Kopecký druhý ve WRC 2 Pro
› Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem s vozem ŠKODA FABIA R5 evo dojeli v kategorii WRC 2
Pro na Turecké rallye, jedenáctém kole mistrovství světa, na druhém místě
› Vedoucí posádka průběžného pořadí Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen dojela v kategorii
WRC 2 Pro na třetím místě a získala tak cenné body do hodnocení mistrovství světa
› Kajetan Kajetanowicz s privátně nasazeným vozem ŠKODA zvítězil v kategorii WRC 2 a má
nyní v jejím vedení stejně bodů jako Nikolay Gryazin, další soukromník s vozem ŠKODA
Marmaris, 15. září 2019 – I přes sobotní potíže s pneumatikami dojel Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem (CZ/CZ) s vozem ŠKODA FABIA R5 evo v kategorii WRC 2 Pro na Turecké rallye Rally Turkey Marmaris (12. 09.–15. 09. 2019), která byla jedenáctým kolem mistrovství světa FIA World Rally Championship, na druhém místě. Jejich týmoví kolegové Kalle Rovanperä se spolujezdcem Jonnem Halttunenem (FIN/FIN) se po páteční sérii defektů v sobotu vrátili do soutěže. Díky tomu dojeli na třetím místě v kategorii WRC 2 Pro a získali tak pro automobilku ŠKODA v této kategorii cenné body do hodnocení výrobců a současně také body do hodnocení jezdců. Za volantem vozu ŠKODA FABIA R5 vyhrál Kajetan Kajetanowicz (PL) se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem (PL) kategorii WRC 2 určenou pro soukromé týmy. Tím se bodově dotáhl na Nikolaye Gryazina a Yaroslava Fedorova (RUS/RUS), taktéž posádku jedoucí s vozem ŠKODA, která ale v Turecku nestartovala.
Turecká rallye opět ukázala, že je nejnáročnější soutěží v mistrovství světa FIA World Rally Championship. Sedmnáct rychlostních zkoušek s celkovou délkou 309,86 km se jelo převážně na šotolině s kameny. Výjimkou byla pouze krátká „show-stage“ ve městě Marmaris, která se jela na asfaltu. Rallye tak byla tvrdou zkouškou nejen pro posádky, ale také pro jejich stroje.
Zejména při druhých průjezdech rychlostních zkoušek byl jejich povrch pokrytý uvolněnými kameny a jízda občas připomínala slalom, během nějž se posádky kamenům vyhýbaly. I tak ale většinu posádek postihl defekt a tovární posádky ŠKODA nebyly v tomto ohledu výjimkou. Pro Kalleho Rovanperu a jeho spolujezdce Jonneho Halttunena (FIN/FIN) skončil boj o vítězství již v pátek dopoledne, tedy ještě dříve, než začal. Již během druhé rychlostní zkoušky je postihl defekt a poté ještě další. Na další rychlostní zkoušce měli opět jedno z kol prázdné a již bez rezervního kola museli na jednom z přejezdů zastavit. V sobotu se mohli podle pravidel do soutěže vrátit a jejich úkol byl jasný: dojet do cíle a získat body do hodnocení kategorie WRC 2 Pro. Nakonec dvojice Finů bezpečně dojela do cíle.
Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler byli až do sobotního odpoledne jasně ve vedení kategorie WRC 2 Pro. Pak je ale potkala smůla v podobě defektu pneumatiky jejich vozu ŠKODA FABIA R5 evo, kterou museli přímo na trati rychlostní zkoušky vyměnit. Tím jim vznikla časová ztráta více než dvě minuty, jež je stála vedení v jejich kategorii. Vše, co mohl Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem v neděli dělat, bylo dojet do cíle na druhé pozici v kategorii WRC 2 Pro. To se jim také podařilo.
Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek řekl: „Není to opravdu výsledek, o nějž jsme se snažili. Nevyhráli jsme kvůli smůle s pneumatikami. Nicméně i tak máme cenné body zejména do hodnocení výrobců v rámci kategorie WRC 2 Pro. Jsem rád, že soutěžní vozy ŠKODA na náročných šotolinových tratích v Turecku opět ukázaly svoji pověstnou spolehlivost.“
V kategorii WRC 2 určené pro privátní týmy podal mimořádný výkon Kajetan Kajetanowicz se spolujezdcem Maciejem Szczepaniakem. S vozem ŠKODA FABIA R5 zvítězili ve své kategorii a dostali se do celkového vedení mistrovství světa. Toto vedení sdílejí s další posádkou jedoucí s vozem ŠKODA – Nikolayem Gryazinem a Yaroslavem Fedorovem, kteří v Turecku nestartovali.
Celkové pořadí na Turecké rallye (WRC 2 Pro/WRC 2)
1. Greensmith/Edmondson (GB/GB), Ford Fiesta R5 MKII, 4.05:30,8 h*
2. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5 evo, +29,4 s*
3. Kajetanowicz/Szczepaniak (PL/PL), ŠKODA FABIA R5, +29,6 s
4. Bulacia-Wilkinson/Cretu (BOL/ARG), ŠKODA FABIA R5, +2:09,5 min
5. Andolfi/Inglesi (I/I), ŠKODA FABIA R5, +9:43,4 min
*Výrobci nominované vozy sbírají body do kategorie WRC 2 Pro.
Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Jezdci (po 11 ze 14 kol)
1. Kalle Rovanperä (FIN), ŠKODA, 166 bodů
2. Gus Greensmith (GB), Ford, 110 bodů
Mads Østberg (N), Citroën, 110 bodů
4. Jan Kopecký (CZ), ŠKODA, 79 bodů
5. Lukasz Pieniazek (PL), Ford, 74 bodů
Průběžné pořadí mistrovství světa kategorie WRC 2 Pro/Výrobci (po 11 ze 14 kol)
1. ŠKODA, 257 bodů
2. Ford, 220 bodů
3. Citroën, 110 bodů
Číslo dne: 11
Z dvanácti vozů ŠKODA FABIA R5 a ŠKODA FABIA R5 evo, které nastoupily do Turecké rallye, jich do cíle dojelo jedenáct. To je jasný důkaz rychlosti a robustnosti soutěžního vozu z Mladé Boleslavi.
Nebylo by vážně lepší radši tiskovku oželet ?
Ale kdyby mi někdo pánové před několika lety tvrdil, že se dožijeme situace kdy na MS bude strartovat z 28 vozidle 12 vozidel Škodovek, tak bych ho považoval za absolutního blázna
Jde jen o to, jak nešťastným slohem jsou výkony ŠM prezentovány, ty tiskovky snad píše na vedlejšák Ovčáček...
Také jsem pár závadů v životě odjel a přiznám se, že nad tímto vždy kroutím hlavou. Soutěž na které startuje 28 posádek a k podstatnému faktoru dobrého umístění stačí patřit mezi ,,šťastlivce", kteří neudělají na obrovských kamenech defekt, mi připadá hodně ,,nezávodní".
Ale kdyby mi někdo pánové před několika lety tvrdil, že se dožijeme situace kdy na MS bude strartovat z 28 vozidle 12 vozidel Škodovek, tak bych ho považoval za absolutního blázna
O tom žádná, ve WRC2 jsou na 1. až 8. místě soukromé škodovky, 9. (a poslední) dojel Ford.
Jde jen o to, jak nešťastným slohem jsou výkony ŠM prezentovány, ty tiskovky snad píše na vedlejšák Ovčáček...
Také jsem pár závadů v životě odjel a přiznám se, že nad tímto vždy kroutím hlavou. Soutěž na které startuje 28 posádek a k podstatnému faktoru dobrého umístění stačí patřit mezi ,,šťastlivce", kteří neudělají na obrovských kamenech defekt, mi připadá hodně ,,nezávodní".
Ale kdyby mi někdo pánové před několika lety tvrdil, že se dožijeme situace kdy na MS bude strartovat z 28 vozidle 12 vozidel Škodovek, tak bych ho považoval za absolutního blázna
A nebo je počet startujících posádek v Turecku ukázkou konečně fungujícícho formátu rally po které FIA tolik let volá a jehož podstatou je snížení fin. nákladů týmů.
Od roku 2020 na všech podnicích MS může startovat maximálně 28 všech posádek - účast se losuje z klobouku a týmy které nejsou vylosovány tím šetří fin. náklady
Hihi... nějak tam do té zprávy Kalle zapomněl soudruhům z NSSR přiznat, že "po páteční sérii defektů" se hned na první RZ na chvíli ocitl kolama vzhůru...
Což je škoda, protože kdyby se to dozvěděli, dalo by se z toho do PR zprávy "vytěžit", že vůz Škoda Fabia osvědčil svou výjimečnou pevnost a bezpečnost...
(a třeba i to, že se po tomto drobném incidentu "mírumilovně orající traktor vznesl a odletěl na základnu"...)