25. 8. 2019 10:00 − 687× − 0 0

Barum Star Rally: Štolfa s Hawlem opět na výbornou

To co si předsevzali, to také splnili. V letošní sezóně vyhlásila posádka dvou matadorů Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel oddechovou sezónu.

Po loňském titulu Mistrů české republiky putoval vítězný vůz Rover do "depozitu". A ex-tovární jezdec oprášil pečlivě udržovanou Škodu 130 L/A. V termínovém kalendáři historických soutěží si vybrali tři nejvýznamnější soutěže – Historic Vltava Rally, Rally Bohemia Historic a zlínskou Start Rally Barum.

"Naším cílem bylo letos především hezky se svézt, nevypadnout úplně ze závodního tempa, porovnat se alespoň několikrát se svými soupeři. V tak kvalitní výsledky v celkovém pořadí jsme s naší třináctistovkou ani nedoufali. Takže jsme si cíle splnili vrchovatě," zhodnotil účinkování v letošní sezóně Jindřich Štolfa.

Po jedenáctém místě v celkovém pořadí Mistrovství ČR historických vozů na Vltavě dojeli na skvělém čtvrtém místě při Rally Bohemia a jedenácté místo zopakovali i na náročné Barumce. K tomu přidali jedno třetí a dvě druhá místa ve třídě E1. Soutěže historických vozů jsou stále populárnější a stále početnější jsou i startovní listiny, takže spokojenost s výsledky je veliká.

Přitom na Start Rally Barum se od začátku vše vyvíjelo hodně negativně. Problémy nastaly v podobě defektu už na úvodní okruhovce ve městě a vše dokonalo "zhasnutí" vozu po jednom ze skoků na druhé erzetě (skončili zde mezi historiky devětatřicátí). Zkušený Štolfa si však dokázal poradit a vůz na erzetě opravil a se ztrátou čtyř minut dvojice pokračovala a začala z posledního místa stahovat své soupeře. Vysoké tempo na hranici možností vozu vyvrcholilo na poslední erzetě, kde zajeli Štolfa s Hawlem pátý čas absolutně.


Foto: Michal Štolfa

"Pro mě absolutně největší zážitek z letošní sezóny. Způsob, jakým Jindra zajel podruhé hodně náročný Semetín, se snad ani nedá popsat. Na dost rozbitém asfaltu a na vytahaných okrajích silnic, zejména při jízdě s kopce zcela exceloval. Byla prakticky už tma, dokonce jsme chytli olejovou skvrnu, ale i s tím se Jindra dokázal poprat. Na této erzetě jsme dojeli dvoulitrové auto před sebou," pochvaloval si jízdu vedle mistra volantu Zdeněk Hawel.

Při letošních startech se nejvíce na účasti zmíněné posádky podílely tyto firmy: EVROFIN Int. spol. sr.o., Bollhoff, s.r.o., CUBE production s.r.o. – LEGENDY a COLOR ZEMAN Klatovy, za což jim posádka, stejně jako všem členům doprovodného týmu, moc děkuje a těší se na další spolupráci. Snažení týmu je nyní nasměrováno ke stavbě nového historického vozu, který připravuje další člen týmu Miroslav Krčmář. Cílem je, aby se nový, hodně zajímavý vůz, objevil na startu Vltava Historic rally 2020 v okolí Klatov. Příští sezóna by měla být spíš testovací. Výkonnostní sezónou s atakem na přední příčky absolutního pořadí, bude až následující v roce 2021.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama