Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
9. 9. 2019 08:29 − 3527× − 0 0

Ingram, Lukyanuk nebo Habaj?

Barumka přinesla do boje o jezdeckého mistra Evropy další otazníky a poslední dva podniky roku budou ještě zajímavé.

Pohled na tabulku jezdců po Barum Czech Rally Zlín dává napovědět, že na Kypru a v Maďarsku bude ještě o co bojovat a že se v závěru bude počítat každý bod a právě každý jediný bod bude moci nakonec rozhodnout. Aktuálně vede šampionát Chris Ingram, ale jen o jeden bod před Alexem Lukyanuk a Lukasz Habaj zaostává o dalších deset, což není nijak závratná ztráta. Čtvrtý Filip Mareš má bodů 75, takže jeho naděje na celkový titul jsou v rovině značně matematické, proto se podívejme, jak si stojí zejména jezdci na průběžných stupních.

  • Chris Ingram
Na začátku roku to po různých komplikacích s budgetem a ztrátou hlavního sponzora vypadalo, že manchesterský rodák toho moc neodjede, nakonec díky podpoře TOKsportu a zbývajících partnerů zůstává Brit ve hře a může se stát prvním britským mistrem Evropy od roku 1967. Jeho starty ve zbytku roku jsou však s otazníky, protože aby mohl startovat, založila jeho rodina crowdfundingovou kampaň, která má zajistit potřebný budget.

  • Alex Lukyanuk
Úřadující mistr Evropy pro letošek opustil služby zlínského H-Racingu a zakontvil ve francouzském Sainteclocu, kde usedl do Citroenu C3 R5. Vůz s poněkud rozporuplnou pověstí se v rusových rukou ukázal být strojem schopným vítězit, avšak moskevský rodák nezapřel svou pověst a v prvních dvou podnicích roku musel ve druhé etapě odstoupit, přičemž zejména na Azorech předvedl po nefunkčních brzdách solidní kolostřešní kombinaci. Před Barumkou byl v čele, avšak v závěru soboty poškodil zavěšení a musel skončit, aby v neděli bral body pouze za etapu.

  • Lukasz Habaj
Velké překvapení letošní sezóny přišlo z Polska, když národní šampion z roku 2015 přezbrojil na Fabii R5 z dílem Sports Racing Technologies a hned na Azorech vyhrál. Pak přidal ještě další dvě pódia, avšak na asfaltu v Římě a ve Zlíně se mu tolik nedařilo a zejména Barumka mu určitě nevyšla tak, jak si představoval, když kvůli poškozenému rámu vozu musel soutěž předčasně ukončit.

Po krátkém úvodu se pojďme nyní podívat, jak to vypadá z hlediska bodového. Aby nám jezdci situaci usnadnili, všichni tři mají zatím odjety všechny podniky MS, tedy šest startů a právě šest soutěží je tím počtem, který se počítá do celkové klasifikace a je tudíž jasné, že se bude škrtat. Z tohoto hlediska na tom jsou nejlépe Ingram s Habajem, kteří si shodně připsali po jednom výsledku v podobě 0 bodů (Brit v Polsku, Polák na Barumce) a to znamená, že jeden výsledek se jim bude počítat celý. To Lukyanuk bude nejspíše už na Kypru škrtat, protože jeho nejhorší výsledek jsou 3 body.

No a při předpokladu dvou kvalitně bodovaných výsledků je na tom nejlépe Habaj, jenž kromě nuly ze Zlína škrtne maximálně 4 body za Řím, to Lukyanuk už může škrtat nejen 3 body z Barumky, ale následně i 7 bodů na Azory nebo Kanáry, díky čemuž bude jeho konečný součet pomenšen o 10 bodů. Paradoxně Ingram bude odečítat už 12 bodů (6. příčka z Říma). Takže pro trochu teorie si představme, že všichni tři zajedou na zbývajících rally bodově lepší výsledky a po odečtu maxima by situace vypadala, že Lukyanuk má 97 bodů, Ingram 96 a Habaj má 94 bodů. Proto je závěr šampionát ještě otevřený a můžeme říct, že se roli bude hrát každý výsledek, každé etapové umístění a každý bod. Podrobnější pohled na vývoj situace v ERC si ukážeme po Kypru, protože s body za etapy je nyní ve hře ještě příliš mnoho neznámých.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama