16. 9. 2019 10:35 − 2355× − 0 0

Vítěz Tour de Corse 2001 se vrátil

První vítězství pro legendární Citroën Xsara WRC vybojoval španělský asfaltový specialista Jesús Puras.

Stalo se tak na konci premiérové sezóny tohoto vozu 2001 na Korsice. O rok později Puras absolvoval s Xsarou WRC domácí asfaltový šampionát a všechny své soupeře doslova deklasoval. Naposledy se do soutěžního vozu šestapadesátiletý pilot posadil před dvanácti lety. Návrat na soutěžní tratě si Puras nemohl odbýt s jiným vozem než Citroënem. Technika kategorie R5 je pro něho však úplnou novinkou a slavný pilot měl co dělat, aby stačil soupeřům s obdobnými vozy. Cestu za úspěchem mu bohužel už v první zkoušce výrazně zkomplikoval defekt, který jej připravil téměř o pět minut. V následujících testech si Puras osvojoval novou techniku a postupně se posouval pořadím vzhůru. Závěr startu s C3 R5 pak ozdobil vyhranou rychlostní zkouškou a posunem na konečnou devátou příčku.

Přes startovní rampu umístěnou v krásných kulisách historického Ovieda přejelo celých deset speciálů hlavní kategorie R5. Do jednoho z nich se posadil i José Antonio Suárez, který se do šampionátu vrátil po čtyřměsíční pauze. V tomto období u něho došlo ke změně techniky, když problematický Hyundai i20 R5 Suárez vyměnil za Škodu Fabia R5. Zvykání na novou techniku však dlouho netrvalo a Cohete vyhrál hned úvodní test. Na druhém místě se po úvodní sekci držel Iván Ares, který korejskému speciálu zůstává věrný i nadále. V úvodu soutěže jej sice trápila ztráta výkonu, ale i tak dokázal držet za zády svého hlavního soupeře o titul Pepé Lópeze. Pilot Citroënu letos doposud odstartoval do pěti podniků, čtyři vyhrál a jeden po havárii nedokončil. Arese dokázal López v průběžném pořadí šampionátu zatím držet za zády. V Rally Princesa de Asturias však pilot C3 R5 svému hlavnímu rivalovi nestačil a své snažení zakončil v RZ 4 mimo trať. Aresovi se vyskytla skvělá příležitost bodově se od soupeře odpoutat. V cestě za důležitým vítězstvím mu však stál těžký soupeř v osobě Suáreze. Pilot Hyundaie i20 R5 úvodní etapu dokončil na druhém místě s odstupem 17,4 vteřiny.

Sobotní zápolení začal znovu lépe lídr ve Fabii R5 a Aresovi nadále unikal, až se jeho náskok dostal k půl minutě. Ares pak v osmém testu svou snahu přehnal a na následky havárie musel odstoupit. Ani jeden z nejsilnějších aspirantů na titul si tak z Ovieda neodvezl body a situace v šampionátu zůstává otevřená. V pravidelném zisku bodů naopak pokračoval Surhayen Pernía s dalším Hyundaiem i20 R5, který Rally Princesa de Asturias dokončil na druhé příčce. V přímých soubojích Aresovi a Lópezovi sice nestíhá, ale pilným sběrem bodů se s nimi drží na čele. Za Perníovo zády do cíle sedmé soutěže letošní sezóny dorazil Joan Vinyes pilotující Suzuki Swift Sport R+, jehož stájový kolega Javier Pardo v RZ 9 dopadnul stejně jako Ares. Na následky havárie musel odstoupit. Španělsko je známé tím, že do mistrovství pouští různé speciály splňující atypické technické regule. Ostatně dlouho dobu šampionátu vládly upravené vozy GT nebo upravená produkční auta. Teď hlavní roli místních exotů sehrávají speciály kategorie N5, přičemž se jedná o lokální španělskou verzi R4. Na start soutěže v Oviedu se těchto vozů postavilo hned 13 a celkem reprezentovaly 6 značek. Nejrychlejší vůz N5, Ford Fiesta, pilotoval Álvaro Atanasio Iglesias Gutierrez a dovezl jej do cíle na pátém místě. Nejvyšší příčku na náročných asfaltových cestách vybojoval pilot, který se na pozici lídra držel od prvních kilometrů až do cíle. Debut s novou technikou v podobě Fabie R5 tedy Suárezovi vyšel na jedničku a bude zajímavé sledovat, jak si Španěl povede proti konkurenci WRC2 na domácím podniku MS.

Stav šampionátu: 1. López 150, 2. Pernía 145, 3. Ares 142, 4. Vinyes 115, 5. Blach 94, 6. Pardo 75

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama