Tak a teď si vás kůpím všecky, aj Tänaka
S menší mírou nadsázky řečeno se zdá, že v Alzenau poctivě sledovali komiksový hit Avengers a rozhodli se složit si svůj takový tým superhrdinů. Thierry Neuville patří mezi absolutní špičku, letos se týmu upsal Sébastien Loeb a jak nyní informuje server autosport.com, Hyundai by rád zlákal i Otta Tänaka, který je letos průběžným lídrem šampionátu a může jen doufat, že se mu povede minimálně zopakovat loňskou poprázdninovou formu. Když si navíc vezmeme, že Hyundai má dále v sestavě vítěze soutěží MS Daniho Sorda, Andrease Mikkelsena a Haydenna Paddona, k nimž navíc pro Finskou rally angažoval Craiga Breena a v rámci juniorského programu funguje v určité formě Jari Huttunen, můžeme říct, že korejská značka opravdu nouzi o jezdce nemá. Ale čím víc jezdců, tím líp.
A jak se nechává Andrea Adamo slyšet, kdyby mohl, opravdu si kůpí všecky. "Kdybych na to měl peníze, tak bych najal všechny špičkové jezdce v šampionátu. Platí mi za to, abych vyhrál šampionát a ne abych dělal práci za promotéra," říká Ital ve službách Hyundai s odkazem na to, že nyní má (skoro) každý tým jednoho špičkového jezdce, což je skvělou reklamou pro MS. Ale Tänak je Tänak. "Pokud jde o jezdce Tänakova formátu, na jeho zaplacení musíte mít hromadu peněz a nevím, jestli jich mám k dispozici dostatek. Zatím se starám o jezdce, kteří pro mě loajálně pracují a v budoucnu se ukáže, co ještě může být. Nyní mám jezdce pod smlouvami s Hyundai. Sice je to někdy nahoru dolů, ale jak ukázala Sardinie, když s jezdci správě pracujete, nejen s nimi, ale se všemi v týmu, tak můžete vybojovat dobrý výsledek. Na druhou stranu ale nemůžete opomenout, že Tänak je kvalitní jezdec a jeden ze tří, kteří teď mají na to, aby jeli o titul," dodává Andrea Adamo.
Smlouva Estonce s Toyotou na konci roku vyprší, takže pro letošní přestupové šachy může být právě on tím, který rozhýbe všechny trejdy. Navíc se objevují náznaky, a teď budeme trochu jako soutěžácký bulvár, že vztahy mezi týmem a Tänakem poněkud ochladly po Rally Sardegna, kde jej o vítězství připravily technické problémy na poslední zkoušce. Zájem o Estoncovy služby má M-Sport, ale velmi se snaží též Hyundai, jenž by mohl být tou první volbou, kam by jezdec při případném přestupu šel. Jak vše ale dopadne si ještě budeme muset nějaký čas počkat a do té doby budeme moci sledovat druhou polovinu šampionátu, která slibuje napínavou bitvu tří jezdců o korunu nejrychlejšího muže sezóny 2019.
Jenže to lidi jako Adamo nezajímá - ty chtěj všechno vytěžit a vydojit pro svůj vlastní prospěch a že tim zahubí to, co je živí, to už je nezajímá. Pak se přesunou jinam a budou tam praktikovat to samé.
Tom_crm, zrovna jsem si říkal, že bych to teď článekem s Paddonem vyzkoušel, ale když jsem ti psal na mail, co jsi uvedl v registraci, tak se to vrátilo jako nedoručené.