Spraví si Pondělíček s Vyoralem v Pačejově chuť?

Rally Bohemia nevyšla posádce Lukáš Pondělíček a Lukáš Vyoral podle očekávání.

Od startu se jim doslova lepila smůla na paty. Přestože se všemi nástrahami bojovali jako lvi, museli nakonec před startem deváté rychlostní zkoušky odstoupit kvůli poruše spojky.

Pro oba Lukáše to byl první start po delší odmlce. Ponďa nemohl dříve startovat kvůli vážnému poranění páteře, Lukáš Vyoral měl příjemnější starosti, kdy nestartoval kvůli narození syna. No vida, roste nám pomalu, ale jistě další závodník :- ). Nyní již ale k samotnému závodu. Po úspěšných seznamovacích jízdách a čtvrtečnímu testu v Bělé pod Bezdězem byli oba dva na závod natěšeni. První vzrušení přišlo ale již při technických přejímkách. „Na technické přejímce jsme byli upozorněni, že máme propadlé závodní helmy. Ono je to těžké ze štítku, který je na helmách, poznat. Kdo mne zná, ví, že z hlediska bezpečnosti jsem maximalista. A tak mne to samotného překvapilo. Zvláštní sice je, že v prosinci nám měla tato helma zachraňovat životy a o pár měsíců později je nám k ničemu. Maximálně si ji tak vystavit ve vitríně. Nezbývalo tak nic jiného, než zajet do ASK Motorsport, kde máme výborné vztahy. Zde nám vyšli maximálně vstříc a koupili jsme nové helmy Sparco. Bohužel jsem nemohl použít původní centrálu, a tak jsme zkusili centrálu od Peltoru, kterou mám z dřívějška. Ta ale s helmami nekomunikovala. Naštěstí jsme měli ještě záložní, a ta vypadala, že by mohla být OK. V Sosnové a na první městské RZ také fungovala a vypadalo to nadějně. Tím ale problémy neskončily,“ řekl úvodem Ponďa.

Po dvojím průjezdu Sosnové patřilo Lukášům 23. místo absolutně s minimální ztrátou na sedmnáctého Broderuda s Fabií R5. „O tom, co se dělo v Sosnové se snad ani moc nechci vyjadřovat. Jen podotknu, že jsem zásadně proti elektromobilům a to všeobecně. Je to nerentabilní nesmysl, který zatěžuje životní prostředí víc než TDI. Jen výroba baterií a dalších komponent, včetně kabeláže je pro přírodu daleko víc zatěžující, než výroba klasického motorového vozu. To, že zde byl organizační chaos a diváci u televize se museli místo na Kopeckého a další dívat na tyto nesmysly, to bylo vyvrcholení všeho,“ vyznal se z „lásky“ k elektromobilům litoměřický jezdec.

V sobotu ráno odstartovala první etapu Staroměstská RZ v Mladé Boleslavi. „Na městské jsme startovali na médiích. Myslel jsem, že na nich objedu celou sobotní etapu. Bohužel jsem si ďobnul o obrubník a z bezpečnostních důvodů a také vzhledem k předpovědi počasí jsme nakonec nasadili pneumatiky do mokra. Co nás ale nečekalo. Hradčanská RZ byla na suchu, na další sice trochu pršelo, ale na další opět sucho. A co hůře. Před startem do Hradčanské RZ zapneme interkom a slyším jen samé syčení hadů, jako kdybychom měli v autě snad tisíc zmijí. Umocněno tím, že jsme tyto RZ neznali, musel jsem jet na oči. Lukáš se sice snažil, seč mu síly stačily. Rukama, nohama se snažil navigovat, ale v ostrém tempu to není nic jednoduchého. I tak se s tím popasoval skvěle, za což mu patří velký dík. Všech pět RZ bez interkomu, vážně paráda. Navíc na poslední RZ jsme zjistili, že unáší spojka. Zkroutil se prostřední plech mezi lamelami. V servisu jsme se snažili závadu odstranit, ale když jsem vyjížděl z tankovací zóny a vymáčkl spojku, tak Fabien jel stále dál. Musel jsem motor zhasnout přes brzdu. Pokračovat dál by bylo rizikem, a tak jsme se rozhodli nepokračovat,“ ohlédl se za smolnou Bohemií Ponďa.

Nezbývá tedy nic jiného, než doufat, že Invelt Rally Pačejov přinese posádce štěstí a spatří cílovou rampu bez technických problémů. „Závadu na spojce jsme odstranili. Pořešili i některé další věci, včetně těch organizačních a jsme natěšeni na pačejovský start. V loňském roce jsem tady nestartoval, a tak se na start těším a snad si spravíme chuť po nevydařené Bohemce,“ uzavřel Lukáš Pondělíček.

Komentářů celkem: 1
24. 7. 2019 08:131 Upraveno 08:13
0 0
Ponďa je borec. S jeho názorem na elektroauta souhlasím..smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!