15. 9. 2019 21:47 − 10990× − 25 0

M-Sport měl problémy s rozborkou Greensmithova vozu

Díky neshodám v homologaci nakonec M-Sport vyvázl s rekordní pokutou 30 tisíc euro.

Když na předposlední zkoušce zahodil Gus Greensmith za letmým cílem novou Fiestu pod mez, vypadalo to špatně. Jenže i s notně poškozeným vozem nakonec kategorii WRC 2 Pro vyhrál a v cíli zářil štěstím.

Vše ale mohli zvrátit techničtí komisaři, kteří při rozborce vozu přišli na neshodu v homologaci. Podle ní by mělo spodní rameno vážit maximálně (i s tolerancí) 3215.1 gramu. Jenže při rozborce se zjistilo, že levé váží 3247.6 a pravé 3237.8 gramu, takže je těžší.

Předvolán byl Richard Millner jako šéf týmu a Bernardi Fernandes jako hlavní inženýr. Chybu přiznali a zdůvodnili ji administrativní chybou při homologaci. Tým dostal pokutu 30 tisíc euro, ale z toho 25 tisíc je podmíněných tím, že se chyba v homologaci nebude opakovat při soutěži MS v následujících 12 měsících.

Komentářů celkem: 25
17. 9. 2019 19:02
0 0
Původně napsal Shacki
Upřímně tohle je obecně problém homologací. Proč se hlídá váha ramena na gramy? smajlík
Dovolim si nesouhlasit - na co jineho tu vahu hlidat? To potom nemusi homologovat nic. Navic je tam urcita tolerance.
17. 9. 2019 21:51
0 0
Původně napsal oifovo
Původně napsal Shacki
Upřímně tohle je obecně problém homologací. Proč se hlídá váha ramena na gramy? smajlík
Dovolim si nesouhlasit - na co jineho tu vahu hlidat? To potom nemusi homologovat nic. Navic je tam urcita tolerance.
smajlík píchl si do hnízda, ale souhlasím... samozřejmě že je to v reálu k ničemu řešit 30g u ramene i mimo tolerance, ale kde je hranice? Jasně že je boží vidět Daniela s pupkem ze 4.cenové a tu absurditu s gramy, ale i tak...
17. 9. 2019 22:47
0 0
Tak nějak se mi už delší dobu zdá, že svět míří k tomu, aby se upředpisova smajlík. Majitelé pravdy vytvoří nakonec nejen v rally tak složitý mišmaš předpisů, že bude možné kdykoliv zkontrolovat=nachytat kohokoliv na čemkoliv. Nejen rally auto je složitý stroj stvořený obsáhlou spoluprací mnoha lidí. A pak se dějí takové věci nad kterými zůstává (zdravý) rozum stát. Viz např. takové nehlídatelné věci jako omezení testování (a pak se prohání WRCa na národních soutěžích nebo Legendách - kde je ostatně původně vyhlašovaný zákaz startů mimo Mistrovství světa?) nebo rozpočet (to do rally zatím nedorazilo, ale v některých jiných disciplínách to frčí) nebo tloušťka skla v zadních oknech nebo maglajs s homologacemi např. brzdiči (myslím) u Prokopa v PWRC? I ta celková váha je přece na hlavu postavená. Proč ne suchá nebo mokrá vozu? Váha ramena? Pchá! Materiál a dost, evtl. ještě třeba rozměry, ale váha? Co třeba licence, jejichž prostřednictvím se dá tak krásně vydírat, viz česká zkušenost s vylučováním účastníků neautoklubových podniků. Celá tahle soustava slouží jenom k tomu, aby to mohl nějaký moudrý orgán ku prospěchu sportu a všeho lidstva ještě moudřeji rozhodovat. A plnit kasu, evtl. přepisovat dějiny. Nebo obé. Fujtajbl.
19. 9. 2019 09:00
0 0
Podle mně je hlavní problém v tom, že se homologuje soutěžní speciál. Bývaly doby, kdy se homologoval výchozí, sériový model a podle přílohy "J", kde byly popsány povolené úpravy, se postavil soutěžní vůz.
Ale to by dneska nešlo, ty obdivované speciály WRC vlastně nemají s původním modelem prakticky nic společného, jen hrubý tvar a název. Jj, to je stav, po kterém všichni (?) tak toužili...
19. 9. 2019 10:32
0 0
Jak to vlastne historicky bylo a je s N4? Predpokladam, ze kdyz vylucovali Prokopa za brzdy a Semise za podlozky, tak uz to podle "prilohy J" nebylo...
Osobne bych nejradsi videl minimalizaci pravidel - seriova samonosna kastle s nafouklejma blatnikama, nejakej maximalni objem (klidne pod litr) a inzenyri makejte. Konecne by zase motorsport slouzil jako laborator. Akorat by to asi znamenalo konec rally, protoze Hnujdaj by vsechno o parnik vyhral a nebavilo by to uz ani M-Sport.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama