Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
28. 8. 2019 09:16 − 5423× − 1

Návrat Alpiny se blíží

Moderní reinkarnace legendárního soutěžního vozu Alpine A110 se v brzké budoucnosti objeví i na soutěžních tratích.

Modrá Alpinka. Spojení, které chytne za srdce nejednoho fandu motorsportu, protože tento vůz v 70. letech psal výrazným písmem dějiny soutěžácké historie a v rukou Vladimíra Hubáčka se nesmazatelně zapsal i do análů československých soutěží, stal se například prvním jezdcem, který dokázal 3x zvítězit na zlínské Barum rallye. Nyní, po takřka 50 letech se "alpinka" do soutěží vrací ve své moderní reinkarnaci, protože tým Signatech připravuje po okruhové verzi i tu rallyovou. První testy proběhly nedávno, protože vůz jezdil 4 dny v Loir-et-Cher a za jeho volantem seděl Emmanuel Guigou, jenž s různými speciály Renaultu závodí od roku 2003 a do kokpitu usedl i Laurent Pellier, jenž vloni závodil v ERC s Peugeotem 208 T16. Server rallye-sport.fr při příležitosti testů vozu vyzpovídal Manu Guigou a to nejzajímavější přinášíme i zde.


Foto: team

Asi bude jen málo fanoušků, které by nezajímaly technické parametry vozu, které jsou poměrně zajímavé. "Výkon je přes 300 koní, ale nemáme přesná čísla, protože jsme na začátku vývoje. Mám zkušenosti se starými vozy WRC a mohu vás ujistit, že Alpina je i ve srovnání s nimi silná. Motor je osmnácti stovka s turbem, což je stejné jako má sériový model. Proti okruhové verzi potřebujeme upravit kroutící moment a maximální rychlost zatím neznáme. Zatím jsme totiž nedostali motor na jeho maximum, jezdili jsme jen se sériovým benzínem místo závodního. Pokud jde o hmotnost, tam cílíme na 1050 kilo. Takže auto by mělo zrychlovat lépe jak R5. Převodovka bude šesti kvalt s řazením pádly pod volantem a brzy vůz dostane i zadní křídlo, které v této fázi vývoje není až tak nezbytné, ale očekáváme, že od rychlostí nad 120 km/h bude hrát roli," říká k technice testovací jezdec nové Alpiny.

Jednou z důležitých vlastností závodních vozů je i to, jak se s nimi jezdí, jak se vůz chová, protože můžete mít sebesilnější auto, ale pokud se s ním nedá jet, výsledek nepřijde. Po úvodním testu je však Manu Guigou s vlastnostmi vozu spokojený: "Hned od začátku cítím, že je auto agilní a stabilní ve vyšších rychlostech. Test jsme absolvovali v oblasti, kde se jede Rallye Coeur de France. Jsou zde rychlé a úzké cesty s minimem nečistot. Jednotlivé dny jsme měnili místo testu, ale vždy jsme byli nedaleko týmové základny, abychom mohli na případné problémy. Za 4 dny jsme navštívili 3 lokace a díky tomu jsme mohli srovnávat časy Alpiny s časy Pierra Roché, které tu loni zajel s Fabií R5. A srovnání nebylo vůbec špatné."


Foto: team

No a kdy se nový vůz ukáže na tratích? Jednou z možných premiér mohla být blížící se Rallye Mont-Blanc Morzine, avšak to testovací jezdec neguje, protože vůz ještě potřebuje další čas na vývoj a nasazen bude až tehdy, až bude konkurenceschopný. Pozitivním faktem však je, že tým plánuje homologaci pro třídu R-GT a nasazení v roce 2020. A konkurenceschopný by měl být i cenou, která by se měla pohybovat okolo částky, za kterou lze pořídit Abarth 124. "Přesnou cenu ještě nevíme, ale bude podobná Abarthu. Provozní náklady chceme udržet podobné jako u Clia R3T. Signatech chce náklady na provoz udržet na rozumné úrovni. Myslím si, že o auto budou mít zájem jezdci kolem třicítky či starší. Ale jsem přesvědčený, že s vozem si budou rozumět i mladší jezdci," uzavírá Manu Guigou

Komentářů celkem: 1
28. 8. 2019 21:09
1 0
Toto je pro mne magické auto. Někdy kolem roku 1970 mne do toho otec posadil při Rally Sigma. To mi bylo asi 7 nebo 8 let a Hubáček to nastartoval. Vyletěl jsem z toho jako vyplašený vrabec. Do dneška mám před očima tu jasně modrou barvu. Nádherné auto. smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!