Něco málo o technice v Řecku

Řecko je prvním závodem, kde tovární týmy nesmějí ve vozech ze Sardinie měnit karoserii, motor ani převodovku.

Řecko je prvním závodem, kde bylo naplno využito pravidlo párování soutěží, podle kterého tovární týmy M1 a M2 nesmějí ve vozech ze Sardinie měnit karoserii, motor ani převodovku. Až dosud nebyla výměna převodovky zahrnuta do tohoto pravidla.

Někteří jezdci na Sardinii ale natolik poničili své vozy, že týmy i přes časové penalizace musí k výměně přistoupit. Chris Atkinson má novou karoserii, protože jeho vůz byl poničen při tvrdém dopadu na jednom ze skoků a v nedělní etapě vyjel mimo trať v poslední rychlostní zkoušce. V tomto případě chtělo Subaru použít zcela nový vůz s tím, že pokud Chris byl v cíli Rally Sardinia klasifikován a dostane penalizaci 1 minutu za výměnu karoserie, měl by mít možnost použít i nový motor a převodovku. To ale nebylo povoleno, a Prodrive se nakonec rozhodl použít motor a převodovku původní, ze Sardinie.


Marcus Gronhlom pojede v Řecku s novým motorem

V týmu RedBull Škoda byli sice klasifikováni také oba jezdci v cíli, ale Harri Rovanpera odstoupil v neděli pro poruchu převodovky. Tým se rozhodl vyměnit motor i převodovku a využil pravidlo o speciálním „žolíkovi“, podle kterého smí tyto díly jednou za sezónu vyměnit bez časové penalizace.

Tři tovární jezdci nedokončili Rally Sardinia. Marcus Gronholm, Henning Solberg a Kosti Katajamaki nebyli vůbec klasifikováni. Zatímco Gronholm má nový motor, ale stejnou karoserii i převodovku, vyměnil Solberg všechny tři díly a pojede v podstatě jiným vozem. Tým Stobart VK M-Sport použil na voze Katajamakiho novou karoserii a zabudoval do ní původní motor a převodovku, se kterými Rally Sardinia absolvoval Companc. Protože pro týmy M2 platí jiné párování soutěží, než pro tovární týmy M1. které se účastní všech šestnácti soutěží, rozhodl se Stobart-VK neměnit motor ve voze Katajamakiho, protože by to znamenalo, že mezi Finskem a Německem budou v tomto voze muset vyměnit motor mezi Německem a Finskem, které se jedou ale jen týden po sobě.

Komentářů celkem: 6
2. 6. 2006 10:29
0 0
No to je mrdnik...:o)
Anonym IP:85.70.210.14
2. 6. 2006 10:48
0 0
naprosto perfektní zhodnocení smajlík
Anonym IP:85.71.178.245
2. 6. 2006 13:03
0 0
Rammen: opravdu domotané to je... složitější už to asi udělat nešlo...
scrat
2. 6. 2006 13:43
0 0
JA myslim, ze ani FIA nevi co ma delat! Tyto pravidla jsou uplne na prd a akorat to prodrazi sezonu. Ja totiz myslim, ze cena motoru, prevodovky a karoserie jsou pro tyto tovarni tymu naprosto nepodstatne polozky a omezovat je v tomto je blbost! ACH JO...FIA "simply clever"
2. 6. 2006 15:11
0 0
Tam maj žolíky jak u nás v tipovačce... smajlík
2. 6. 2006 20:17
0 0
lepší guláš jak u nás volby
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!