30. 8. 2019 10:24 − 1513× − 2

Harry Bates s Toyotou míří za australským titulem

Ani v jedné samostatně bodované etapě dosavadního průběhu sezóny nenašel lídr japonské značky přemožitele.

Yaris AP4 letos funguje jako perfektně naladěné švýcarské hodinky a svého pilota ještě ani jednou nenechal na holičkách. Ten tak po první polovině sezóny, která čítala tři podniky, jasně vedl průběžné bodování. Jeho bratr Lewis letos premiérově usedá také za volant Yarisu AP4 a pravidelně se umisťuje na bedně. Jednou ale po havárii odstoupil a to stačilo k tomu, aby jej v průběžném pořadí předehnala australská mistryně z roku 2016 Molly Taylorová. Pilotce Subaru WRX STi nevyšla úvodní Make Smoking History Forest Rally, ale pak následovala série druhých míst a jedno třetí v druhé etapě tasmánské rally. Do šampionátu se v Tasmánii po dvouleté pauze vrátil čtyřnásobný šampión Simon Evans, když usednul za volant WRX bývalého přípravce speciálů pro australskou oficiální stáj Subaru. Po dlouhé Subaru Rally Tasmania, která čítala přes 200 ostrých kilometrů, posádky čekal spíše rallysprint. Pedders Eureka Rush se vyjma úvodních superspeciálek odehrála během jediného dne. Aby bylo dodrženo typické australské rozdělení soutěže do dvou etap, dopolední a odpolední sekce byly bodovány samostatně. I počet ostrých kilometrů byl oproti Tasmánii poloviční.

Úvodní dvojici superspeciálek v pátek večer ovládnul lídr mistrovství, který svému bratrovi na pěti kilometrech nadělil 7,5 vteřiny. Mezi oba bratry se dokázal ještě vklínit Evans. Právě on byl tím, kdo se druhý den dopoledne postaral o nejzajímavější souboje. Společně s Lewisem Batesem předváděli skvělý sport a na trati si nedarovali ani metr. Z první části duelu, který skončil před poledním servisem, vyšel vítězně jezdec Subaru. Svého rivala v Toyotě porazil minimálním rozdílem 1,4 sekundy. Tímto duelem se nikterak nevzrušoval Harry Bates, oběma nadělil minutu a znovu si na své konto připsal maximum bodů. Ani odpoledne se situace výrazněji nezměnila, lídr mistrovství je letos prostě nepřekonatelný. Napínavý souboj znovu probíhal o druhé místo, měl znovu stejné aktéry a dopadnul stejně. Evansův návrat do šampionátu přivál čerstvý vítr a bylo by pěkné, kdyby se jej začal znovu účastnit pravidelně. Zároveň teď dočasně převzal roli pomyslného lídra značky Subaru.

Taylorové se ve čtvrtém podniku sezóny vůbec nedařilo. Se čtvrtou příčkou po diváckých zkouškách nebyla vůbec spokojená. Na čtvrté zkoušce ale svou snahu o zrychlení trochu přehnala a Subaru poslala do stromu. Vůz zablokoval trať, ale nakonec nebyl tak poničený. Taylorová se v další části rally ještě vrátila do hry. O průběžnou druhou příčku v šampionátu ale přišla, o dva body ji převzal Lewis Bates. Obě sekce dokončil těsně pod pódiem John O’Dowd ve Škodě Fabia R5 a čtvrtou příčku drží i v průběžném pořadí mistrovství. Jeho R5 ale nebyla zdaleka jediná na startu rally. Luke Anear se svou Fiestou R5 začal pátým místem po diváckém prologu. Ve čtvrté zkoušce ale Ford poslal přes střechu a rally pro něj skončila. S Hyundaiem i20 R5 se australské soutěže zúčastnil Hayden Paddon. Po vítězství v úvodní trojici zkoušek někdejší tovární pilot korejské značky odstoupil s poškozeným zavěšením. V druhé části soutěže se Novozélanďan vrátil do hry a získané body mu stačily k tomu, aby se stal vítězem pacifické části asijsko-pacifického šampionátu.

Stav šampionátu: 1. H. Bates 284, 2. L. Bates 178, 3. Taylorová 176, 4. O’Dowd 124, 5. Anear 113, 6. Evans 88

Komentářů celkem: 2
30. 8. 2019 12:03
0 0
neví někdo jaký má ten yaris ap4 parametry když to nandavá R5.
30. 8. 2019 13:01
0 0
Původně napsal mikalch
neví někdo jaký má ten yaris ap4 parametry když to nandavá R5.
strejda google ti najde toto: https://rallysportmag.com/feature-toyota-yaris-ap4/
smajlík to by mohlo stačit smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama