Nové soutěže v MS nejspíše už napřesrok
Letos byl kalendář světového šampionátu rozšířen o Chilskou rally, která tak následovala Tureckou rally a byla dalším novým podnikem v MS. Jak se podle posledních zpráv zdá, další dvě (staro)nové soutěže mohou naskočit do kolotoče už v příštím roce, jelikož se hlasitě mluví o tom, že schvalovaný kalendář MS 2020 bude obsahovat jak Japonskou rally, tak i Safari rally. Světová rada motorsportu by měla kalendář schvalovat nejspíše v pátek (byť je možné odsunutí o několik dní) a následně budeme mít jisto. Jelikož se jedná o nové destinace a celkový počet soutěží by se v sezóně neměl navyšovat, je jasné, že někoho budeme muset vyhodit z kola ven a oním výhercem Černého Petra je Tour de Corse a s velkou pravděpodobností také Německá rally, která však na seznamu soutěží figuruje jako náhradní podnik, kdyby někdo odřekl.
… zmizí z MS další oblíbená destinace českých fanoušků?
Ale minimálně pro Safari ještě není vše jisté, jelikož o tomto víkendu vyráží do Afriky zástupci Hyundai, M-Sportu a Toyoty, aby obhlídli tamní kandidátský podnik a zhodnotili, jak na tom soutěž je. V rámci přípravy na možný návrat do MS nechybí v harmonogramu Safari rally úvodní městská speciálka, ale následně se posádky vydají nějakých 80 kilometrů na sever k jezeru Naivasha, kde se v oblasti Velké příkopové propadliny pojedou jednotlivé vložky. Celkem na posádky čeká 254 ostrých kilometrů ve 14 rychlostních zkouškách, což je, pro zajímavost, čtvrtina kilometráže, kterou čítala poslední Safari odjetá v MS.
Mimo nových zemí padl na předchozích debatách k budoucnosti MS a jeho kalendáři návrh na oživení rotace soutěží, což by mohlo dopomoci k realizaci šalamounského řešení, jak dostat šampionát do více destinací, ale zachovat celkový počet rally za rok. Nerotovalo by se po roce, ale svá místa v MS by si soutěže prohodily v průběhu 10 let. Tento nápad však s největší pravděpodobností spadne pod stůl a ani se o něm nebude hlasovat. Byť jednotliví organizátoři byli pro, jelikož nesouhlas s rotací vyjádřili zástupci pouhých tří podniků – Austrálie, Keni a Japonska. Jak dodává zdroj serveru autosport.com, u nových destinací to asi nikoho nepřekvapí, Austrálie je proti skrze Nový Zéland a jeho snahy o návrat do MS.
Poslední dobou je apríl nějak často...
červená karta pro Německo a Turecko. Korsika se za pět minut dvanáct zachrání
Co se tyka zajmu divaku, v Keni bych to tak tragicky nevidel, doted mam v pameti zabery aut obsypanejch pulkou vesnice a nemohli zblbnout vic nez Evropa. Zato Japiku bude u trati poskrovnu.