoupila ani do druhé etapy. Nicolas Ciamin s druhým Fiatem začal lépe a od začátku se držel na konci top ten. Drsná kamenitá trať ale byla nad síly jeho Fiatu a technická porucha přispěla k Ciaminově havárii v RZ 4. V Milano Racing tedy ještě musejí na svých nových vozech hodně zapracovat. Náročná trať ve stylu Acropolis Rally dala zabrat i Hyundai i20 R5 největší hvězdy soutěže. Loeb začal soutěž nejrychlejším časem a během první etapy vyhrál všechny zkoušky vyjma jediné. Do cíle té jediné ale dojel s vyvráceným kolem a ztrátou minuty a dvaceti sekund. Následná oprava zabrala hodně času a Loeb s hostující spolujezdkyní Lauréne Godey si připsali na konto penalizaci dvou a půl minuty. Ta se ukázala jako fatální a rozhodla o tom, že se favorizovaná posádka místo vítězství musela spokojit s pátým místem.

Třetí muž šampionátu Baudoin se na začátku rally potýkal s tradičním problémem Citroënů C3 R5, brzdami. V dalších zkouškách už mohl jet naplno a etapu zakončil jako čtvrtý s odstupem 34 vteřin na nejrychlejší vůz R5, Škodu Fabia Matthieu Margaillana. V neděli ráno Baudoina zbrzdil defekt, ale i s ním zajel rychlejší čas než jeho soupeř. Margaillan se celý den usilovně bránil a s hrůzou v očích sledoval, jak se k němu Baudoin přibližuje. Nakonec ale třetí místo absolutně a vítězství v kategorii R5 o 1,1 sekundy uhájil. Lídrem v absolutním pořadí se po první etapě stal Lionel Baud s Citroënem DS3 WRC, který se dokázal vyhnout všem nástrahám tratě. Lídr šampionátu Thibault Durbec s další DS3 WRC ztratil čas dvěma defekty a problémy se zavíráním dveří. Do druhého dne ale i tak vstupoval s malým odstupem deseti vteřin. Baud nedokázal soupeřovu tempu vzdorovat a už po první ranní zkoušce se propadnul na druhé místo. Durbec ani ve třetí letošní rally nezůstal poražen a upevnil si svou pozici v šampionátu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!