2. 9. 2019 19:48 − 2481× − 0

Citroën vítězí na italské půdě

Zatímco tovární tým Citroënu na italské soutěži MS doslova propadnul, italská stáj této značky vybojovala první letošní triumf.

Nestalo se tak samozřejmě na Sardinii, kde se o italské body bojovalo už před více než dvěma měsíci, ale teď na horských asfaltkách na severu země. Rally del Friuli Venezia Giulia se do první ligy italských rally vrátila po dvou letech strávených v šampionátu pro vozy WRC. Luca Rossetti na start dorazil až jako třetí v průběžném pořadí a po smůle, jaká ho postihla na Sicílii, stále čekal na první triumf s Citroënem C3 R5. Targu Florio nakonec vyhrál Simone Campedelli, ale zatím je to jeho jediné letošní vítězství. V následující soutěži na Sardinii zcela pohořel, ale nový Ford Fiesta R5 MK2 mu v Římě vlil novou krev do žil. Body za druhé místo jej udržely na stejné příčce průběžného pořadí. V Římě vybojoval už třetí letošní triumf Giandomenico Basso, který se svou Škodou Fabia R5 jasně vévodí průběžnému pořadí. Dobré tempo letos už několikrát předvedl Andrea Crugnola, ale přetavit jej zatím dokázal pouze v ovládnutí první části rally na Sardinii. V Římě doplatil na defekt a po nezdarech s Volkswagenem Polo GTI R5 z úvodu sezóny se už asi definitivně zabydlel za volantem Škody Fabia R5.

V okolí Udine si Crugnola sypal popel na hlavu za to, že před startem první etapy změnil nastavení své škodovky. To se neukázalo jako vhodné do podmínek tamních zkoušek a etapu tak zakončil na slabém pátém místě s odstupem přes půl minuty na vítěze. Se svou Fabií R5 nebyl v pátek spokojený ani lídr mistrovství, který ve třetí zkoušce navíc chyboval. Večer Bassovi patřila čtvrtá příčka, ale od třetí jej dělila pouhá vteřina. Stefano Albertini sice v šampionátu pauzíroval od květnové Targy Florio, ale na jeho výkonu to moc znát nebylo. V páteční části řídil nejrychlejší škodovku. Do soboty šel s tím, že se pokusí odrazit Bassův očekávaný útok. V první zkoušce se mu to ještě povedlo, ale pak doplatil na defekt a vypadnul z top ten. Z poledního servisu po problémech s převodovkou už jeho Fabia R5 nevyjela. Teď se ale ještě vraťme do předešlého dne a podívejme se na souboj o první příčku. Nejlépe do rally vykročil Campedelli s novou Fiestou R5 MK2, když druhému Rossettimu ujel o 2,8 sekundy. Pilot Citroënu si stěžoval na zrušení druhé zkoušky kvůli oleji, který uniknul z jednoho z historických vozů. Soutěž byla zařazena do ME historických vozů a ty vyjížděly na trať před soudobým polem. Ve třetím testu zaznamenal další nejrychlejší čas Campedelli, ovšem čtvrtý vyhrál jeho soupeř v Citroënu a v průběžném pořadí došlo k jejich srovnání na stejný čas. Závěrečnou páteční diváckou zkoušku pojal v lepším tempu Campedelli a večer tak šel spát s půlvteřinovým náskokem.

V sobotu ráno očividně vstal pravou nohou Rossetti, který ze tří testů úvodní sekce dva vyhrál a v poledne už se na čele pyšnil náskokem 5,3 sekundy. V deváté zkoušce pilot Fordu snížil svůj odstup o 1,1 sekundy, ale pak si prožil doslova hororovou předposlední zkoušku. V jejím průběhu nejprve měnil jeden defekt a pak druhý chytnul ještě po této výměně a na něm dorazil až do cíle. Bohužel v čase o dlouhých osm minut horším oproti vítěznému Rossettimu. Ani druhý start s novou Fiestou R5 MK2 tedy Campedelli ve vítězství neproměnil a připsal si jen body za páté místo. V průběžných výsledcích se tím propadnul na třetí příčku a jeho šance na zisk titulu se začínají povážlivě tenčit. Na druhé místo se tak před závěrečným testem vyhoupnul Basso. Crugnola do té doby nevyhrál jediný test, ale ten závěrečný se mu povedl na jedničku. Zajel nejrychleji a Bassovi druhé místo o 8 desetin sekundy vyfouknul. Rossetti si v závěru mohl dovolit zvolnit. Žádný technický problém ani jiný incident jej tentokrát nepotkal a u Citroënu mohou slavit první italský triumf této sezóny. Lídrem mistrovství zůstává Basso a do konce roku zbývá odjet poslední dvě rally.

Stav šampionátu: 1. Basso 74,5, 2. Rossetti 61,5, 3. Campedelli 56,75, 4. Crugnola 52,25

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!