Vlastimil Resl - eWRC.cz
13. 9. 2019 07:18 − 1582× − 0 0

Jaroslav Kastner: „Titul byl blízko!“

Letošní prioritou posádky Jaroslav Kastner – Dominik Kubín bylo MČR.

Až do posledního podniku sahala po titulu ve třídě 8. Odstoupení na Barumce však Středočechy odsunulo na konečnou druhou příčku. „Sezóna byla super. Až na ten konec. Titul byl blízko. Na Barumce jsme vedli s dostatečným náskokem třídu. Na osmé erzetě, už za tmy, jsem i vinou závady světelné rampy špatně odhadl zatáčku, přeskočili jsme podezdívku a skončili mimo trať. Poškození vozu, konkrétně ulomené rameno a poškozené zavěšení motoru, bylo bohužel tak veliké, že nám znemožnilo nastoupit druhý den i v rámci SupeRally,“ začíná naše povídání dlouholetý soutěžák. Ale pěkně od začátku.

„Sezónu jsme zahájili Českým Krumlovem. Zde bohužel nějaký bacil, působící střevní potíže, postihl několik účastníků. Nevyhnul se ani mě a hned třetí erzeta pro nás tudíž znamenala konečnou,“ vysvětluje kratičké jihočeské účinkování spolujezdec Dominik Kubín. Náladu si posádka Hondy Civic Type-R spravila v Hustopečích druhým místem ve třídě. „Tyto nádherné závody jsme si maximálně užili. Především šotolinové úseky ve vinicích, které jsou kořením českých soutěží.“

Na Bohemii se podařilo „osmičky“ vyhrát. Radost však přesto nebyla úplná. „Tratě byly tradičně nádherné. Bohužel vše zkazil přístup pořadatelů Sosnové i Bohemie. To hraničilo s totálním fiaskem. V Sosnové nebyla možnost kde složit auta a snaha řešit to skončila konfliktem s jedním z pořadatelů. Mechaniky nechtěli pustit bez placení do areálu, ačkoliv měli řádné visačky. Následně nás nechali čekat tři hodiny na startu na suchých pneumatikách bez rampy, neměli jsme možnost odejít si na záchod a koupit si nějaké občerstvení, načež nás za úplné tmy odstartovali. Byla to naprosto nebezpečná a neregulérní jízda. Po naši telefonické stížnosti nám vedení soutěže sdělilo, že když se nám to nelíbí, můžeme odevzdat výkaz a jet domů. Prostě naprosto skandální chování,“ je i dlouho po skončení soutěže rozohněn Jaroslav Kastner. A pokračuje. „Bohemka vždy bývala mojí srdeční záležitost. Narodil jsem se a žiji v Mnichově Hradišti a jezdila se mi pod okny. Ačkoliv nerad však musím říci, že poslední dobou je jednoznačně nejhorším podnikem českého šampionátu. A takovou aroganci vůči závodníkům a divákům, jakou předvedli pořadatelé letos, jsem za patnáct let kariéry ještě nezažil. Měli by se zamyslet, že rallye není jen o několika elitních posádkách.“

Dominik Jardova slova potvrzuje. „Já třeba navštívil Pačejov jako divák a tamní pořadatelé byli naprosto fantastičtí. Dokonce když jsme chtěli jít máváním povzbudit sourozeneckou posádku Tomáše a Lucky Engových, nasměrovali nás na bezpečné místo až k trati,“ kvituje spolujezdec, jehož na „horkém“ sedadle při Barumce nahradil Tomáš Pfajfr. „Jarda má ještě jednoho „tajpára“ a mě moc láká volant. Takže to už byla taková předzvěst, aby si vyzkoušel spolupráci s Tomášem. Máme fungující tým a věřím, že zvládne odbavit oba vozy. Tímto chci za nás oba poděkovat mechanikům Lubošovi, Romanovi a Vlastovi.“

Rallyová sezóna Jardovi a Dominikovi skončila. Ještě je však čekají dva minikárové závody. „Tento víkend se jedou Litoměřice a sezónu zakončí Andrův Chlum v Ústí nad Orlicí, dobře známý, i coby závod do vrchu. Vedle mě se zde představí také Jardův syn Matěj a syn mechanika Romana Matyáš. O budoucnost tak má náš tým postaráno.“

Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama