30. 8. 2019 06:11 − 5891× − 8

Ohlédnutí za letošní dramatickou Rally Bohemia

46. ročník Rally Bohemia 2019 je již minulostí.

Nesl se ve znamení premiéry nových atraktivních tratí a především souboje dvojice posádek továrního týmu ŠKODA Motorsport, díky kterému šlo o nejdramatičtější Rally Bohemia za řadu posledních let. Pojďme se proto na letošní „bohemku“ podívat v širším pohledu zajímavých statistik, které přinesla.

- Tým ŠKODA Motorsport oslavil na Rally Bohemia již desáté vítězství v řadě za sebou. Nepřetržitě zde vítězí již od roku 2009 (do roku 2014 se Škodou Fabia S2000, dále se Škodou Fabia R5/R5 evo).

- Posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen a Jan Kopecký / Pavel Dresler mezi sebou měly na patnácti (!) z dvaceti RZ rozestup menší než 1,8 sekundy. Z toho třikrát byl rozestup identický – 1,7 sekundy (na RZ 7, 14 a 16).

- O vítězství ve prospěch Kalle Rovanpery před Janem Kopeckým rozhodla až předposlední RZ 19 Radostín 2. Tým ŠKODA Motorsport tak získal v soutěži vítězné „double“.

- V první desítce absolutního pořadí letos skončilo sedm vozů značky Škoda. Značka Škoda obsadila též kompletní stupně vítězů.

- Počty vyhraných RZ: K. Rovanperä – 11×; J. Kopecký – 6×, F. Mareš – 2x , J. Černý – 1×.

- Vůz Škoda Fabia R5 zvítězil ve všech rychlostních zkouškách.

- Soutěž nejvíce ovlivňovalo nestále počasí s intenzivními dešťovými přeháňkami po celou dobu soutěže.

- Letošní Rally Bohemia zdramatizoval druhý průjezd RZ 11 Milíře, kde většina posádek z první desítky startovního pole utrpěla defekt pneumatiky o betonovou hranu mostku odkrytou postupným „katováním“ zatáčky.

- S počtem 20 RZ se Rally Bohemia stala soutěží s nejvyšším počtem rychlostních zkoušek v rámci celého seriálu Mistrovství ČR v rally.

- Z těchto 20 RZ bylo 8 RZ zcela nových, 4 RZ byly zařazené do harmonogramu po více letech a pouze 8 RZ se odehrávalo na úsecích známých z minulých let, byť i ty byly převážně upraveny.

- Všichni jezdci si pochvalovali kvalitu a náročnost nových tratí na Liberecku. Na těch nemusel být použit ani jeden standardní zpomalovací retardér.

- Do Rally Bohemia 2019 bylo úspěšně převzato celkem 147 posádek (MČR 69, MČR-HA 25, Legendy 20, ECO Energy – FIA ENEC + Pohár pořadatele Česká Trophy – 33.)

- Soutěž dokončilo celkem 103 posádek (MČR 41, MČR-HA 12, Legendy 18, ECO Energy 32). To je procentuálně, stejně jako v loňském roce, 70 % dokončivších posádek oproti převzatým.

- První sekce nedělní etapy si tentokrát vyžádala značné ztráty na špičce startovního pole, když tři posádky z elitní patnáctky průběžného pořadí havarovaly a čtvrtá poškodila kolo.

- Nejvíce posádek, devět, (osm v MČR a jedna v MČR-HA) odstoupilo na RZ 16 Radostín I. Následuje RZ 8 Střevelná I., kde odstoupilo pět posádek (tři v MČR a dvě v MČR-HA). Na RZ 19 Radostín 2 odstoupily čtyři posádky (v MČR i MČR-HA po dvou posádkách). RZ 11 Milíře 2 si připsala tři odstoupení (vše MČR).

- Zatímco v rámci MČR soudobých automobilů se odehrával těsný souboj o vítězství až do konce soutěže, v MČR historických vozidel od startu do cíle jednoznačně dominovali Vlastimil Neumann / Martin Hlavatý s Fordem Escort RS Cosworth, kteří zvítězili o více než devět minut.

- Rally Bohemia měřila celkem 552,14 km, ze kterých bylo 160,58 km rychlostních zkoušek. I přes větší počet nehod nemusela být žádná RZ zrušena ani zkrácena a všechny posádky tak absolvovaly plný počet „ostrých“ kilometrů.

- ECO Energy Rally Bohemia absolvovalo při jejím druhém ročníku téměř třikrát více posádek než v loňském roce.

- ECO energy Rally Bohemia byla letošním pátým podnikem světového poháru FIA Electric and New Energy Championship a startovala v ní kompletní světová špička této disciplíny – jak oba poslední mistři světa této disciplíny, tak všechny průběžně vedoucí posádky letošního šampionátu.

- V klasifikaci světového poháru FIA Electric and New Energy Championship zvítězili Italové Walter Kofler / Franco Gaioni před francouzskou posádkou Arthur Prusak / Thierry Benchetrit a dalšími Italy, Guido Guerrinim / Emanuelem Calchettim. Všechny tři posádky na stupních vítězů startovaly s Audi e-tron.

- Na letošní Rally Bohemia se akreditovalo celkem 146 mediálních pracovníků (novinářů, fotografů, kameramanů – včetně televizních štábů).

- Podle policejních odhadů Rally Bohemia 2019 navštívilo celkem 60 tisíc – 80 tisíc diváků.

Veškeré informace ze všech částí letošního ročníku Rally Bohemia naleznete na www.rallybohemia.cz. Zajímavosti ze závodu můžete sledovat také na sociálních sítích. Pořadatel Rally Bohemia děkuje tradičnímu generálnímu partnerovi rally, automobilce ŠKODA AUTO a dalším partnerům, bez jejichž podpory by se tak rozsáhlá a náročná soutěž nemohla uskutečnit. Poděkování patří i všem pořadatelům u trati za jejich pomoc a obyvatelům obcí za toleranci k omezením v souvislosti s tímto významným a tradičním závodem.

Komentářů celkem: 8
30. 8. 2019 06:14
2 0
Vyjde i článek "Ohlédnutí za největšími průsery Rally Bohemia"?
30. 8. 2019 09:43
1 0
Co se letošního ročníku týče, asi by bylo nejlepší zachovat se podle rčení "Mlčeti zlato".
Ale chápu, že tiskový mluvčí je placen za mluvení, takže když už, byla by na místě především omluva za zpackané vedení soutěže. Aneb, jak snadno lze ztratit kredit u tak oblíbeného podniku s dlouholetou tradicí...
30. 8. 2019 10:22
0 0
Rally Bohemia rok od roku horší a horší smajlík Spíš bych to přejmenoval na Rally Liberec. A ohledně toho průseru v pátek v Sosnový který díky živému přenosu viděl kolik milionů lidí, nepočítám nasraných jezdců a v poslední řadě diváku na místě ? Nekomentovat smajlíksmajlíksmajlík
30. 8. 2019 10:51
0 0
Ještě bych zdůraznil, že Kalle Rovanperä je nejmladším absolutním vítězem v historii českých rally. Navíc mohl startovat v celém českém šampionátu již v roce 2016 nebo 2017, ale AČR mu odmítl udělit výjimku kvůli věku. Místo toho zářil v Lotyšsku a všichni jsme jim ho jen tiše záviděli.
30. 8. 2019 11:34
0 0
Původně napsal M.Carlo
Ještě bych zdůraznil, že Kalle Rovanperä je nejmladším absolutním vítězem v historii českých rally. Navíc mohl startovat v celém českém šampionátu již v roce 2016 nebo 2017, ale AČR mu odmítl udělit výjimku kvůli věku. Místo toho zářil v Lotyšsku a všichni jsme jim ho jen tiše záviděli.
Ale v roce 2016 a 2017 nebyl v týmu Škoda Motorsport smajlík tak proč by mě startovat tou dobou zrovna u nás ? Továrním jezdcem je až od roku 2018 smajlík
30. 8. 2019 22:07
0 0
Původně napsal Kuda 08
Původně napsal M.Carlo
Ještě bych zdůraznil, že Kalle Rovanperä je nejmladším absolutním vítězem v historii českých rally. Navíc mohl startovat v celém českém šampionátu již v roce 2016 nebo 2017, ale AČR mu odmítl udělit výjimku kvůli věku. Místo toho zářil v Lotyšsku a všichni jsme jim ho jen tiše záviděli.
Ale v roce 2016 a 2017 nebyl v týmu Škoda Motorsport smajlík tak proč by mě startovat tou dobou zrovna u nás ? Továrním jezdcem je až od roku 2018 smajlík
Nebyl v továrním týmu, ale pokud si dobře pamatuju, tak nějaký zájem o starty v našem mistráku opravdu byl v rámci učení se na asfaltu. Ale nebylo mu to umožněno.. Snad se nepletu ..
31. 8. 2019 15:21
0 0
Původně napsal Lukas92
Původně napsal Kuda 08
Původně napsal M.Carlo
Ještě bych zdůraznil, že Kalle Rovanperä je nejmladším absolutním vítězem v historii českých rally. Navíc mohl startovat v celém českém šampionátu již v roce 2016 nebo 2017, ale AČR mu odmítl udělit výjimku kvůli věku. Místo toho zářil v Lotyšsku a všichni jsme jim ho jen tiše záviděli.
Ale v roce 2016 a 2017 nebyl v týmu Škoda Motorsport smajlík tak proč by mě startovat tou dobou zrovna u nás ? Továrním jezdcem je až od roku 2018 smajlík
Nebyl v továrním týmu, ale pokud si dobře pamatuju, tak nějaký zájem o starty v našem mistráku opravdu byl v rámci učení se na asfaltu. Ale nebylo mu to umožněno.. Snad se nepletu ..
Tak o tom sem neslyšel smajlík Možná že to tak je ...
1. 9. 2019 21:04
0 0
Chlapci, chlapci jak lehké je hledat to špatné. Ano, pátek se nevyvedl, ta eco šaškárna byla moc. Ale další km ? Vám se to zdálo málo dramatické? To co autor píše o tratích sobotní etapy je přesné. A navíc kdo chtěl, tak stihl dost RZ včetně servisu a bez stresu a nahánění poředatelem jak to bylo bohužel na Barumce. Každý má svoji oblíbenou soutěž, ale co má společného neúčast KR v roce 2016-17 s tiskovkou o letošní Bohemce??? Někdy mi připadá, že Ti co píšou komentáře vidí rally jen od pc a nebo hrají na PS. Ta atmosfera, to čekání než přijede první, ... Je mi jedno kde jsem jestli na Barumce nebo v Pačejově, ale vždycky mám husí kůži a užívám si to.
smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama