15. 7. 2019 06:35 − 4444× − 12 0

Nejdramatičtější Rally Bohemia za poslední léta

Druhá etapa Rally Bohemia se nesla ve znamení strhujícího souboje jezdců továrního týmu Škoda Motorsport.

Kalle Rovanperä a Jan Kopecký zajížděli i ve druhé etapě opět téměř identické časy a o výsledku rozhodla až předposlední rychlostní zkouška Radostín, kde Rovanperä nadělil Kopeckému o jedenáct sekund. Značka ŠKODA tímto dvojitým vítězstvím dosáhla na Rally Bohemia již desátého prvenství v řadě za sebou.

Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy se přes po první etapě vedoucího Jana Černého přehnal Kalle Rovanperä. Na druhé rychlostní zkoušce jej následoval i Jan Kopecký. Až do předposlední rychlostní zkoušky soutěže se Rovanperovi podařilo na Kopeckého získat pouze dvě sekundy, když svůj ranní náskok pět a půl sekundy navýšil na sedm a půl. Předposlední rychlostní zkouškou byl nejdelší úsek soutěže, téměř 22 kilometrů dlouhá RZ Radostín. Zde při průjezdu špičky startovního pole intenzivně pršelo a Jan Kopecký už zde dle svého vyjádření s Kalle Rovanperou přestal bojovat a soustředil se na udržení prvenství v klasifikaci Mistrovství České republiky v rally, kam Rovanpera neboduje. Vzhledem k tomu nechtěl jít v silném dešti na pneumatikách typu intermedia do nadměrného rizika. Posádka Kalle Rovanpera / Jonne Halttunen tak v souboji dvou továrních vozů Škoda Fabia R5 evo zvítězila před posádkou Jan Kopecký / Pavel Dresler o necelých dvacet sekund a týmu ŠKODA Motosport se podařil vítězný „double“. Na třetím místě dojeli po hezkém a spolehlivém výkonu Jan Černý a Petr Černohorský z Mogul Auto Šídlo Škoda týmu. Čtvrtým místem plně potvrdila roli černých koňů soutěže smíšena rakouská posádka Simon Wagner / Anne Katharina Stein na další Škodě Fabia R5. První čtyři příčky tak na letošní Rally Bohemia patří značce Škoda.

Velmi úspěšný závod májí za sebou Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou na Volkswagenu Polo R5. Po konstantním výkonu obsadili pátou příčku absolutně a dokonce třetí v Mistrovství ČR. Šestí absolutně dokončili Miroslav Jakeš / Petr Machů na Škodě Fabia R5. Kdo naopak nebude na letošní Rally Bohemia nebude vzpomínat v dobrém, to budou Václav Pech / Petr Uhel. Ti po sérii čtyřech druhých míst v minulých letech skončili letos až sedmí, když Václav Pech v neděli dopoledne poškodil kolo svého Fordu Fiesta R5 a ztratil přes dvě minuty. Osudnou se mu stala náročná RZ Radostín.

Druhá etapa Rally Bohemia od svého začátku prokazovala svoji náročnost a záludnost. V dopolední sekci pro havárii odstoupil do té doby čtvrtý Filip Mareš, když skončil v korytě potoka pod tratí rychlostní zkoušky Chloudov. Ze stejné pozice následně lehce havaroval na RZ Radostín také Jan Dohnal se svým Fordem Focus WRC 06 a ještě předtím na nové RZ Kvítkovice ukončil sloup i účinkování Karla Trojana v soutěži. Částečným smolařem, byť v cíli poměrně spokojeným, byl také domácí Štěpán Vojtěch, kterého z osmé příčky na jedenáctou sesadilo na RZ Radostín nefunkční turbo.

Na klíčové předposlední RZ Radostín se zdramatizovala i situace v klasifikaci 2WD vozů s jednou poháněnou nápravou. Do té doby jasně vedoucí Petr Semerád / Jiří Hlávka na Opelu Adam R2 zde chybovali a ocitli se na minutu mimo trať, takže o třináct sekund zvítězili Václav Stejskal jun. / Stanislav Viktora jun. na Renaultu Clio R3T.

Ve třídě 3 produkčních vozů zvítězil Martin Šikl s Mitsubishi Lancer Evo IX a atraktivní třídu 4 ovládli Petr Nešetřil / Jiří Černoch na Porsche 997 GT3.

Podrobné výsledky všech částí Rally Bohemia 2019 naleznete na www.rallybohemia.cz. K dispozici je zde také archív internetového Rádia Rally Bohemia s rozhovory s jezdci z průběhu závodu. Zajímavosti k soutěži můžete sledovat také na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO.

Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech:
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia
Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia
Instagram: www.instagram.com/rallybohemia

Komentářů celkem: 12
15. 7. 2019 21:12
2 1
Za mě spíš nejhorší letošní domácí rally z pohledu divácké přívětivosti. Bordel v harmonogramu v pátek, bordel v harmonogramu v sobotu - obé díky elektroautům. Promarněný přímý TV přenos. Předimenzované VIP zóny na úkor prostoru pro běžné fandy, takže v Sosnové byly prázdné VIP tribuny a v Hoškovicích prázdné VIP parkovačky, aby se běžní fandové v Sosnové mačkali a v Hoškovicích chodili pěkných pár stovek metrů navíc...Škoda... simply never.
16. 7. 2019 00:32
1 2
souboj tovarnich jezdcu bylo asi jedine na co se na této ubohe rally dalo divat …… vždy super ale letos odpad …. bohémku bych poslal do sprintu ale jasne i když stoji za ho*no skodovka ju podrzi …. smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
16. 7. 2019 13:01
1 1
Navíc to 18ti letý finský ucho, co na mokrém asfaltu najezdilo tolik, co já na asfaltu odcouval, totálně pojelo celou českou špičku. Sordo loni na barumce, tam to bylo tak nějak v mezích toho, co bych čekal. Že Kopejda dostane doma takhle za uši, to mi fakt vyrazilo dech. Doufám, že svůj talent co nejdřív projeví i ve wrc. Fakt parádní výkon od mladíka, co ještě před 3 lety nevěděl, co to je rally na asfaltu...
16. 7. 2019 15:01
1 1
Původně napsal Monte Christo
Za mě spíš nejhorší letošní domácí rally z pohledu divácké přívětivosti. Bordel v harmonogramu v pátek, bordel v harmonogramu v sobotu - obé díky elektroautům. Promarněný přímý TV přenos. Předimenzované VIP zóny na úkor prostoru pro běžné fandy, takže v Sosnové byly prázdné VIP tribuny a v Hoškovicích prázdné VIP parkovačky, aby se běžní fandové v Sosnové mačkali a v Hoškovicích chodili pěkných pár stovek metrů navíc...Škoda... simply never.
Ten servis naprostý souhlas, hromada prázdného VIP místa u servisu, kde skoro nikdo nebyl, ale diváci zbytečně šmatlali pěšky kolem prázdného parkoviště. Taky si to tam jeden mladý pořadatel (který za to nemohl) pěkně schytal od rodičů nějakého malého dítěte .
16. 7. 2019 15:07
Upraveno 15:07
1 3
Tak kdyz se ti nechce slapat par set metru, tak si to VIP kup. Bud rad, ze to nebylo na prijezdech k RZ. Na hokeji bez VIP dvanactku nedostanes vubec, za stejny prachy jen 0.35l desitky. </c>
16. 7. 2019 22:36
2 1
Hm... Kenny... vem děcko, přijeď do Hoškovic po šestsetdesítce, zjisti, že Tě nepustí (na netu Bohemky o příjezdu do servisu ani zmínka) a musíš zpátky přes Mnichovo Hradiště (trochu časovej pres) pak vystup, vem prcka a jděte úplně zbytečně 300m přes jeden prázdnej slot, kde stojí 20 aut celkem, pak dalších 300m, kde je situace obdobná (a to už meškáš hodně) a tu VIPku si tam koupit prostě nemůžeš. Nějaký srovnání s VIP hokejem neuspěje. Já to znám, je to koloryt Bohemky, ale to neznamená, že to není zbytečný a k fanouškům nepříliš vstřícný. O tý šaškárně v Sosnový ani nemluvě... tam VIPka nepomohla ani těm, kdo si jí pořídili.
17. 7. 2019 10:23
1 1
To c na konci znamena cynismus. Vic dodavat nebudu, politische Gesprache verboten.
17. 7. 2019 13:42
0 0
Pánové, já si osobně na letošní ročník nemůžu stěžovat. Vybraná místa jsem doslova a do písmene trefil k dívání,kupodivu jsem děkoval svatému Petru,že vodu spustil v pravý okamžik, ve vracáku si to všichni jezdci užívali na ručku. S pořadateli absolutně žádný problém, pásky bezpečně, ale rozumně od trati. A Kalle? Ano, vyškolil celou naši špičku, ale tento klučina jezdí na čtyřech kolech od ranného věku, a je systematicky veden ke světovému titulu v nejvyšší kategorii. Má již podepsanou smlouvu u Toyoty, takže přejme mu to nejlepší. Zodpovědně říkám, viděli jsme jízdu budoucího mistra světa......
17. 7. 2019 17:27
0 0
Původně napsal rosik
Pánové, já si osobně na letošní ročník nemůžu stěžovat. Vybraná místa jsem doslova a do písmene trefil k dívání,kupodivu jsem děkoval svatému Petru,že vodu spustil v pravý okamžik, ve vracáku si to všichni jezdci užívali na ručku. S pořadateli absolutně žádný problém, pásky bezpečně, ale rozumně od trati. A Kalle? Ano, vyškolil celou naši špičku, ale tento klučina jezdí na čtyřech kolech od ranného věku, a je systematicky veden ke světovému titulu v nejvyšší kategorii. Má již podepsanou smlouvu u Toyoty, takže přejme mu to nejlepší. Zodpovědně říkám, viděli jsme jízdu budoucího mistra světa......
"ale tento klučina jezdí na čtyřech kolech od ranného věku, a je systematicky veden ke světovému titulu v nejvyšší kategorii." smajlík ALE?? A jak je na tom v tomto ohledu Jan Kopecký? Není od raného věku na čtyřech kolech? Ve špičkových podmínkách? Nebo, že by ho, ze skromnosti nebo omylem, vedli pouze k titulům v nižších kategoriích? smajlík
18. 7. 2019 06:46
0 0
Meku srovnávat možnosti táty Kopeckého a táty Rovanperu je rozdíl 18 let a několika levelů. Oba mají stejnou myšlenku ale rozdílné možnosti.
18. 7. 2019 13:42
0 0
Původně napsal pačes
Meku srovnávat možnosti táty Kopeckého a táty Rovanperu je rozdíl 18 let a několika levelů. Oba mají stejnou myšlenku ale rozdílné možnosti.
Zdravim pacesi smajlík Jo, tech 18 let je rozdil. A ty roky stravil Kopecky za volantem super aut se spickovym zazemim prave na tech rz, ktere se jely i letos. Jinak, rozdil v moznostech tatû vidim prave naopak. Kopecky mel a ma fabriku velkeho koncernu vlastne sam pro sebe. Ne, ze bych Kopeckemu Skodovku a Skodovce Kopeckeho nepral smajlík
18. 7. 2019 15:56
0 0
McTell - přesně tak to vidím i já smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama