Volkswagen prohrál v Pobaltí a zvítězil na středním východě

Na několika národních soutěžích v Evropě i za jejími hranicemi se o víkendu předvedly speciály Volkswagen Polo GTI R5.

Ve Finsku mířil ještě před předposlední zkouškou za vítězstvím Emil Lindholm, ale pak svůj vůz rozbil. V zemi, která je v rámci rallysportu s Finskem hodně propojená, se odehrál šestí díl domácího a také lotyšského mistrovství. Jako jeho lídr dorazil na start estonské Louna-Eesti Ralli mladý Oliver Solberg. Syn slavného Pettera Solberga, mistra světa 2003, zatím vyhrál všechny odjeté soutěže vyjma té, která se odehrála v rámci první etapy Rally Liepaja. O 4,1 sekundy jej tam o vítězství připravil Georg Gross s Fordem Fiesta WRC. Oba dva se v nádherném duelu střetli i teď v šestém podniku. Pilot silného WRC poslední generace začal rychleji, ale už ve druhé zkoušce se Solberg dostal před něho. Na konci krátké úvodní etapy mladý Nor vedl s náskokem 1,3 sekundy. Soutěže se účastnil i Mikko Hirvonen a jeho Ford Fiesta R5 nesl prominentní startovní číslo 1. Fin v rallyovém důchodu si na novou techniku zvykal pomalu a teprve na konci pátku se probojoval do top ten. V sobotu ráno z ní ale kvůli prasklé poloose zase rychle vypadnul. V pátém testu se opět měnilo pořadí první dvojice. Gross využívající síly své Fiesty WRC a Solbergova přetočení se na rychlých tratích vrátil do čela. Mladý Solberg ale ze svého Volkswagenu ždímal maximum a držel se těsně za zády Estonce. Do závěrečné dvojice zkoušek nastupoval s mankem jen 2,7 sekundy. I přes maximální snahu ale Solberg recept na porážku soupeře se silnějším vozem nenašel. Do cíle dorazil s časem horším o 3,9 vteřiny, ale na jeho zisk lotyšského titulu to žádný vliv nemá.

Další start německého vozu se odehrál v šampionátu středního východu. Ten měl zatím odjety pouhé dva podniky a oba vyhrál Nasser Al-Attiyah pilotující právě Polo GTI R5. Teď jej ale čekal start na jediném asfaltovém podniku šampionátu, Rally of Lebanon. A tam katarský pilot ještě nikdy nevyhrál. Konkurence se na startu sice sešla hodně slabá, 24 vozů a mezi nimi pouhá trojice speciálů R5. Aby Al-Attiyah vyhrál, musel si však poradit s rekordmanem této rally, jejím čtrnáctinásobným vítězem Rogerem Feghalim. Libanonec za volantem Fabie R5 začal nejrychleji, ale Al-Attiyahovi se podařilo po čtvrté zkoušce před něho přeci jen dostat. Minimální rozestup obou borců sliboval dramatický průběh soutěže. To by však Feghali nesměl hned v následující páté zkoušce udělat defekt a havarovat. Katařan se tak mohl v čele vyhřívat s luxusním náskokem přes pět a půl minuty po první etapě. V neděli už se pilot Volkswagenu jen snažil vyhýbat všem nástrahám a do cíle si dojel pro první libanonský triumf.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!