Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
3. 7. 2019 14:30 − 4384× − 16 0

Nové soutěže v MS nejspíše už napřesrok

O dalších nových soutěžích v kalendáři se mluví již nějakou dobu a hlasování WMSC to může stvrdit.

Letos byl kalendář světového šampionátu rozšířen o Chilskou rally, která tak následovala Tureckou rally a byla dalším novým podnikem v MS. Jak se podle posledních zpráv zdá, další dvě (staro)nové soutěže mohou naskočit do kolotoče už v příštím roce, jelikož se hlasitě mluví o tom, že schvalovaný kalendář MS 2020 bude obsahovat jak Japonskou rally, tak i Safari rally. Světová rada motorsportu by měla kalendář schvalovat nejspíše v pátek (byť je možné odsunutí o několik dní) a následně budeme mít jisto. Jelikož se jedná o nové destinace a celkový počet soutěží by se v sezóně neměl navyšovat, je jasné, že někoho budeme muset vyhodit z kola ven a oním výhercem Černého Petra je Tour de Corse a s velkou pravděpodobností také Německá rally, která však na seznamu soutěží figuruje jako náhradní podnik, kdyby někdo odřekl.


… zmizí z MS další oblíbená destinace českých fanoušků?

Ale minimálně pro Safari ještě není vše jisté, jelikož o tomto víkendu vyráží do Afriky zástupci Hyundai, M-Sportu a Toyoty, aby obhlídli tamní kandidátský podnik a zhodnotili, jak na tom soutěž je. V rámci přípravy na možný návrat do MS nechybí v harmonogramu Safari rally úvodní městská speciálka, ale následně se posádky vydají nějakých 80 kilometrů na sever k jezeru Naivasha, kde se v oblasti Velké příkopové propadliny pojedou jednotlivé vložky. Celkem na posádky čeká 254 ostrých kilometrů ve 14 rychlostních zkouškách, což je, pro zajímavost, čtvrtina kilometráže, kterou čítala poslední Safari odjetá v MS.

Mimo nových zemí padl na předchozích debatách k budoucnosti MS a jeho kalendáři návrh na oživení rotace soutěží, což by mohlo dopomoci k realizaci šalamounského řešení, jak dostat šampionát do více destinací, ale zachovat celkový počet rally za rok. Nerotovalo by se po roce, ale svá místa v MS by si soutěže prohodily v průběhu 10 let. Tento nápad však s největší pravděpodobností spadne pod stůl a ani se o něm nebude hlasovat. Byť jednotliví organizátoři byli pro, jelikož nesouhlas s rotací vyjádřili zástupci pouhých tří podniků – Austrálie, Keni a Japonska. Jak dodává zdroj serveru autosport.com, u nových destinací to asi nikoho nepřekvapí, Austrálie je proti skrze Nový Zéland a jeho snahy o návrat do MS.

Komentářů celkem: 16
3. 7. 2019 14:51
2 0
Šotolina za asfalt? Smutné, to už nám těch asfaltových soutěží moc nezbude. Vlastně čistě asfaltová soutěž už by byla nejspíš jen v tom Japonsku smajlík
3. 7. 2019 15:22
2 0
No nevím aby v tom MS zachvilku vůbec někdo jezdil. Myslel jsem že pro pořadatele je lepší když se akce koná v zemi kde je velký zájem co se tyče diváků smajlík
3. 7. 2019 15:38
4 0
To Safari je velký omyl
3. 7. 2019 16:21
0 0
Vyřadit Korsickou a Německou rallye a nahradit je Safari, to nedává moc smysl... Chápu Japonsko jako velkého výrobce aut, ale rušit stejně významné země - Německo a Francii, to je fakt divné! Myslím, že WRC nepotřebuje další soutěže, kde bude startovat 30 aut, ty ať ze seriálu vyřadí!
3. 7. 2019 16:40
4 0
Poslední dobou je apríl nějak často...
3. 7. 2019 18:16
1 0
Původně napsal Tonda H
Poslední dobou je apríl nějak často...
Mám takový pocit, že soudruhům z FIA se zasekl kalendář na datu 1. dubna už minimálně několik let.
3. 7. 2019 19:15
0 0
červená karta pro Německo a Turecko. Korsika se za pět minut dvanáct zachrání
3. 7. 2019 21:13
0 0
Původně napsal rychtyk
červená karta pro Německo a Turecko. Korsika se za pět minut dvanáct zachrání
V Korsiku doufám, že zůstane.smajlík
3. 7. 2019 22:59
Upraveno 23:01
0 0
Ví někdo (jsou někde zmíněné) racionální důvody pro vyřazení Německa? U Korsiky důvody byly vyřčeny a smysluplnost toho rozhodnutí chápu - ostrov, menší zájem fanoušků, k tomu fakticky 2. soutěž v kalendáři na území Francie. Ale u Německa jsem nikde nečetl důvody, proč by měla vypadnout právě tahle soutěž a ani mě nic nenapadá.
4. 7. 2019 08:12
0 0
Osobně bych si tipl, že je to dílem tím, že odešel VW z MS a žádná německá automobilka se neangažuje v MS plus role popularity okruhů nad soutěžema v Dojčlandu. Ale ne, že by opak těchto důvodů měl nahrávat třeba oné Safari.
4. 7. 2019 09:11
0 0
V Německu jsou teď nebývale silní zelení a ti jsou dost i proti rally jako takové.
4. 7. 2019 09:11
0 0
Muj tip zase je, ze ADAC a FFSA nebyli schopny nasypat Red Bullu tolik, co Toyota a kenska vlada. Evropa "prozirave" setri.
Co se tyka zajmu divaku, v Keni bych to tak tragicky nevidel, doted mam v pameti zabery aut obsypanejch pulkou vesnice a nemohli zblbnout vic nez Evropa. Zato Japiku bude u trati poskrovnu.
4. 7. 2019 13:27
0 0
Máte asi částečně pravdu všichni, Bude to o penězích v kombinaci s (ne)podporou vlády a dalších podobně zainteresovaných. Jen se o tom nikde prostě nepíše a nikdo neřekl nebo spíš nechce říct jasně proč. V trhu bych to nehledal. Tam jednoznačně chápu výměnu Korziky za Japonsko, ale vyměnit Německo za Safari? Nejde o počet diváků jako takový, jde o to kolik z nich si může potencialně pořídit nové auto. V tom bych řadil Německo na top pozici a mimo samotný lokální trh to je skvělý středobod pro většinu okolních zemí. Co je pak na takové záměně určitě špatně, je úbytek další asfaltové soutěže. Takhle v kalendáři bude jediná čistě asfaltová soutěž a to ještě v Japonsku.
4. 7. 2019 14:41
0 0
To je zase nápad,na čem tam jedou???
6. 7. 2019 20:13
0 0
Keňu vidím rád, ostatně kdo koukal na dokumenty WRC 85-90 ví o čem mluvím smajlíksmajlík Německa je škoda, Korsika má dlouhodobě problémy....Turecko? no už aby bylo pryč. Ta soutěž je hodně zlá.....Chce to tak 14-16 soutěží 2 které jsou finančně KO střídat. Nicméně soutěže jsou dobré jen to Turecko je mizerné jakože fest......
6. 7. 2019 21:02
0 0
současná Keňa (Rallye "Safari") nemá s tím, co bylo v těch dokumentech, už vůbec nic společnýho

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama