4. 6. 2006 00:00 − 2490× − 10

Štajf chválí chorvatské pořadatele i výběr tratí

Druhý reprezentační start skončil pro Vojtu Štajfa a Jiřího Černocha na první RZ druhé etapy Ina Croatia Delta Rally.

TISKOVÁ ZPRÁVA

Druhý reprezentační start skončil pro Vojtěcha Štajfa a Jiřího Černocha předčasně na první rychlostní vložce druhé etapy chorvatské Ina Croatia Delta Rally. Příčinou byla porucha na brzdovém systému. Přesto neodjížděli ze Záhřebu zklamaní. Radost jim dělalo zejména umístění po první etapě, kdy drželi čtvrtou příčku. Nadšeni byli i z tratí, na kterých se závodilo a také ze vstřícného přístupu pořadatelů.

Podobně jako jiné posádky ze zahraničí měl i tým Subaru ČR – Deník Blesk potíže s překročením Chorvatské státní hranice. Díky pomoci ředitele soutěže však vše dobře dopadlo a mohlo se v pátek dopoledne začít závodit. Posádce modrobílého Subaru Impreza SpecC startující pod hlavičkou reprezentačního Czech National Team úvod soutěže vyšel. Vojta Štajf poslouchající přesný diktát Jury Černocha zajel třetí nejrychlejší čas. V dalším průběhu dokázal ještě jednou tento výsledek zopakovat, jednou byl druhý a s jedinou výjimkou byl i na ostatních rychlostních zkouškách vždy mezi prvními pěti nejrychlejšími. Díky tomu končil Vojta s Jurou páteční etapu na čtvrtém místě za vedoucím Šebaljem, druhým Kaučičem, mimochodem oba startovali také s vozy Subaru Impreza a třetím Václavem Pechem. „Takové umístění nám dělalo radost. Vždyť Šebalj vyhrál dva předchozí ročníky této soutěže, Kaučič patří k místní jezdecké špičce a Vašek Pech je naše současná domácí jednička. Kromě toho na Deltě již startoval a dokonce zde v roce 2003 vyhrál, zatímco my jsme zde byli poprvé. Tratě byly doslova nádherné a to přesto, že již tak klouzavý asfalt za mokra klouzal ještě více. Chorvaté mají obrovské štěstí, že mohou vést soutěž i ve dvou národních parcích a v horách, kde se jelo ze zatáčky do zatáčky a prakticky nebyly žádné rovinky. Byla to pro nás obrovská škola a zkušenost. Rychlostní zkouška dlouhá dvacet kilometrů se zapamatovat nedá, rozhoduje proto kvalita rozpisu a souhra posádky. Spolu s Jurou jsme si ověřili, že jsme již perfektně sehraní a já se mohu na jeho diktát stoprocentně spolehnout. Jeho kvalita se potvrdila ve druhých průjezdech, kdy bylo na trati vytaháno množství nečistot,“ řekl v cíli prvního dne Vojta Štajf a Jiří Černoch jej doplnil: „Krásně jsme se svezli na tratích, jaké u nás nejsou. Pro spolujezdce je práce na takových rychlostních zkouškách ještě náročnější a jsem rád, že jsme se neztratili ani ve výsledcích, kde s výjimkou Vaška Pecha jsou za námi všechny české posádky.“ Jen dodejme, že česká výprava do Chorvatska byla skutečně početná a byla v ní téměř kompletní soutěžácká špička, včetně Václava Arazima, Josefa Petáka, Karla Trojana, ale i Dana Landy a dalších.

Po dobře rozjeté soutěži nastupovali Vojta s Jurou do druhé etapy s jasným cílem minimálně udržet svou pozici. To znamenalo odrazit očekávaný útok Václava Arazima, od něhož je dělilo necelých čtyřiadvacet vteřin. Všechno však bylo jinak. „Úvodní test druhé etapy se jel v náročných podmínkách a terénu a také v mlze. V prudkém klesání ve druhé polovině se na našich nových brzdách projevila vážná závada. Protože další pokračování mohlo být nebezpečné a do servisu bylo ještě daleko, museli jsme ze soutěže odstoupit. Nemáme z toho radost, ale zklamaní rozhodně nejsme. Již jsem řekl, že start tady byl pro nás velkou školou a pokud bych měl porovnat náročnost našich posledních dvou zahraničních startů na Matadoru a Deltě, tak by to vyznělo jako srovnání soutěže mistrovství světa s rallysprintem. Přitom obě soutěže mají evropský koeficient 10. Každý kdo chce vidět, jak by desítková rallye měla vypadat, nechť se jede podívat do Záhřebu. Příjemně nás překvapil i přístup pořadatelů. Když byl problém s celníky, přijel nám ředitel soutěže pomoct i přesto, že bylo po jedenácté hodině večer. Netroufám si odhadnut, který z českých ředitelů by zvedl v tuto hodinu telefon,“ uzavřel Vojtěch Štajf.

Komentářů celkem: 10
Anonym IP:212.158.130.106
4. 6. 2006 21:471
0 0
Který "z" českých ředitelů?!
Anonym IP:62.240.174.232
5. 6. 2006 09:162
0 0
Nebyli by kompletní výsledky?
Anonym IP:85.70.76.9
5. 6. 2006 09:513
0 0
Anonym IP:217.112.162.219
5. 6. 2006 10:174
0 0
Nevim ale mam pocit že když se ulomi kolo o obrubník tak to neni technicky problem anebo ano?
Anonym IP:85.70.76.9
5. 6. 2006 11:205
0 0
Když je předtím problém s brzdou, tak asi jo
Anonym IP:85.160.133.149
5. 6. 2006 15:226
0 0
"když se ulomi kolo o obrubník" Záleží co předcházelo. Technická závada může mít za následek havárii. Nebo ne?
Anonym IP:217.112.162.219
6. 6. 2006 10:457
0 0
No uvidíme co na Bohemce jestli se nepokazí karoserie smajlík
Anonym IP:82.202.14.45
6. 6. 2006 15:068
0 0
Chlapci, nesuďte podle toho, co jste někde zaslechli. Zastavení o obrubník bylo to nejlepší, co mohlo Štajfa po selhání brzd potkat. Zrovna na chorvatských tratích, kde je mnohdy dvousetmetrová propast, ho už nikdo nemusel najít. Zeptejte se někoho, kdo tam byl a ví přesně, jak to bylo.
6. 6. 2006 22:139
0 0
Aha, Ty myslíš, že by se mu pokazila na Bohemce karoserie jako loni. No to by mě opravdu nenapadlo, že ten výsledek byl díky pokažené karosérii.
Anonym IP:85.160.169.145
6. 6. 2006 22:2710
0 0
Ta hvězda diskuse na 217.112.162.219 je ze SERVIS - TRANSPORT - TECHNIK a.s. Otrokovice, stt@samohyl.otrokovice.cz.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!