Kalle Rovanperä vyhrál v domácí soutěži ve WRC 2 Pro

Počtvrté v řadě za sebou dojel Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem na prvním místě v kategorii WRC 2 Pro.

› ŠKODA Motorsport převzala vedení v kategorii WRC 2 Pro v hodnocení výrobců
› Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Kalle a Jonne naplnili vysoká očekávání a před svými fanoušky se předvedli výjimečným způsobem a ve výjimečné formě.“

Jyväskylä, 4. srpna 2019 – Na Finské rallye Neste Rally Finland posádka Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (FIN/FIN) s vozem ŠKODA FABIA R5 evo dojela na prvním místě v kategorii WRC 2 Pro způsobem start-cíl a bylo to jejich čtvrté vítězství v řadě v rámci letošního mistrovství světa FIA World Rally Championship. Nová ŠKODA FABIA R5 evo tak zůstává od své homologace v dubnu letošního roku neporažena. Současně se ŠKODA Motorsport dostala do vedení v hodnocení výrobců v kategorii WRC 2 Pro. Úspěch automobilky ŠKODA doplnila ruská posádka Nicolay Gryazin/Yaroslav Fedorov, která s předchozí generací vozu ŠKODA FABIA R5 zvítězila v rámci kategorie WRC 2 určené pro privátní týmy. Obě generace soutěžního vozu FABIA tak byly nejrychlejší z vozů R5.

Během posledního dne Finské rallye, která byla devátým kolem mistrovství světa v rallye, čekaly na posádky čtyři závěrečné rychlostní zkoušky. Jen proslulý test „Ruuhimäki“ se svým známým enormním skokem přilákal tolik diváků, že zaplnili parkoviště automobily a obytnými vozy již den předem. Před mnoha domácími fanoušky a za relativně nízkých teplot Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen podali chladný a soustředěný výkon. Také během poslední etapy čtyřdenní soutěže pokračovali se svým vozem ŠKODA FABIA R5 evo ve své rychlé a koncentrované jízdě. Nikdy nenastaly pochyby, že by si finská posádka neměla dojet pro své domácí vítězství.

„Je to neskutečné! Potom, co jsme v pátek provedli změny nastavení podvozku, fungoval vůz skvěle a řízení mě velmi bavilo! V rychlých pasážích jsem jel naplno a na rozbitém povrchu jsem si dával velký pozor. Mohli jsme jet ještě rychleji, ale nechtěli jsme riskovat. Řídit vůz ŠKODA FABIA R5 evo ve Finsku byl pro mě nejlepší rallyový zážitek,“ oslavoval v cíli na stupních vítězů ve městě Jyväskylä nadšený Kalle Rovanperä s Jonnem Halttunenem. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek mladé Finy pochválil: „Kalle a Jonne ukázali pevnost svých nervů. Naplnili vysoká očekávání a před svými fanoušky se předvedli výjimečným způsobem a ve výjimečné formě. Z našich rozsáhlých zkušeností víme, jak extrémně náročná je pro finské posádky jejich domácí soutěž.“

Za dvojicí Rovanperä/Halttunen dojela v kategorii WRC 2 určené pro privátní jezdce po vynikajícím výkonu francouzská dvojice Pierre-Louis Loubet a spolujezdec Vincent Landais, jedoucí s vozem ŠKODA. Poprvé startovali s vozem ŠKODA FABIA R5 evo a okamžitě měli pod kontrolou vedení ve své kategorii. Během poslední sobotní rychlostní zkoušky ale vyjeli z trati a ztratili cenný čas. Z tohoto důvodu převzala vedení v kategorii pro privátní týmy ruská posádka ŠKODA Nicolay Gryazin/Yaroslav Fedorov, kteří si dojeli pro triumf v této třídě s předchozí generací vozu ŠKODA

Celkové výsledky Finské rallye (WRC 2 Pro/WRC 2)
1. Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5 evo, 2.38:34,4 h*
2. Gryazin/Fedorov (RUS/RUS), ŠKODA FABIA R5, +2:34,6 min
3. Huttunen/Lukka (FIN/FIN), Hyundai i20 R5, +2:48,6 min
4. Kristoffersson/Skjaermœn (S/N), VW Polo GTI R5, +4:38,4 min
5. Camilli/Veillas (F/F), Ford Fiesta R5 MKII, +4:47,0 min*
*Výrobci nominované vozy sbírají body do kategorie WRC 2 Pro.

Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Jezdci (po 9 ze 14 kol)
1. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 136 bodů
2. Mads Østberg (N), Citroën, 98 bodů
3. Gus Greensmith (GB), Ford, 85 bodů
4. Lukasz Pieniazek (PL), Ford, 74 bodů
5. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 36 bodů

Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Výrobci (po 9 ze 14 kol)
1. ŠKODA, 184 bodů
2. Ford, 177 bodů
3. Citroën, 98 bodů

Číslo dne: 4

S vítězstvím v kategorii WRC 2 Pro na Finské rallye zaznamenala tovární posádka ŠKODA ve složení Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen čtvrté vítězství v řadě v dané kategorii v rámci letošního mistrovství světa FIA World Rally Championship.

Komentářů celkem: 8
4. 8. 2019 20:18
0 0
Kucí nevím jak vy ale mi tu chybí články od "kuřete",hlavně ty trefné nadpisy.Kde furt chrápe kluk jeden?Nebo na to hodil bobek?
5. 8. 2019 07:50
0 0
Kalle ukázal, že s R5 už má dostatek zkušeností, ten kluk už musí dostat šanci ve WRC, je to talent smajlíksmajlíksmajlík
5. 8. 2019 08:47
0 0
Nechci nijak shazovat Kalleho výkon, o tom tenhle příspěvek být nemá (souhlasím s tím, že ten kluk patří do WRC a jsem rád, že to s Tommim upekli). Chtěl bych jen říct, jak se krásně ukazuje nesmyslnost celého WRC2pro. Naprosto nadbytečná věc, šampionát k prdu. Přihlášení 3, z toho jeden soukromník s nominací továrny. Dojeli 2, z toho jeden Camilli, což rozhodně není jezdec pro výhru ve Finsku + ještě s novým a špatně nastaveným autem. Kdyby Kalleho pojel Grijazin, nebo kdyby ho pojel kdokoli, vypadala by tahle tiskovka úplně stejně. Protože zcela upřímně, nic jiného se čekat nedalo, snad jen, kdyby s tím Kalle praštil. Nakonec i tiskové oddělení ŠM pochopilo, že aby ta prezentace k něčemu byla, musí na konec uvést hodnocení i s WRC2, protože by ta tabulka vypadala spíš trapně.
5. 8. 2019 08:50
0 0
Nemyslím, že WRC2Pro je nesmysl, jak je vymyšlen, ale že tam moc týmů/posádek nejede
5. 8. 2019 09:34
0 0
Původně napsal hujer
Kucí nevím jak vy ale mi tu chybí články od "kuřete",hlavně ty trefné nadpisy.Kde furt chrápe kluk jeden?Nebo na to hodil bobek?
Sice to není k tématu tiskovky, ale když se ptáš. Kuře už se nemínilo nechat jebat za tunu chyb v každém článku a jelikož času není tolik, jak za dob studií, tak své psaní redukovalo a souhrny z rally apod. nepíše. Ale za minulý týden jsem tu dva texty měl, aby se neřeklo.
5. 8. 2019 10:27
0 0
Původně napsal Shacki
Nemyslím, že WRC2Pro je nesmysl, jak je vymyšlen, ale že tam moc týmů/posádek nejede
On tam ani velice nemá kdo jet,WRC2Pro vzniklo pro tovární teamy což byla předtím jen Škodovka a aby nebrala body soukromníkům pro které původně WRC2 vzniklo,vznikl další podšampionát,ale M-Sport,Citroen,Hyundai,ti všichni cpou většinu financí do WRC a na WRC2Pro by musel někdo přijít s pořádným balíkem na celou sezónu a to se furt vyplatí víc jet soukromě ve WRC2 kde mezi soukromníky je lepší šance na úspěch než proti Motorsportu Škodovky
5. 8. 2019 10:41
0 0
M-Sport vlastně startuje jen jako testy nové R5 tím že zajistí servis který stejně zaplatí startující posádka,vývoj tím pádem probíhá tak není velice potřeba nasazovat víc továrních aut .Ostatní asi vědí že ty auta na továrnu Škodovky nemají,ale i tak se prodávají...Vrcholné WRC je pro ně lepší reklama atd. Takže vlastně Škoda Motorsport si jede vlastní šampionát,má titul pro svou reklamu a soukromníci s R5 kama si jedou své WRC2 a spokojenost je jak mezi soukromníky že mají šanci na titul tak i mezi fabrikama tedy spíš jen jednou fabrikou smajlík
5. 8. 2019 12:22
0 0
Původně napsal kuře
Původně napsal hujer
Kucí nevím jak vy ale mi tu chybí články od "kuřete",hlavně ty trefné nadpisy.Kde furt chrápe kluk jeden?Nebo na to hodil bobek?
Sice to není k tématu tiskovky, ale když se ptáš. Kuře už se nemínilo nechat jebat za tunu chyb v každém článku a jelikož času není tolik, jak za dob studií, tak své psaní redukovalo a souhrny z rally apod. nepíše. Ale za minulý týden jsem tu dva texty měl, aby se neřeklo.
Si nevybereš. Budeš psát, budou Tě jebat že píšeš. Nebudeš psát, budou Tě jebat že nepíšeš. Podle mě bys ale psát měl. Pořád lepší text s myšlenkou a nějakou tou hrubkou, než text, který postrádá obojí. A to Tvoje psaní je čtivé, tak bychom o ně fakt neradi přišli.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!