Petr Pančocha - eWRC.cz
5. 6. 2006 00:00 − 2276× − 23 0

Zajel Matthew Wilson tak fantasticky nebo ne?

Matthew Wilson dokončil Rally Acropolis na desátém místě a od svého otce si vysloužil velkou pochvalu.

Tým „Stobart VK M-sport Ford Ford Rally Team“ si na konci Rally Acropolis připsal na svůj účet další dva body ho šampionátu týmů díky desátému místu Matthew Wilsona. Mladému britskému jezdci se vyhýbaly technické problémy a na rozdíl od svého týmového kolegy Kosti Katajamakiho spatřil pomyslný šachovnicový praporek.

Matthew Wilson se ohlíží za soutěží: „Je fajn, že jsme dojeli až do cíle. V předposlední zkoušce jsme si prožili malé drama se spojovačkou řízení, kterou jsme nakonec museli vyměnit, naštěstí to byl jediný mechanický problém, který nás v Řecku potkal. Auto dostalo pořádně zabrat a my jsme opravdu rádi, že jsme soutěž dokončili a zároveň získali nějaké body do šampionátu týmů. Ve srovnání s tím, co jsme zažili na Sardinii, byla Rally Acropolis procházkou růžovou zahradou. Byla to velmi těžká rally, už po seznamovacích jízdách jsme tušili, že to vůbec nebude snadné a naše předpoklady se do puntíku vyplnily.“


Matthew Wilson, foto tým

Spolujezdec Michael Orr jen potvrzuje jezdcova slova: „Poslední skutečná erzeta byla jako noční můra. Neuvěřitelně rozbitá a těžká, stačí se podívat, jak je poškozený vůz a kola. Nebylo to vůbec nic příjemného. Celkově vzato to byla vydařená soutěž, která dala všem posádkám pořádně zabrat. Prožili jsme si pravou Acropolis a bylo úžasné, že jsme ji dokončili bez vážných technických problémů.“

Druhý pilot týmu Stobart Kosti Katajamaki říká: „V první nedělní ranní erzetě nás postihnul defekt. Mousse system zafungoval dobře, takže jsme mohli bez problémů pokračovat. Poté ale pneumatika explodovala a my jsme jeli pouze po ráfku. Jelikož hrozilo poškození spojovačky řízení, museli jsme zastavit přímo na erzetě a vyměnit kolo. Pokračovali jsme dál, v následující rychlostní zkoušce jsme to ale přehnali na jednom ze skoků a nezvládli dopad. Tvrdě jsme dopadli mimo trať a poškodili řízení. Bylo štěstí, že jsme přistáli na všechna čtyři kola a mohli bezpečně zastavit. Byla to moje vůbec nejhorší rally.“


Kosti Katajamaki

Šéf týmu Malcolm Wilson zářil spokojeností: „Matthew jel fantasticky. Spatřit cíl v tak náročné soutěži a přitom skoro vůbec nepoškodit vůz je docela obdivuhodné. Na svůj věk předvedl Matthew vyzrálý výkon, kterým navýšil svůj kredit. Vůz až na jedinou výjimku (pozn. zmiňovaná výměna spojovačky) fungoval bezchybně. Když si zpětně uvědomíme, jak náročné a rozbité byly jednotlivé erzety, není divu, že občas dojde k nějakému problému. Pro Matthewa je desáté místo v celkovém pořadí fantastickým úspěchem. Naproti tomu si Kosti prožil hrozný den a já jsem s ním velmi zklamán.“

Komentářů celkem: 23
6. 6. 2006 18:10
0 0
Anonym IP:84.42.233.215: Ver, ze o "zapadnim" svete tohle vubec neni a aby dostal sef nekam sveho syna tam neni o nic vetsi problem nez tady. Rozhodujici je prostredi konkretni firmy ci tymu...
6. 6. 2006 18:47
0 0
Nemyslím si, že má Wilson více zkušeností než Aigner. Aigner je starší a odjezdil toho mnohem víc, takže zkušenější by měl být on. Nicméně souhlasím s názorem, že není možné hodnotit 19letého jezdce po polovině sezony a hned usuzovat, že není talent.
Anonym IP:84.42.233.215
6. 6. 2006 19:03
0 0
Ale to snad ne...? Nějakých pár kilometrů "tajných" testovacích kilometrů s vozem WRC chcete považovat za zkušenosti? Naučit se s vozem WRC chce mnohem, mnohem víc. Nemíním srovnávat Aignera a Wilsona. Také proč? K čemu by to bylo dobré. Aigner také něco odjezdil s vozem skupiny N.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama