Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
4. 7. 2019 08:14 − 4346× − 8 0

Hayden Paddon přeci jen na startu Finské rally

Novozélandský jezdec měl pro letošek od Hyundai nabídku na jeden start v MS. Tu nevzal, letos svět nejede, ale na severu je zpět.

O tom, že M-Sport ve Finské rally nasadí tři Fiesty WRC, se na sítích spekulovalo již nějaký čas a dnes se potvrdilo, že cumbrijský tým opravdu pojede s trojlístkem speciálů, přičemž obvyklou sestavu doplní možná poněkud nečekaně Hayden Paddon. Ten působil v posledních letech ve službách Hyundai motorsportu, avšak tam na něj letos nezbylo auto a korejská značka navíc pro Finsko angažovala Craiga Breena. Takže Kiwi se musel poohlédnout jinde a na poslední chvíli si zajistil sedačku ve Fiestě a co je možná zajímavé je fakt, že ve startu Paddona podpořil Hyundai New Zeland, který patří mezi dlouholeté jezdcovy partnery. Svým způsobem bude Finský start návratem ke kořenům, protože to byla právě Fiesta WRC, se kterou Novozélanďan debutoval v MS v Katalánsku v roce 2013 a aby těch návratů nebylo málo, na sedačku spolujezdce se vrací John Kennard.

"Samozřejmě, že jsem nadšený z toho, že budu zpět v MS. Sedět doma a dívat se, jak probíhá letošní sezóna, bylo těžké, zejména když vím, že umím zajet na vysoké úrovni. Po oznámení jezdecké sestavy Hyundai pro Finsko jsme se rozhodli věci rozhýbat, protože sezením doma ničeho nedosáhneme," říká k motivaci ke startu Hayden Paddon a pokračuje, "obrovské poděkování patří v první řadě lidem z Hyundai New Zeland, kteří mě stále plně podporují. Jim patří dík za možnost tohoto startu a ukazuje to, jak moc podporují mou kariéru a mé ambice. Poděkování patří také všem, kteří dále start podpořili finančně. Mnoho důležitých subjektů z Hayden Paddon Rallysport Global opět pomohlo, navíc v hodně krátkém čase, takže to je úplně úžasné. Poděkování patří také M-Sportu, který nám dokázal v řádu dní udělat nabídku na start. Už se nemohu dočkat naší spolupráce, již teď to vypadá, že jsme na stejné vlně a že je to tým, kde chcete být," dodává Hayden Paddon.

Před samotnou Finskou rally čeká na Kiwiho jednodenní test, aby se seznámil s Fiestou WRC a pak již bude na programu samotná soutěž, na jejímž startu nechyběl od roku 2010. "Do rally půjdeme na 110 %. Je zřejmé, že osm měsíců mimo MS je maličkou nevýhodou, ale oba s Johnem si jsme jistí, že se do toho dokážeme dostat rychle zpět, dobře se připravit a bojovat na čele. Jako své minimum bych očekával výsledek v TOP 5. Ale jako vždy, budu se snažit o ještě lepší výsledek. Hlavním cílem je vrátit se pravidelněji do MS v roce 2020. Teď jsem v dobrém obdébí jak z hlediska osobního, tak i z hlediska řidičských schopností. Vše je na dobré úrovni a chci své zkušenosti využívat znovu na nejvyšším levelu v MS. Pořád toho mám hodně co dokázat, potřebuji pouze dostat tu příležitost," uzavírá vítěz Argentinské rally 2016.

Komentářů celkem: 8
4. 7. 2019 12:10
0 0
Neměl Hayden před začátkem sezóny od Hyundai nabídku právě na Finsko a odmítl ji s tím, že jeden start je málo? Mohl by to být třeba náznak nějaké případné spolupráce s M-Sportem na příští rok...
4. 7. 2019 12:31
Upraveno 12:38
0 0
Standak: Hayden to s tou nabídkou na jeden start někde vysvětloval, že to bylo poněkud jinak, než to bylo prezentováno v mediích. V podstatě jsem to pochopil tak, že nedostal žádnou konkrétní a oficiální nabídku a ani od něj nezaznělo žádné kategorické ne.
EDIT:Na oficiálním profilu Paddona na FB, když si najdeš příspěvek z 26.6.19, tak tam je Haydenovo vyjádření k celé té věci.
4. 7. 2019 13:12
0 0
Jeho start u Fordu podpořil lokální distributor Hyundai? To nemohli zajistit čtvrté auto v rámci fabriky? Tomu říkám brand fail smajlík.
4. 7. 2019 20:05
0 0
Tohle mi přijde, že pěkně shrnuje postoj Hyundai NZ. Andy Sinclair: “Hayden is a Hyundai NZ driver and ambassador, and most importantly, he is representing New Zealand, which means more to us than what model of car he is driving. As a 100 per cent Kiwi-owned company, our decision to support a New Zealand sportsperson of Hayden’s calibre is easy. Hayden is, and will continue to be, a fine ambassador for the Hyundai brand in New Zealand. He’s a New Zealander competing on a global scale with international fame, yet has remained humble, grounded and rooted to his home country
-------
ve zkratce, sice jsme Hyundai NZ, ale jsme 100% Kiwi firma a Hayden je hlavně Kiwi, takže reprezentuje zemi a značka auta už není tak důležitá. Na tohle jde dát jen paleček hore smajlík
4. 7. 2019 22:28
0 0
Původně napsal kuře
Tohle mi přijde, že pěkně shrnuje postoj Hyundai NZ. Andy Sinclair: “Hayden is a Hyundai NZ driver and ambassador, and most importantly, he is representing New Zealand, which means more to us than what model of car he is driving. As a 100 per cent Kiwi-owned company, our decision to support a New Zealand sportsperson of Hayden’s calibre is easy. Hayden is, and will continue to be, a fine ambassador for the Hyundai brand in New Zealand. He’s a New Zealander competing on a global scale with international fame, yet has remained humble, grounded and rooted to his home country
-------
ve zkratce, sice jsme Hyundai NZ, ale jsme 100% Kiwi firma a Hayden je hlavně Kiwi, takže reprezentuje zemi a značka auta už není tak důležitá. Na tohle jde dát jen paleček hore smajlík
Kdyz se navic podivate na jeho sponsory, vsechno jsou to novozelanske firmy, kde nejaka propagace ve Finsku nedava smysl: hotelier, distribuce paliva, potraviny, ... Zkratka srdcari.smajlík
4. 7. 2019 22:39
0 0
Jo, tak nějak vypadá národní hrdost v praxi. Sice nikdo nedělá hop hop hop, ale skutečně pomáhá...
5. 7. 2019 09:41
0 0
No docela se těším co předvede... Když teda jezdí na tak vysoké úrovni a top 5 nebude problém smajlík
5. 7. 2019 12:44
0 0
Ano, takové zrcadlo národům, zatímco pro NZ dělá lokálního manažera patriot a srdcař, my měli až donedávna Vošického s jeho sousedy z Boleslavi a podobnými hnoji smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama