Redakce - eWRC.cz
3. 6. 2006 00:00 − 3126× − 57

Rally Acropolis 2006 – III. etapa online

Aktualizace 13:59 – Třetí etapou dnes skončí Rally Acropolis, která uzavře první polovinu sezóny.

Oficiální stránky: http://www.acropolisrally.gr/en/
Diskuse k soutěži: Fórum eWRC.cz
Mezičasy: www.zone.ee/wrcmasters/analyzer.php?rally=5&results=1
WRC rádio: www.zone.ee/wrcmasters/netradio.html
Výsledky: www.vysledky-rally.cz

Zde klikněte pro přesun na aktuální zprávy

Dnešní program
RZ14 Avlonas 1 23,90 km 06:47
RZ15 Agia Sotira 1 24,77 km 07:55
RZ16Avlonas 2 23,90 km 10:35
RZ17Agia Sotira 2 24,77 km 11:43
RZ18SS Oaka 2 2,80 km 13:15

Info – Manfred Stohl byl za pozdní opuštění servisu penalizován minutou a půl.
Info – Jan Kopecký nastoupí do třetí etapy.
Info – Petter Solberg nastoupí do třetí etapy.
Info – Chris Atkinson nastoupí do třetí etapy.
Info – Kosti Katajamaki nastoupí do třetí etapy.
Info – Rychlostní zkouška 14/16 byla zkrácena o 1,45 kilometrů. Nová délka této zkoušky je 22,45 kilometrů.
Info – Nasser Al Attiyah dostal penalizaci 5 minut za nedodržení tratě dle rozpisu.

RZ14 Avlonas 1 23,90 km 06:47

Info – Manfred Stohl má problémy již na přejezdu ke startu RZ14.
Info – Kosti Katajamaki má defekt. Zastavil a mění kolo.
Info – Andreas Aigner poškodil předek svého vozu, chybí mu nárazník. Byl mimo trať, zpět mu pomáhali diváci.
Info – Chris Atkinson předjel na RZ Andrease Aignera.
Info – Daniel Sordo má problémy s motorem.
Info – Kosti Katajamaki trefil kámen a silně poškodil levou stranu svého vozu.
Info – Mikko Hirvonen má defekt.
Info – Manfred Stohl se převrátil na střechu. Posádka je v pořádku.


Mezičasy na RZ14

Pořadí WRC po RZ14
1.GRÖNHOLM FORD Focus RS WRC 063:05:29,1
2.LOEB CITROËN Xsara WRC+1:56,4
3.HIRVONEN FORD Focus RS WRC 06+3:15,8
4.GARDEMEISTER CITROËN Xsara WRC+4:16,1
5.SOLBERG PEUGEOT 307 WRC+4:17,1
6.SORDO CITROEN Xsara WRC+5:01,7
7.SOLBERG SUBARU Impreza WRC+6:13,3
8.PONS CITROEN Xsara WRC+6:17,6
9.VÄLIMÄKI MITSUBISHI Lancer WRC+8:02,7
10.WILSON FORD Focus RS WRC 04+11:05,2
11.ROVANPERÄ ŠKODA Fabia WRC+11:32,3
12.ATKINSON SUBARU Impreza WRC+12:57,1
13.DUVAL ŠKODA Fabia WRC+15:18,0
14.VOVOS SUBARU Impreza WRC+15:49,9
15.KOPECKÝ ŠKODA Fabia WRC+17:44,6

Komentář k RZ14

První zkouška poslední etapy byla opět velmi náročná. Zkoušku vyhrál Petter Solberg před Marcusem Gronholmem a Tonim Gardemeisterem. Ten se díky výbornému času posunul o dvě místa na celkové čtvrté místo. Dobrou práci provedli i mechanici Sebastiena Loeba, který dojel do cíle této RZ na čtvrtém místě. Slušný šestý čas zaznamenal Francois Duval a byl tak rychlejší než Mikko Hirvonen. Potíže měl již před startem této zkoušky Manfred Stohl. Jeho vůz jel velmi pomalu a do cíle stále nedojel. Velké problémy měl Kosti Katajamaki. O kámen poškodil řízení a kolo, ve zkoušce byl nucen zastavit a do cíle dojel se ztrátou přes šestnáct minut. Svůj vůz poškodil i Andreas Aigner, který ztratil přes tři minuty a v celkovém pořadí se propadnul až za Duvala, Vovose a Jana Kopeckého. Honza zajel dvanáctý čas a celkově je patnáctý. Hodně jezdců ale i nadále bojuje s velkými problémy a další odstoupení jsou tak vlastně jen otázkou času.

Pořadí PWRC po RZ14
1.AL-ATTIYAH SUBARU Impreza STI3:27:34,1
2.TEISKONEN SUBARU Impreza STI+0:40,7
3.POZZO MITSUBISHI Lancer Evo IX+0:57,9
4.BALDACCI MITSUBISHI Lancer Evo IX+3:26,3
5.LATVALA SUBARU Impreza STI+5:51,5
6.ARAI SUBARU Impreza STI+8:46,0
7.LIGATO MITSUBISHI Lancer Evo IX+16:29,1
8.MARRINI MITSUBISHI Lancer Evo VII+17:04,8
9.BELTRÁN MITSUBISHI Lancer Evo IX+19:45,0
10.JEREB MITSUBISHI Lancer EVO IX+22:14,3
11.USPENSKIY SUBARU Impreza STI+23:09,7
12.HEATH SUBARU Impreza STI+28:51,1
13.KAMADA SUBARU Impreza STI+36:33,3
14.NASSOULAS MITSUBISHI Lancer EVO VII+52:19,5

RZ14 Agia Sotira 1 24,77 km 07:55

Info – Kosti Katajamaki zastavil v rychlostní zkoušce, má problémy s řízením.
Info – Henningu Solbergovi zhasnul motor, ztrácí vodu z chladiče.


Mezičasy na RZ15

Ohlasy po RZ15

Sebastien Loeb – "Jedeme opatrně, snažíme se dokončit tuto soutěž."

Xavier Pons – "Nemáme žádné problémy, chceme dojet do cíle."

Marcus Gronholm – "Nic zvláštního. Zkoušky se dají přirovnat k Safari rally."

Mikko Hirvonen – "Jedeme pomalu, takže se špatně koncentruji. Snažím se vyhnout každému kamenu, pozorně posloucháme každý zvuk z auta."

Petter Solberg – "Nyní je již pozdě, takové časy jsme potřebovali již včera."

Francois Duval – "Snažíme se zůstat na trati a neuškodit vozu. Tato soutěž vypadá jako Safari rally."

Pořadí WRC po RZ15
1.GRÖNHOLM FORD Focus RS WRC 063:22:40,1
2.LOEB CITROËN Xsara WRC+2:05,8
3.HIRVONEN FORD Focus RS WRC 06+3:26,1
4.GARDEMEISTER CITROËN Xsara WRC+4:21,0
5.SOLBERG PEUGEOT 307 WRC+4:36,5
6.SORDO CITROEN Xsara WRC+5:09,1
7.SOLBERG SUBARU Impreza WRC+6:04,3
8.PONS CITROEN Xsara WRC+6:54,4
9.VÄLIMÄKI MITSUBISHI Lancer WRC+8:39,6
10.WILSON FORD Focus RS WRC 04+11:59,2
11.ROVANPERÄ ŠKODA Fabia WRC+12:36,6
12.ATKINSON SUBARU Impreza WRC+13:18,6
13.DUVAL ŠKODA Fabia WRC+15:20,4
14.VOVOS SUBARU Impreza WRC+16:14,9
15.KOPECKÝ ŠKODA Fabia WRC+18:19,2

Komentář k RZ15

Tato rychlostní zkouška celkovým pořadím vůbec nezamíchala. Přesto nelze tvrdit, že se nic nedělo. Kosti Katajamaki opět zastavil svůj vůz po problémech s řízením. Zkoušku vyhrál Petter Solberg, druhým místem si bez problémů drží své vedení Marcus Gronholm. K radosti všech fanoušků škodovky zajel třetí čas Francois Duval. I tak mu ale patří jen třináctá příčka celkově. V dobrých výkonech pokračuje i Toni Gardemeister, důkazem toho je čtvrtý čas na tomto testu. Finský jezdec tak byl i nejrychlejších Citroenem v poli, protože teprve za ním se umístil Daniel Sordo a až na nezvyklém šestém místě Sebastien Loeb. Druhou nejrychlejší škodovkou byl opět Jan Kopecký, který opět navýšil svůj náskok na Andrease Aignera.

Pořadí PWRC po RZ15
1.AL-ATTIYAH SUBARU Impreza STI3:46:25,2
2.POZZO MITSUBISHI Lancer Evo IX+1:00,8
3.TEISKONEN SUBARU Impreza STI+1:22,5
4.BALDACCI MITSUBISHI Lancer Evo IX+3:30,5
5.LATVALA SUBARU Impreza STI+7:11,1
6.ARAI SUBARU Impreza STI+8:49,1
7.LIGATO MITSUBISHI Lancer Evo IX+17:08,8
8.MARRINI MITSUBISHI Lancer Evo VII+18:38,1
9.BELTRÁN MITSUBISHI Lancer Evo IX+20:11,5
10.USPENSKIY SUBARU Impreza STI+23:45,7
11.HEATH SUBARU Impreza STI+30:48,1
12.JEREB MITSUBISHI Lancer EVO IX+33:04,3
13.KAMADA SUBARU Impreza STI+36:51,5
14.NASSOULAS MITSUBISHI Lancer EVO VII+54:30,3

RZ16 Avlonas 2 23,90 km 10:35

Info – Xavier Pons má poškozený zadek svého vozu.
Info – Aris Vovos má problém s motorem.
Info – Jan Kopecký má poškozené levé přední kolo.


Mezičasy na RZ16

Pořadí WRC po RZ16
1.GRÖNHOLM FORD Focus RS WRC 063:36:52,8
2.LOEB CITROËN Xsara WRC+2:17,4
3.HIRVONEN FORD Focus RS WRC 06+3:29,1
4.GARDEMEISTER CITROËN Xsara WRC+4:16,4
5.SOLBERG PEUGEOT 307 WRC+4:41,8
6.SORDO CITROEN Xsara WRC+5:52,2
7.SOLBERG SUBARU Impreza WRC+6:04,3
8.PONS CITROEN Xsara WRC+7:29,1
9.VÄLIMÄKI MITSUBISHI Lancer WRC+9:22,5
10.WILSON FORD Focus RS WRC 04+12:36,4
11.ROVANPERÄ ŠKODA Fabia WRC+13:24,1
12.ATKINSON SUBARU Impreza WRC+13:30,2
13.DUVAL ŠKODA Fabia WRC+15:14,8
14.VOVOS SUBARU Impreza WRC+17:04,5
15.KOPECKÝ ŠKODA Fabia WRC+18:33,0

Komentář k RZ16

I třetí zkouška dnešního dne nepoznala jiného vítěze než Pettera Solberga. K jistě velké radost všech fanoušků škodovky dojel na druhém místě Francois Duval. Lepší než třináctý ale i tak asi nebude. Ve velmi dobrých časech pokračuje i Toni Gardemeister, který si drží čtvrté místo celkově. První tři jezdci si pak s přehledem kontrolují své pozice, zajímavý souboj tak slibuje boj o poslední bod do hodnocení značek. Momentálně by ho získal Harri Rovanpera, ale Chris Atkinson na něj v posledních třech rychlostních zkouškách stáhnul více než minutu a čtyřicet sekund a nyní ztrácí sekund již jen deset. Přitom poslední rychlostní zkouška před závěrečnou superspeciálkou na Olympijském stadionu v Aténách je podle očitých svědků velmi rozbitá. Stále se zlepšuje i Jan Kopecký, na tomto testu dosáhnul desátého času, jen nepatrně zaostal za Chrisem Atkinsonem a Sebastienem Loebem a opět zcela zastínil Andrease Aignera.

Pořadí PWRC po RZ16
1.AL-ATTIYAH SUBARU Impreza STI4:02:06,5
2.POZZO MITSUBISHI Lancer Evo IX+1:01,3
3.TEISKONEN SUBARU Impreza STI+2:27,5
4.BALDACCI MITSUBISHI Lancer Evo IX+3:54,3
5.LATVALA SUBARU Impreza STI+8:30,6
6.ARAI SUBARU Impreza STI+8:49,7
7.LIGATO MITSUBISHI Lancer Evo IX+17:07,8
8.MARRINI MITSUBISHI Lancer Evo VII+19:46,8

RZ17 Agia Sotira 2 24,77 km 11:43

Info – Aris Vovos neodstartoval do RZ17.
Info – Henning Solberg má problém s tlumičem.
Info – Francois Duval měl defekt na obou zadních pneumatikách.
Info – Jan Kopecký zastavil v RZ (prasklé přední rameno).


Mezičasy na RZ17

Pořadí WRC po RZ17
1.GRÖNHOLM FORD Focus RS WRC 063:54:05,1
2.LOEB CITROËN Xsara WRC+2:24,3
3.HIRVONEN FORD Focus RS WRC 06+3:34,2
4.GARDEMEISTER CITROËN Xsara WRC+4:17,3
5.SOLBERG PEUGEOT 307 WRC+4:50,5
6.SORDO CITROEN Xsara WRC+4:54,4
7.SOLBERG SUBARU Impreza WRC+5:29,5
8.PONS CITROEN Xsara WRC+8:16,1
9.VÄLIMÄKI MITSUBISHI Lancer WRC+11:22,3
10.WILSON FORD Focus RS WRC 04+13:24,4
11.ATKINSON SUBARU Impreza WRC+13:57,1
12.ROVANPERÄ ŠKODA Fabia WRC+14:29,0

Komentář k RZ17

Čtvrtou rychlostní zkoušku v řadě vyhrál Petter Solberg. Již jen superspeciálka dělí Marcuse Gronholma od třetího vítězství v letošní sezóně. Druhé místo má na dosah Sebastien Loeb, třetím mužem na pódiu je zatím Mikko Hirvonen. O páté místo bude muset ještě bojovat Henning Solberg, po problémech s tlumičem ztratil 25 sekund na Daniela Sordo a jeho náskok jsou nyní necelé čtyři sekundy. O poslední bod do hodnocení týmů pravděpodobně přišel Harri Rovanpera, který na Chrise Atkinsona ztrácí již více než půl minuty. Nejrychlejší škodovkou na trati byl Andreas Aigner poté, co Francois Duval dojel do cíle s defektem a Jan Kopecký zastavil v RZ.

Pořadí PWRC po RZ17
1.AL-ATTIYAH SUBARU Impreza STI4:21:07,4
2.POZZO MITSUBISHI Lancer Evo IX+0:51,1
3.TEISKONEN SUBARU Impreza STI+4:32,7
4.BALDACCI MITSUBISHI Lancer Evo IX+5:08,6
5.ARAI SUBARU Impreza STI+8:54,6
6.LIGATO MITSUBISHI Lancer Evo IX+18:06,8
7.MARRINI MITSUBISHI Lancer Evo IX+21:05,7
8.KAMADA SUBARU Impreza STI+39:27,7

RZ18 SS Oaka 2 2,80 km 13:15

Info – Henningu Solbergovi zhasnul motor.
Info – Mikko Hirvonen mám problém s převodovkou.

Pořadí WRC po RZ18
1.GRÖNHOLM FORD Focus RS WRC 063:56:26,8
2.LOEB CITROËN Xsara WRC+2:26,8
3.HIRVONEN FORD Focus RS WRC 06+3:43,8
4.GARDEMEISTER CITROËN Xsara WRC+4:20,8
5.SOLBERG PEUGEOT 307 WRC+4:55,6
6.SORDO CITROEN Xsara WRC+4:56,6
7.SOLBERG SUBARU Impreza WRC+5:34,4
8.PONS CITROEN Xsara WRC+8:19,0
9.VÄLIMÄKI MITSUBISHI Lancer WRC+11:28,7
10.WILSON FORD Focus RS WRC 04+13:30,8
11.ATKINSON SUBARU Impreza WRC+14:01,8
12.ROVANPERÄ ŠKODA Fabia WRC+14:35,6

Komentář k RZ18

Poslední rychlostní zkouška již žádné velké překvapení nepřichystala. Vyhrál ji Marcus Gronholm a stal se tak vítězem Rally Acropolis 2006. Druhé místo obsadil Sebastien Loeb a třetí pak dvojka Fordu Mikko Hirvonen. Čtvrté místo patří Tonimu Gardemeisterovi. Největší boj byl o páté místo, které uhájil Henning Solberg s minimálním náskokem 0,8 sekund před Danielem Sordo. Petter Solberg dojel sedmý a poslední bod získal Xavier Pons.

Komentářů celkem: 57
4. 6. 2006 13:58
0 0
Anonym IP:212.80.64.142 Naprostý souhlas asfaltu je v MS opravdu málo!!!
4. 6. 2006 14:10
0 0
2kos: Mám 2h sestřihy sez. 95, 96,2000 v ang. v Divx asi z tehdejšího eurosportu nebo jak se to tenkrát jmenovalo.
Anonym IP:88.101.146.41
4. 6. 2006 14:11
0 0
seb loeb.......go go go.........
Anonym IP:85.160.43.35
4. 6. 2006 14:14
0 0
Můj názor je, že by se mělo jezdit v rozmezí dvou sezón. Maximálně deset za jednu sezónu. To sníží náklady, vyhoví to většině pořadatelů, co mají zájem o podnik WRC. A i pro ně bude lepší připravovat mistrovství světa v rozmezí dvou let. Bude to pestřejší a sníží se náklady. Navíc samotné automobilky se budou moc prezentovat ve více zemí. Komu z jezdců to nestačí, vždycky si může zajet lokální rally. smajlík Asfaltu by mělo bejt víc, ale tak půlka pro šotolinu, tenhle sport je o nezpevněných površích. Klidně bych přidal ještě jednu sněhovou soutěž, stejně se o tom uvažuje, mohla by alternovat.
Anonym IP:84.242.95.133
4. 6. 2006 14:23
0 0
To:Anonym IP:85.160.43.35
Hej bez urážky,ale...to myslíš vážně? Grant
4. 6. 2006 14:24
0 0
to IP:85.160.43.35: Víceméně s tebou souhlasím, jenom si nejsem jist, zda je rally o nezpevněných površích. Přece 99 % modelů, ze kterých wrc vychází se prohání po asfaltu a ne po takových hrůzách jako je v Řecku, Turecku či Kypru. Ale souhlasím s tím, že by to mělo být půl na půl.
Anonym IP:85.160.43.35
4. 6. 2006 14:39
0 0
TO GRANT: Jo. Olympiádu máš taky jednou za čtyři roky a nikdo se nad tím nepozastavuje. smajlík Jde o zvyk. Buď budeš muset i tak snížit počet podniků na sezónu (některý fakt těžko vyhazovat) a nebo z těch aut budeš muset udělat něco levnýho blízko sériové produkce (což už zdaleka nebude odpovídat duchu WéeRCéček o nejvšestranějších a nejdokonalejších závodních autách). Jinak to bude i nadále vypadat jak letos. Jedno super auto, druhý co ho dohání a zbytek někde vzadu a celý mistrovství evidentně bez peněz a marketingové a televizní podpory. Tenhle sprot se musí transformovat. Ani hokej už se nehraje jako v padesátých letech.
Anonym IP:84.242.95.133
4. 6. 2006 15:02
0 0
To Anonym IP:85.160.43.35:No...nevím.Rally není Olympiáda.Tímhle by podle mě tak trochu ustupovala pěkně nudným závodů F1.NA druhou stranu Suzuki i Hyundai oznámili,že se chcou do WRC vrátit,takže to znamená,že se současným stavem WRC tak trochu souhlasí.Pokud bych na rally něco změnil,tak by to byla komise FIA.I když to zní snad po sté,tak je evidentní,že WRC háže klacky pod nohy.Dokud tomu tak bude,tak se neobjeví ani marketingová podpora a co se týče té televizní,tak to je přece u rally menší problém,ne?Eurosport dělá denní přehled a live RZty na stadionech,ČT má přehled v týdnu a co dál?Je to rally.Není to rallycross,F1 nebo MotoGP.Tohle se prostě live sledovat nedá.Grant
4. 6. 2006 15:36
0 0
To Paja Pavel Pr a LabrOss:díky za reakci, abych zde neotravoval, pošlete mi mail pro případnou dohodu.Dík: kvetonp@repy.mepnet.cz.PS budu tam až zítra, teď jedu na půjčeným noteboku.
4. 6. 2006 16:03
0 0
Dík anonym 218.44, ale tam jaksi rok




















































































Dík za odkaz na videa ale tam jaksi mnou požadované roky nejsou. Ty Eurosporty nebo ČT2ojky plně vyhovují pro archiv.Jde mi o Makinena

4. 6. 2006 17:41
0 0
Je pravda že rally asi nikdy nebudeme sledovat live pokud nebudeš přímo na RZ,ale ČT by mohla dávat alespon Superspeciálky jako Eurosport.Přece tam je české zastoupení ne?
4. 6. 2006 18:04
0 0
Hansi: to je jednoduché - nejsou na to peníze
Anonym IP:82.99.141.166
4. 6. 2006 18:36
0 0
Hansi: mohlo by to být ale tady to nedomlouvej to pošli vzkaz do ČT a třeba ti odpoví! jinak k rallye nepatří žádné 50:50 ale maximálně šotoliny, pak asfalt a eště bych přidal sníh. Jen jedna soutěž na sněhu je málo uznejte!
4. 6. 2006 20:45
0 0
výborně Toni SUPER!!!
Anonym IP:217.112.167.218
4. 6. 2006 23:39
0 0
Naprosto nesmyslná soutěž, již po několikáté. Je mi jenom záhadou, proč!?? Trať vhodná tak pro auta typu DAKAR, ale jede se pořád. Kdo to ví, nechť (prosím) odpoví...
A jestliže chce FIA snižovat náklady, vidím cestu v tom, aby se rally přestaly rozdělovat na asfalty a šoto - odpadnou tím náklady (ca 50 %) na stavbu aut zvl. pro asfaltové soutěže a zvl. pro šotolinu.
Anonym IP:83.168.13.89
5. 6. 2006 14:58
0 0
k
Anonym IP:83.168.13.89
5. 6. 2006 14:59
0 0
Peter Solberg.For ever SUBARU(Marios in Cyprus)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!