M-Sport měl problémy s rozborkou Greensmithova vozu
Když na předposlední zkoušce zahodil Gus Greensmith za letmým cílem novou Fiestu pod mez, vypadalo to špatně. Jenže i s notně poškozeným vozem nakonec kategorii WRC 2 Pro vyhrál a v cíli zářil štěstím.
Vše ale mohli zvrátit techničtí komisaři, kteří při rozborce vozu přišli na neshodu v homologaci. Podle ní by mělo spodní rameno vážit maximálně (i s tolerancí) 3215.1 gramu. Jenže při rozborce se zjistilo, že levé váží 3247.6 a pravé 3237.8 gramu, takže je těžší.
Předvolán byl Richard Millner jako šéf týmu a Bernardi Fernandes jako hlavní inženýr. Chybu přiznali a zdůvodnili ji administrativní chybou při homologaci. Tým dostal pokutu 30 tisíc euro, ale z toho 25 tisíc je podmíněných tím, že se chyba v homologaci nebude opakovat při soutěži MS v následujících 12 měsících.
Upřímně tohle je obecně problém homologací. Proč se hlídá váha ramena na gramy?
Upřímně tohle je obecně problém homologací. Proč se hlídá váha ramena na gramy?
Ale to by dneska nešlo, ty obdivované speciály WRC vlastně nemají s původním modelem prakticky nic společného, jen hrubý tvar a název. Jj, to je stav, po kterém všichni (?) tak toužili...
Osobne bych nejradsi videl minimalizaci pravidel - seriova samonosna kastle s nafouklejma blatnikama, nejakej maximalni objem (klidne pod litr) a inzenyri makejte. Konecne by zase motorsport slouzil jako laborator. Akorat by to asi znamenalo konec rally, protoze Hnujdaj by vsechno o parnik vyhral a nebavilo by to uz ani M-Sport.