--> -->
9. 7. 2019 11:57 − 839× − 0 0

Vítězství po osmi letech

Robert Bútor už v minulosti dokázal vyhrát klasifikaci maďarského šampionátu ve dvou soutěžích.

Ani jednu z nich však nevyhrál v absolutním pořadí, to se mu podařilo teprve až nyní. Maďarské mistrovství se zatím odehrávalo jasně pod taktovkou Ference Vinczeho jun., který si dokázal připsat se svou Škodou Fabia R5 vítězství ve všech třech odjetých soutěžích. Ve všech případech jej naháněli rychlí jezdci ve Fordech Fiesta R5. Ani Frigyes Turán, ani András Hadik však recept na porážku mladého soupeře nenašel. Druhý jmenovaný navíc zažil katastrofální start do sezóny, ve které obhajuje svůj mistrovský titul. V první soutěži skončil třicátý a druhou vůbec nedokončil. Zvykáním na novou techniku zatím tráví sezónu Ádam Velenczei a v Székesfehérváru už dokázal svůj Citroën C3 R5 dovézt mezi nejlepší trojici. Jednou skončil v dosavadním průběhu sezóny na bedně a dvakrát těsně pod ní János Balogh se svou škodovkou.

Speciálů přední kategorie R5 se na start jediné šotolinové soutěže v kalendáři postavilo šestnáct kusů. Nechyběla mezi nimi ani Škoda Fabia R5, za jejíž volant se usadil trojnásobný národní šampión Balász Benik. Pravidelné starty v šampionátu Benik ukončil po sezóně 2008 a od té doby se v mistrovských maďarských rally ukázal jen dvakrát. Pokaždé to bylo ve Veszprému a předloni tam dojel na parádním druhém místě. Letos Benik tak dobrý výkon nepředvedl a v osmé zkoušce odstoupil z průběžné šesté příčky. Už ve druhém testu další snažení vzdal další pilot Fabie R5 Dávid Botka. Tím ale výčet problémů posádek v českých vozech nekončí. Lídr mistrovství Vincze jun. musel čistit trať, ale v první zkoušce zaznamenal solidní třetí čas. V té druhé ale poškodil kolo, které přímo na zkoušce měnil a propadnul se na čtyřicáté místo. S obří ztrátou už Vincze jun. na kvalitní výsledek pomýšlet nemohl a následně odstoupil.

Překvapivým vedoucím jezdcem soutěže se už na začátku stal Bútor, který se letos na trati objevil pouze jednou. A to ještě s úplně jinou technikou, když na HELL Miskolc Rallye vytáhnul z garáže historický Peugeot 306 Maxi Kit. V první sekci pilot Fabie R5 vyhrál všechny tři zkoušky a vytvořil si na druhého Hadika pěkný čtvrtminutový náskok. Čtvrtá zkouška byla zrušena a v té páté Hadik o druhou příčku přišel. Balogh se sice před soupeře ve Fordu dostal, ale moc velký náskok si nevyjel. Do závěrečné dvojice zkoušek nastupoval s minimálním náskokem 1,9 sekundy. Nakonec musel pilot Fabie R5 na zlepšení sezónního maxima zapomenout a znovu zopakoval třetí příčku z úvodní rally. Hadik své skóre podruhé v řadě vylepšil body za druhou příčku. Závěr rally zvládnul nejrychleji Turán, který vyhrál obě zkoušky a posunul se ze sedmé příčky až na čtvrtou před trápícího se Velenczeie. O vítězství se tentokrát žádné velké drama neodehrálo. Bútor všechny dokonale překvapil a ve zbytku rally těžil z náskoku, jaký si ráno vytvořil. Na konto si připsal ještě jeden nejrychlejší čas a na cílové rampě mohl konečně slavit svůj první absolutní triumf v maďarské soutěži.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->