Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 9. 2019 19:26 − 4128× − 14 0

Na kalendář se bude čekat do října

Ohledně toho, kdy bude zveřejněn a jaké soutěže v něm budou obsaženy se spekuluje již nějaký čas a nejspíše ještě dva týdny bude.

Kalendář světového šampionátu v rally je poměrně očekávaným materiálem, protože teprve v závislosti na nejvyšší lize se posléze určují kalendáře regionálních šampionátu s cílem minimalizace termínových kolizí. Letos stále ještě čekáme na termínovou listinu pro rok 2020 a jak pro britský magazín Autosport říká prezident FIA Jean Todt, tohle čekání a odkládání zveřejnění kalendáře je vlastně známkou toho, jak je MS populární. A protože o MS mají zájem různé nové destinace, pracuje se na tom, jak co nejlépe a nejatraktivněji kalendář složit. Jak se nechal slyšet FIA rally divector Yves Matton, velmi pravděpodobným datem pro zveřejnění kalendáře může být 4. říjen, kdy bude zasedat Světová rada motorsportu. Jestli něco však zůstává jisté, tak by to měl být počet soutěží, jenž by měl zůstat na současných 14 podnicích.

již zmíněný prezident FIA k čekání na finální skladbu kalendáře říká: "Svým způsobem je to problém z kategorie těch dobrých. Chtěli jsme zachovat 14 soutěží a zájem máme od více organizátorů, takže jsme museli připravit dlouhodobou strategii, jak tento počet udržet a současně jsme vymýšleli co nejlepší strategii z dlouhodobého pohledu. To nějaký čas zabere, je třeba hodně jednání s různými subjekty a na výsledky jednání reagovat v plánech. Ale teď bych řekl, že jdeme do finále a už jenom chvilička zbývá, než bude vše hotovo. Tohle vše je známkou toho, že máme velký zájem o organizátorů a zemí, které by chtěly svou soutěž MS," uzavírá Jean Todt.

No a na závěr se pusťme do různých spekulací, které kolují po síti, protože o některých již bylo dříve jasno, některé se nově objevily a některé dřívější tutovky nakonec nemusí být pravdou vůbec. Jisté je, že v roce 2020 se nepojede Tour de Corse v MS, avšak existují náznaky, že by se mohla vrátit o rok později, pokud by se opět oživil systém rotace soutěží. Jak ve svém článku píše obvykle dobře informovaný server Planete Marcus, nejistotu setrvání v kalendáři pro rok 2020 či možnost vstupu do MS mají tyto země: Turecko, Německo, Austrálie, Wales, Japonsko, Keňa, Nový Zéland, Severní Irsko a Katalánsko. Podle dalšího dobře informovaného zdroje Garyho Boyda by však Keňa měla být již jista a mít podepsánu smlouvu na tři roky. Naopak dle španělského serveru Revistascratch si černého Petra vytáhlo Katalánsko.

Jak však ve svém článku píše Autosport.com, změny ještě mohou nastat, ale aktuálně nejpravděpodobnější podobu kalendáře by měly tvořit následující destinace s tím, že u Finska by mohlo i kvůli olympijským hrám v Japonsku dojít k posunu na termín Německé rally a Německá rally by se mohla posunout na letošní termín Turecké rally. V prostém výčtu by tedy MS 2020 mohly tvořit následující podniky: Monte Carlo, Švédsko, Mexiko, Argentina, Chile, Portugalsko, Sardinie, Keňa, Německo, Finsko, Nový Zéland, Turecko, Velká Británie a Japonsko.

Komentářů celkem: 14
18. 9. 2019 20:41
0 0
Bude to napínavé čekání, já při tratích Německé rally slyšel z několika úst, že se budou poroučet Korsika a Turecko.

18. 9. 2019 20:51
0 0
Ono se to často mění, ale teď to opravdu vypadá, že Turecko zůstane a půjde ven Španělsko.
18. 9. 2019 21:28
0 0
Nechce se mi verit, že by zůstali jen 2 asfalty smajlíksmajlík
18. 9. 2019 22:02
0 1
Německo ven
18. 9. 2019 23:16
0 0
Původně napsal pejda
Německo ven
Z jakého důvodu, aby bylo ještě o jeden asfalt méně??? A u RZ je tam pořád diváků dost, rozhodně víc jak na některých jiných podnicích......
19. 9. 2019 08:02
0 0
Je tam psána Velká Británie, ale asi se to nepojede ve Walesu, ale v Severním Irsku, takže asfalt
19. 9. 2019 09:10
0 0
Původně napsal Shacki
Ono se to často mění, ale teď to opravdu vypadá, že Turecko zůstane a půjde ven Španělsko.
Kvůli čemu zrovna Španělsko?
19. 9. 2019 11:06
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal Shacki
Ono se to často mění, ale teď to opravdu vypadá, že Turecko zůstane a půjde ven Španělsko.
Kvůli čemu zrovna Španělsko?
Myslím, že Španělsko nemá moc loby smajlík
19. 9. 2019 11:28
1 0
Turecko je úplně zbytečný ničení aut. Nevím proč by měli wrc jezdit po tratích tipu Dakar na to jsou snad jiný speciály.
19. 9. 2019 20:33
0 0
MS bez britskyho blata? To je skoro stejna tragedie, jako bez Monte. Monte uz v MS chybelo a byly to spatny roky, byt ne primo kvuli tomu.

Idealni kalendar v ramci moznosti kompromisu bych videl takto:
Tier 1 - core: Monte, Finsko, RAC na blate.
Tier 2 - hodnotne souteze:
Evropa, 4-5 soutezi: Svedsko, "San Remo" / Sardinie, Catalunya, Korsika, Portugalsko, Turecko / Kypr (?) / Recko (???)
Mimoevropske, 2-3 souteze: Argentina, Chile, Australie, Zeland.
Tier 3 - platici souteze:
Mimoevropske, 2-3 souteze: Japonsko / Cina / Korea / ..., Blizkej vychod / Afrika, Amerika, nejakej snih
Evropske, 2 souteze: Deutschland, Norsko, Polsko, Irsko, Bulharsko, Chorvatsko, Barumka smajlík

Zachovat aspon 3 etapy zakroucenejch stredomorskejch asfaltu (Monte je jedna etapa), 3 etapy rozbity sotoliny a jednu snehovou soutez. Svedsko by meli presunout na sever, nebo ho presunu do tieru 3 smajlík
20. 9. 2019 06:51
0 0
Kenny_pce: to by bylo, aby někdo nezmínil Barumku... smajlík už jsem se bál, že to nepřijde smajlík
20. 9. 2019 09:16
0 0
Původně napsal SkunnY
Kenny_pce: to by bylo, aby někdo nezmínil Barumku... smajlík už jsem se bál, že to nepřijde smajlík
Taky mi bylo divné, že by s tím nějaký snílek nepřišel smajlík
20. 9. 2019 09:17
0 0
Původně napsal Shacki
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal Shacki
Ono se to často mění, ale teď to opravdu vypadá, že Turecko zůstane a půjde ven Španělsko.
Kvůli čemu zrovna Španělsko?
Myslím, že Španělsko nemá moc loby smajlík
A potřebují dobré soutěže lobby nebo jde zase jen o peníze?
20. 9. 2019 10:00
0 0
Původně napsal Tom_crm
Původně napsal SkunnY
Kenny_pce: to by bylo, aby někdo nezmínil Barumku... smajlík už jsem se bál, že to nepřijde smajlík
Taky mi bylo divné, že by s tím nějaký snílek nepřišel smajlík
Jj, pripadalo mi, ze ty diskuzi neco chybi smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama