Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 7. 2019 08:22 − 3573× − 10

Safari rally má na návrat do MS

O víkendu se odjela kandidátská soutěž MS – Safari rally a jak říká Oliver Ciesla, nic nebrání tomu, aby v Africe jel "svět".

Zas o kousek blíže je světový šampionát návratu na černý kontinent, protože kandidátská soutěž v podobě Safari rally 2019, která se odjela minulý víkend, se nesetkala s žádnými problémy a je připravena na to, aby byla v MS v roce 2020. To alespoň naznačují informace, kterými disponuje server autosport.com, podle nichž by oficiální zpráva o návratu Safari měla přijít v tomto týdnu. "Z pohledu promotéra by Safari rally měla být zařazena zpět do mistrovství světa. Je jasné, že musíme počkat a nechat FIA dodělat oficiální report ze soutěže, ale z mého pohledu bylo vše velmi dobré," říká zástupce WRC Promoter Oliver Ciesla.

Jak je dnes zejména u kandidátských soutěží tradicí, na startu nechyběl zástupce veřejné správy, na Safari rally posádky ze startovní rampy umístěné v Nairobi odmávával přímo prezident Keni Uhuru Kenyatta. Nechyběli ani zástupci promotéra, FIA a týmů z MS, přítomni byli lidé od Hyundai, M-Sportu a Toyoty. Jak dodává Oliver Ciesla, přítomnost keňského prezidenta soutěži jen pomohla. "Soutěž má velkou podporu jak ze strany politiků, tak sportovních autorit. Vše, co jsme chtěli, aby soutěž nabídla a ukázala fanouškům, vše bylo splněno. Máme mnoho spektakulárních záběrů z trati a už jjen samotná kombinace moderního sportu jako je rally v typicky africkém prostředí vytváří silnou a jedinečnou kombinaci," dodává zástupce promotéra.

Na závěr doplňme, pro staromilce nejspíše varování, že Safari rally v dnešní podobě není a nebude maratonem, jak jsme ji znali dříve a délka trati čítající tisíc a více ostrých kilometrů je dávno minulostí. Od posledního světového ročníku 2002, kdy vyhrál legendární Colin McRae, se soutěž smrskla na délky maximálně ke 300 km a takový byl i letošní ročník, když se závodilo na 262 ostrých kilometrech rozdělených do 14 zkoušek (z nich však byla jedna zrušena). Když si uděláme malé porovnání se zmíněným rokem 2002, tak současná Safari měří zhruba tolik, kolik dříve jedna etapa. A aby těch změn nebylo málo, kromě radikálního zkrácení oproti dřívějšku se také nyní jezdí na uzavřených cestách v areálech soukromých farem a posádky už nesoutěží o vteřiny v běžném provozu.

Komentářů celkem: 10
11. 7. 2019 09:111
0 0
Velmi smutná zpráva pro nás, co jezdíme na Německou rally. Letos zřejmě naposledy??!! S tím se nikdy nesmířím,
že dostala přednost Safari rally. Neradujme se, nejbližší soutěž WRC je Sardinie, vynikající, leč hodně prašná a horká. Finská rally je trochu z ruky. Tak dopadl našinec........
11. 7. 2019 09:302
0 0
souhlas, tahle výměna je špatná, jo a nejblíž máme na WRC na Monte smajlík
11. 7. 2019 09:403
0 0
A co Estonsko ? To bych bral v kalendáři.
11. 7. 2019 11:134
0 0
Původně napsal Novej
souhlas, tahle výměna je špatná, jo a nejblíž máme na WRC na Monte smajlík
Jasně, já myslel na letní nebo teplejší měsíce než je leden
11. 7. 2019 11:475
0 0
Původně napsal Snake
A co Estonsko ? To bych bral v kalendáři.
To je porad dal nez Sardinie a 2x tak dal nez Polsko, casove jeste hur. To uz muzes jet rovnou do Finska. Ikdyz by mozna bylo levnejsi a divacky privetivejsi. Nemluve o tom, ze estonska vlada neni uplne rozhazovacna.
11. 7. 2019 12:216
1 0
Původně napsal rosik
Velmi smutná zpráva pro nás, co jezdíme na Německou rally. Letos zřejmě naposledy??!! S tím se nikdy nesmířím,
že dostala přednost Safari rally. Neradujme se, nejbližší soutěž WRC je Sardinie, vynikající, leč hodně prašná a horká. Finská rally je trochu z ruky. Tak dopadl našinec........
Finsko z ruky, ale naprosty luxus...
I kdyz me osobne se stejne libilo Polsko. To mi hodne chybí smajlík
Porad doufam ze do roku 2022, nez prijdou hybridy by se jeste mohlo v Polsku jet ( ale to mozna zalezi na tom ci bude Kubica v F1? - Orlen???)
Az zacnou elektro auta at se jezdi klidne i v Zimbabwe , to uz pro me bude motorsport tabu smajlík
11. 7. 2019 19:477
0 0
A mi nejvíc chybí ta původní kilometráž,tam to bylo aspoň o výdrži a spolehlivosti.No ale jsem už postarší č.ověk a dost nechápu proč z rally dělají "sprinty"?Kdysi měla i Barumka přes 1000km.
11. 7. 2019 20:258
0 0
hujer, kdo by měl čas to v původní délce sledovat? smajlík ale řekl bych, že daň za centrální servisní zóny, neumím si představit, kolik aut by zbylo, kdyby se jelo v dávné kilometráži a neservisovalo by se po každé vložce.
11. 7. 2019 22:079
0 0
Kuře a o tom to je kdo měl dobrý doprovod mohl servisovat po každé vložce na Barumce najel doprovod 2x více km než rallyemani otázka je co by se v dnešní době dělo na silnicích smajlík
12. 7. 2019 17:2310 Upraveno 17:24
0 0
Tak jako obvykle mně hlava nepobírá úvahy pánů z FIA; asfaltovou rally nahradit šotolinou (když Safari za Německo). A kolik asfaltů potom v kalendáři tedy zůstane!!! Převaha šotolin je už dnes!!! Ach jooo!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!