Jak, kde a proč na Barumce?
Tentokrát jsem si dal trochu načas, po Barumce se jelo Něměecko a pak další věci, takže s onou dobrou zprávou přicházím až nyní. Určitě všem chyběl oblíbený kuřecí dotazník o Barumce a proto tady je. Hurá :) Jak jsem psal již vloni, jedná se mi o získání dlouhodobé časové řady dat o návštěvnících Barumky (ideálem je alespoň 5 ročníků, proto se mnou ještě, prosím, aspoň ten rok vydržte), abych mohl zkusit složit nějaký časový vývoj a ne sledovat jen jednotlivé ročníky. Ani letos není cílem dotazníku nic menší, než zjistit odkud na tuto motoristickou akci přijíždíte, jakým způsobem se dopravujete, jaké máte návštěvnické zvyklosti, zda-li by vás region, kde se podnik odehrává, lákal k návštěvě i v jinou roční dobu atp.
Výsledky opět poslouží akademickým účelům, diplomkou to nekončí a jak jsem již zmiňoval minule, téma malých sportovních akcí (kam se ze své podstaty motoristické akce jako Barumka řadí) je poměrně polem neoraným a možností pro různou realizaci. A proč tedy nepokračovat ve spojení koníčku a studia :) Pokud by někoho zajímaly výstupy, tak ty obsáhlejší jsou v běhu, většina výstupů byla zatím ve formě příspěvků na konferencích, lze pro ukázku zmínit třeba sborníky z konferencí v Jihlavě na téma Aktuálních problémů cestovního ruchu nebo zatím nedávný 17. kongres Slovenskej geografickej spoločnosti a 24. sjezd České geografické společnosti, Bratislava.
Abych udělal aspoň malé promo, tak nejdůležitější výsledky jsem sepsal v článku článku a ze zajímavých zjištění lze zmínit, že z hlediska složení návštěvníků Barumka nijak nevybočuje z trendu jiných soutěží ve světě (komparace s dostupnými výzkumy z MS) a naprostou většinu jich tvoří muži v produktivním věku a celkově nějakých 90 % diváků odpovědělo, že přijíždějí z České republiky a volí automobil. Motivací pro letošní vyplnění dotazníku může být to, že téměř 9 z 10 respondentů odpovědělo, že by se rádo v budoucnu na Barumku opět vrátilo a tento trend může dokazovat i to, že jen nějakých 10 % dotázaných bylo loni na Barumce poprvé. Více jak dvě třetiny respondentů jezdí na zlínsko jenom kvůli Barum Czech Rally Zlín a tím pádem můžeme říct, že z odhadovaných ekonomických přínosů soutěže ve výši 136 milionů Kč jich je výrazná část přinesena do regionu pouze a právě díky Barumce, neboť jinak by bez jejího konání daní návštěvníci nepřijeli.
Díky moc za pomoc i letos
Vaše Kuře :)
Jeden výzkum je málo, tak ještě dotazník ohledně efektivity reklamy a propagace značky skrze rallysport.
-----------------------------------------------------------------------
Česká verze dotazníku pro ty, kterým by nefungovala výše vložená embed varianta.
A na otazky na predposledni strance je moznejch 1-N odpovedi, ale je tam radiobutton.