9. 9. 2019 09:04 − 3266× − 2 0

Mikolaj Marczyk polským mistrem 2019

Předposlední soutěž mistrovství našich severních sousedů rozhodla s definitivní platností o letošním šampiónovi.

Do závěrečného dějství souboje o mistrovskou korunu vstupovala už jen dvojice jezdců. Mikolaj Marczyk pilotující Škodu Fabia R5 pod hlavičkou oficiálního polského týmu vyhrál hned úvodní rally ve Swidnici. Následující Rajd Nadwislański ovšem opanoval Tomasz Kasperczyk se svým Fordem Fiesta R5 a lídrovi mistrovství šlapal na paty i v dalších podnicích. Technické problémy Fiesty R5 v Rajdu Rzeszowském Kasperczykovy naděje na titul ovšem dost silně poznamenaly. Marczyk sice nedokázal v Rzeszowě porazit úřadujícího mistra Grzegorze Grzyba, ale získal o 23 bodů více než jeho pronásledovatel a to ho postavilo do výhodné pozice, kdy se mohl stát předčasně mistrem. Na start Rajdu Slaska se postavilo jedenapadesát dvojic v čele s desítkou ve speciálech kategorie R5. Opět nechyběla velmi početná skupina vozů Hyundai, které tvořily celou polovinu své kategorie.

Lukasz Byśkiniewicz opět nestartoval a tentokrát místo Bryana Bouffiera převzal pozici za volantem Zbigniew Cieslar. Ten sice už jako jezdec startoval, ale mnohem častěji usedá na pozici spolujezdce. Letos četl od začátku roku noty právě Byśkiniewiczovi. V roli pilota týmový Hyundai i20 R5 do cíle dovezl až na třináctém místě. Do korejského vozu přes zimu přestoupil Zbigniew Gabryś, ale hned při prvním startu jej zdemoloval. Z ošklivé havárie naštěstí vyšli se spolujezdcem Arturem Natkaniecem nezraněni, ale další starty museli vzdát. Na soutěžní tratě se Gabryś vrátil až teď na sklonku sezóny, a znovu s i20 R5. Cíl tentokrát spatřil, když skončil sedmý. Hodně rychle do předposlední polské rally této sezóny vstoupil Maciej Lubiak s dalším Hyundaiem. Krátkou úvodní etapu zakončil jako druhý a v sobotu ráno hned vyhrál úvodní test. V těch dalších už na svou rychlost nenavázal a postupně se propadnul až na šesté místo za Citroën C3 R5 Lukasze Kotarby.

Do bojů o přední příčky se naopak stále častěji zapojuje mladý Kacper Wróblewski s další i20 R5. Tentokrát se ocitnul v bojích o bednu, ale nakonec neuspěl a musel se smířit se čtvrtou příčkou. Po pouhých dvou zkouškách, které obsahovala páteční etapa, se na čele vyhříval Marczyk. Kasperczyk jej však potřeboval porazit a v sobotu skutečně nasadil maximální tempo. To mu v RZ 4 vyneslo posun na první příčku. Marczyk soupeři ve Fordu porážku okamžitě vrátil, ale dramatický duel tím rozhodně nekončil. Do závěrečné sekce oba jezdci vstupovali odděleni pouhými třemi vteřinami. Rozhodnutí málem přinesla RZ 9, kde Kasperczyk za lídrem zaostal o deset sekund. V proměnlivých podmínkách takový rozdíl ale nebyl definitivní a Marczyk v desáté zkoušce pro změnu nechal přes 8 sekund. Na třetím místě soutěž dokončil Sylwester Plachytka debutující za volantem Škody Fabia R5. Jeho úspěch ale trochu zůstal zastíněn děním na prvních dvou příčkách. Marczyk dokázal projet nejrychleji i trať Power Stage a stal se vítězem soutěže. Kromě toho už se může radovat i z hlavního cíle sezóny, zisku polského titulu.

Komentářů celkem: 2
9. 9. 2019 11:19
0 0
Co to je Škoda Fabia Proto?
9. 9. 2019 11:37
1 0
Tipuju, že Fabia s vnitřnostma z Imprezy. Viz http://www.evolve-motorsport.com/fabia/

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama