Hayden Paddon přeci jen na startu Finské rally
O tom, že M-Sport ve Finské rally nasadí tři Fiesty WRC, se na sítích spekulovalo již nějaký čas a dnes se potvrdilo, že cumbrijský tým opravdu pojede s trojlístkem speciálů, přičemž obvyklou sestavu doplní možná poněkud nečekaně Hayden Paddon. Ten působil v posledních letech ve službách Hyundai motorsportu, avšak tam na něj letos nezbylo auto a korejská značka navíc pro Finsko angažovala Craiga Breena. Takže Kiwi se musel poohlédnout jinde a na poslední chvíli si zajistil sedačku ve Fiestě a co je možná zajímavé je fakt, že ve startu Paddona podpořil Hyundai New Zeland, který patří mezi dlouholeté jezdcovy partnery. Svým způsobem bude Finský start návratem ke kořenům, protože to byla právě Fiesta WRC, se kterou Novozélanďan debutoval v MS v Katalánsku v roce 2013 a aby těch návratů nebylo málo, na sedačku spolujezdce se vrací John Kennard.
"Samozřejmě, že jsem nadšený z toho, že budu zpět v MS. Sedět doma a dívat se, jak probíhá letošní sezóna, bylo těžké, zejména když vím, že umím zajet na vysoké úrovni. Po oznámení jezdecké sestavy Hyundai pro Finsko jsme se rozhodli věci rozhýbat, protože sezením doma ničeho nedosáhneme," říká k motivaci ke startu Hayden Paddon a pokračuje, "obrovské poděkování patří v první řadě lidem z Hyundai New Zeland, kteří mě stále plně podporují. Jim patří dík za možnost tohoto startu a ukazuje to, jak moc podporují mou kariéru a mé ambice. Poděkování patří také všem, kteří dále start podpořili finančně. Mnoho důležitých subjektů z Hayden Paddon Rallysport Global opět pomohlo, navíc v hodně krátkém čase, takže to je úplně úžasné. Poděkování patří také M-Sportu, který nám dokázal v řádu dní udělat nabídku na start. Už se nemohu dočkat naší spolupráce, již teď to vypadá, že jsme na stejné vlně a že je to tým, kde chcete být," dodává Hayden Paddon.
Před samotnou Finskou rally čeká na Kiwiho jednodenní test, aby se seznámil s Fiestou WRC a pak již bude na programu samotná soutěž, na jejímž startu nechyběl od roku 2010. "Do rally půjdeme na 110 %. Je zřejmé, že osm měsíců mimo MS je maličkou nevýhodou, ale oba s Johnem si jsme jistí, že se do toho dokážeme dostat rychle zpět, dobře se připravit a bojovat na čele. Jako své minimum bych očekával výsledek v TOP 5. Ale jako vždy, budu se snažit o ještě lepší výsledek. Hlavním cílem je vrátit se pravidelněji do MS v roce 2020. Teď jsem v dobrém obdébí jak z hlediska osobního, tak i z hlediska řidičských schopností. Vše je na dobré úrovni a chci své zkušenosti využívat znovu na nejvyšším levelu v MS. Pořád toho mám hodně co dokázat, potřebuji pouze dostat tu příležitost," uzavírá vítěz Argentinské rally 2016.
EDIT:Na oficiálním profilu Paddona na FB, když si najdeš příspěvek z 26.6.19, tak tam je Haydenovo vyjádření k celé té věci.
-------
ve zkratce, sice jsme Hyundai NZ, ale jsme 100% Kiwi firma a Hayden je hlavně Kiwi, takže reprezentuje zemi a značka auta už není tak důležitá. Na tohle jde dát jen paleček hore
Tohle mi přijde, že pěkně shrnuje postoj Hyundai NZ. Andy Sinclair: “Hayden is a Hyundai NZ driver and ambassador, and most importantly, he is representing New Zealand, which means more to us than what model of car he is driving. As a 100 per cent Kiwi-owned company, our decision to support a New Zealand sportsperson of Hayden’s calibre is easy. Hayden is, and will continue to be, a fine ambassador for the Hyundai brand in New Zealand. He’s a New Zealander competing on a global scale with international fame, yet has remained humble, grounded and rooted to his home country
-------
ve zkratce, sice jsme Hyundai NZ, ale jsme 100% Kiwi firma a Hayden je hlavně Kiwi, takže reprezentuje zemi a značka auta už není tak důležitá. Na tohle jde dát jen paleček hore