29. 7. 2019 12:40 − 6297× − 0

Sébastien Loeb kraloval soutěži v Itálii

Za účasti devítinásobného mistra světa se v Itálii odehrál pátý podnik šampionátu určeného pro speciály WRC.

Sébastien Loeb vyrazil na jih Evropy otestovat svůj Hyundai i20 Coupé WRC, který pilotuje v mistrovství světa, na asfaltovém povrchu. Na Korsice se někdejšímu mistrovi asfaltových rally s korejským vozem vůbec nedařilo a tak je nejvyšší čas hledat správné nastavení. Zda se to teď Loebovi podařilo, těžko hodnotit, v Itálii totiž neměl žádného sobě rovného soupeře. Tovární pilot týmu Hyundai vyhrál všechny zkoušky a stal se jednoznačným vítězem rally. Kvůli testovacím povinnostem vyrazil do Itálie i Ole Christian Veiby. Norský mladík sice v šampionátu WRC2 pilotuje soukromý Volkswagen Polo GTI R5, ale teď jej tovární Hyundai pozval k testování vlastního speciálu R5. Veiby se hned na první přírodní zkoušce v neděli ráno přetočil. Náročné podmínky, když pršelo a na spoustě míst byla mlha, ve třetím testu vyřadily dvě přední posádky. Corrado Fontana na letošní sezónu určitě nebude vzpomínat v dobrém, když dosud dokončil pouze jedinou rally. Tentokrát vrazil do zídky a poškozený Hyundai NG i20 WRC musel odstavit. Čelní náraz do bariéry retardéru vyřadil v tom samém testu Jeana-Baptiste Franceschiho, který do Itálie dorazil se Škodou Fabia R5.

Od druhé sekce se konečně počasí na rozdíl od diváků, kteří svou nedisciplinovaností způsobili zrušení RZ 4, umoudřilo a přestalo pršet. Z prvních průjezdů však zůstala na trati vytahána velká spousta bláta a posádky se stále musely mít na pozoru. Veiby za sucha začal zrychlovat a jeho chvíle přišla v závěrečných dvou zkouškách. Ty se odjely na úplně jiném úseku, který se ráno nejel, a tak se na asfaltovém povrchu nenacházel nános bahna. Veiby v obou zajel čtvrtý čas a v poslední zkoušce pilotoval vůbec nejrychlejší speciál R5. V celkových výsledcích bohužel norský pilot obsadil slabé deváté místo těsně před debutantem ve vozu WRC (Hyundai NG i20) Kevinem Gilardonim. Speciálů korejské značky se v top ten nacházelo celých pět. Jedním z nich byla rovněž i20 R5 Stéphana Sarrazina. Francouzský pilot předvedl v Rally di Alba naprosto parádní výkon a strčil do kapsy všechny italské piloty WRC. Nad jeho síly byl jen jeho krajan Loeb. I druhým nejrychlejším vozem kategorie R5 se stal Hyundai. Na páté místo jej dovezl Umberto Scandola. Půl až tři čtvrtě minuty před ním se do cíle dostala dvojice jezdců bojujících na trati v první řadě o mistrovské body.

Marco Signor se svým Fordem Fiesta WRC soutěž stejně jako Fontana nedokončil a tak ve hře zůstala pouze dvojice Citroënů DS3 WRC. Simone Miele s jedním z nich šampionát před pátou soutěží vedl a na její první přírodní zkoušce šel do čela. Následně jej však předběhnul Luca Pedersoli s druhou DS3 WRC. Miele zaútočil až v závěru na suchu a před poslední zkouškou umazal skoro celou půlku své ztráty. Ke zdolání Pedersoliho potřeboval umazat ještě 8,8 vteřin. Závěr rally tak byl mimořádně dramatický. Pedersoli si však svou pozici dokázal uhlídat a mohl jen smutnit, že nedohnal půlminutové manko na Sarrazina před sebou. Ten totiž Pedersoliho podle pravidel odsunul k bodům, které se dávají za druhou příčku. Závěr šampionátu se odehraje v půlce září na krásných tratích Rally San Martino di Castrozza. Ve hře o titul zůstává stále celá trojice posádek, navíc oddělena minimem bodů. Miele sice zůstává na čele, ale zatím dojel všechny rally a při započítávání jen pěti výsledků ze šesti rally bude škrtat. Teoreticky by si tak měl odmazat deset bodů za doposud nejslabší umístění. Jeho náskok se tím pádem na druhého Signora snižuje na pouhých 1,5 bodu a třetí Pedersoli ztrácí jen další bod. Signor s Pedersolim nemusí škrtat nic, když už dvakrát nedojeli. Závěr mistrovství nemůže skýtat lepší rozložení sil. Jednoduše kdo vyhraje, stane se mistrem.

Stav šampionátu: 1. Miele 69,5 (59,5), 2. Signor 58, 3. Pedersoli 57, 4. Pinzano 40, 5. Carella 26, 6. Fontana 22,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!