22. 7. 2019 08:02 − 1572× − 0

Padesátý ročník Rallye de Ferrol se zajímavou zápletkou

O napínavou podívanou se na asfaltech v okolí Ferrolu postarala dvojice bojující spolu o titul mistra španělských asfaltů.

Tři vítězství vydoloval z dosavadního průběhu sezóny Pepe López, ale lídrem šampionátu už není. Před měsícem svůj Citroën C3 R5 při Rali do Cocido zahodil mimo trať a nepřipsal si ani bod. Druhý letošní triumf tam naopak oslavil Iván Ares a vyhoupnul se se svým Hyundaiem i20 R5 do čela tabulky. A právě tato dvojice okořenila svým zápolením průběh Rallye de Ferrol. Na startu se sešla chudší sestava, než je v šampionátu obvyklé. Kromě Lópeze a Arese za volant vozů R5 usedlo už jen pět dalších jezdců. Rychlost na to prohnat hlavní favority ale měl v podstatě pouze jeden. Victor Senra s druhým Citroënem C3 R5 v poli. Zařazení soutěže do skomírajícího seriálu TER sice na start přivedlo dvojici Fabií R5, ale ani Steve Fernandes, ani Stefan Göttig na pódium moc pomýšlet nemohli. Nakonec se však nad jejich síly ukázaly i speciály Suzuki Swift Sport R+ spadající do kategorie N5.

Suzuki Motorsport Ibérica s nimi dokončí tuto sezónu a od té příští bude nasazovat zcela nové Swifty postavené podle regulí mezinárodní kategorie R4. Vyloučený tím pádem není ani start na některém z podniků mistrovství světa. Teď ale ještě zpátky do současnosti, ve které nebude na aktuální vůz v moc dobrém vzpomínat Javier Pardo. Technická závada jej totiž vyřadila ze hry už na druhé rychlostní zkoušce. Stájový kolega Joan Vinyes se cíle dočkal, ale v souboji o čtvrté místo s Citroënem DS3 R5 Roberta Blacha jun. prohrál. V třiadvacetiletém Blachovi může Španělsku vyrůst nová naděje, která po letech strávených v Peugeotu 208 R2 začíná sbírat zkušenosti se čtyřkolkou. Tentokrát mladík zopakoval dosavadní maximum z Rallye Sierra Morena, čtvrté místo.

Senra v páteční úvodní etapě zaznamenal hned v druhé zkoušce nejrychlejší čas. Bohužel v obou průjezdech druhým úsekem Irixoa – Monfero ztratil více než čtvrt minuty a na konci dne už na třetí příčce zaostával o více než půl minuty. Do sobotního zápolení však pilot Citroënu vlétnul ve velkém stylu a vyhrál první ranní test. Ten druhý bohužel dokončil na defektu a to jej až do cíle rally odsoudilo k setrvání na třetí příčce. V pozici lídra rally rozjel López, ale Aresovi se během páteční etapy nedokázal vzdálit více než na 6,9 sekundy. Pilot Hyundaie v sobotu ráno zaútočil a hned po první zkoušce se vyhoupnul do čela. Jeho soupeř v Citroënu ovšem zvolil obutí vhodnější do podmínek druhé zkoušky a tak nebylo divu, že se vrátil zpátky do čela. Ares musel v druhé půlce sobotní etapy umazat 11,5 sekundy, pokud chtěl vybojovat své třetí letošní vítězství. Osmý i devátý test pilot i20 R5 skutečně vyhrál, ale hodnotu svého manka snížil jen o 3,1 sekundy. V závěrečné zkoušce chtěl ještě zaútočit a vybojovat alespoň maximum bonusových bodů. U svého Hyundaie ale urval ruční brzdu a ještě se v závěru nevyhnul defektu. V Power Stage i konečných výsledcích se nakonec musel Ares spokojit s druhou příčkou. López získal další letošní vítězství a udržuje si fantastickou statistiku. Kdykoliv dojede do cíle, vyhraje.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!