23. 9. 2019 15:11 − 6173× − 6

Nikolay Gryazin si vyzkoušel Volkswagen

Ruský účastník WRC2 bude i dál pokračovat se svou Škodou Fabia R5, ale slovinské zkoušce jiné techniky se nebránil.

Belgická stáj BMA se po posledním podniku belgického mistrovství ve Flandrech hodně překvapivě rozešla s jeho lídrem Krisem Princenem. Ten si stěžoval na špatný přístup týmu, který mu na tuto rally nedokázal dobře připravit jeho Polo GTI R5. Teď už se tak za jeho volant neposadí a volný vůz dostal na svou slovinskou misi k dispozici Gryazin, který měl jasné cíle. Užít si start s novým vozem, pořádně jej ozkoušet a zopakovat vítězství z roku 2017. Loňský triumf pak do Nove Gorici přijel obhajovat český pilot Ondřej Bisaha, který se po zlínském debutu za volantem Hyundaie vrátil do staré dobré Fiesty R5. Stejný vůz do Slovinska přivezl Maďar Gergely Fogasy, ale už ve druhé zkoušce jej totálně zdemoloval. Soutěž byla samozřejmě zařazena do slovinského mistrovství a titul si chtěl předčasně zajistit jeho lídr Rok Turk pilotující Hyundai i20 R5. Pokud se ale příští rok kompletního šampionátu zúčastní Boštjan Avbelj, nebude to mít už Turk zdaleka tak jednoduché. Mladý Avbelj na slovinské scéně působí jako zjevení. Svůj vůbec první start v rally ve Velenje přetavil v senzační triumf a skvěle si počínal i na Rally Železniki, kde se svou Škodou Fabia R5 do cíle dojel jako druhý.

Zařazením soutěže rovněž do chorvatského mistrovství se mohlo na jejích tratích rozhodovat hned o dvou titulech najednou. Za tím chorvatským měl nejlépe vykročeno Maďar Krisztián Hideg a zastavit jej teoreticky mohl jedině domácí Viliam Prodan za volantem stejné techniky, tedy Škody Fabia R5. Gryazin rally odstartoval v tempu, jaké od něho všichni očekávali. Od začátku všem ujížděl a porazit se během první etapy nechal pouze na závěrečné divácké superspeciálce. I bez tohoto jednoho nejrychlejšího času se mohl těšit z náskoku přes půl minuty. V druhé etapě Gryazin znovu letěl v pořádném tempu a jeho náskok se před dojetím do cíle zvednul už přes celou minutu. Znovu na sebe ve velkém stylu upozorňoval talentovaný Avbelj. Právě on totiž byl tím, kdo dominujícího Gryazina dokázal v sobotu dvakrát porazit. V pátek začal druhým časem, ale večer už mu patřila třetí příčka. Oba průjezdy nejdelším úsekem celé rally Lig totiž zvládnul rychleji Turk a na mladšího krajana si vyjel náskok deseti vteřin.

Soutěže se s Hyundaiem i20 R5 vedle domácího Turka zúčastnil i Hermann Gassner jun. První etapu německý pilot zakončil na páté příčce se čtvrtminutovým odstupem za českým zástupcem Bisahou. Zajímavý duel těchto dvou jezdců zdobil celou sobotní etapu, která odstartovala zrušením úvodní zkoušky kvůli zdravotnímu zásahu ke kolabujícímu divákovi. Bisaha nechal soupeře v půlce etapy dotáhnout na rozdíl 8,4 sekundy, ale závěr rally znovu patřil jemu a čtvrtou příčku si nakonec uhlídal. Hodně zajímavou podívanou zajistila kategorie dvoukolek. Na startu se sešla hodně zajímavá konkurence, kterou pořádně vylepšila dvojice jezdců z juniorského mistrovství světa. Zatímco Ital Enrico Oldrati během první etapy poztrácel minutu a čtvrt a krčil se na osmém místě, Dennis Radström s identickým Fordem Fiesta R2T19 vedl. Aleks Humar premiérově usednul za volant další Fiesty R2T19 a po prvním dnu zaostával za švédským jezdcem o 8,6 vteřiny. V sobotu se dokázal Radström od soupeře odpoutat až na rozdíl půl minuty, ale problémy v RZ 11 ho o všechnu tuto dřinu připravily. Domácí Humar se vrátil do hry, ale ani tlak a vítězství v posledním testu mu vítězství nevynesly. Radström si vedení uhájil o 4,7 sekundy. Na bednu se vedle dvou jezdců Fordu probojoval ještě další Slovinec Tim Novak s Opelem Adam R2. V absolutním pořadí se při Gryazinově dominanci o nejzajímavější sport postarali dva Slovinci bojující o druhé místo. Avbelj svého soupeře v RZ 8 překonal a těsný náskok si dokázal uhlídat až do konce. Turk se tedy nakonec musel spokojit s bronzem, ale i ten mu stačil k zajištění slovinského titulu. Jelikož se Prodan v pátek dopustil prohřešku proti pravidlům, který byl oceněn penalizací deset minut, za beznadějné situace se rozhodl v sobotu už nepokračovat. Hideg soutěž dokončil jako sedmý a s předstihem se stal potřetí v řadě chorvatským mistrem.

Komentářů celkem: 6
23. 9. 2019 16:141
0 0
Kam se poděl Bisahuv Hyundai?
23. 9. 2019 18:372
0 0
v Kroměříži s ním jel Sommer.
24. 9. 2019 08:573
0 0
Původně napsal pokec
v Kroměříži s ním jel Sommer.
a s Fordem jela Sandra,tak že?...
24. 9. 2019 12:374
0 0
Takže třeba jen zvolil do závodu, který je důležitý pro šampionát, který jede, osvědčenou Fiestu místo nového nenatestovaného Hyundaie? (nevím, jen tipuji)
24. 9. 2019 13:195
0 0
Já si myslím, že primárně je Hyundai pro sezónu 2020,start na Barumce byl spíš takový start v rámci oznámení plánů nového teamu,, jelikož jde o prestižní a hodně sledováný a navštěvovaný podnik u nás, Kroměříž měl byt takový test,ale nakonec byl upřednostněn pronájem... Ono je lepší vydělat něco než jen utrácet a tak zatím na starty do konce roku volí Fiestu když ji stále mají zatím
24. 9. 2019 13:546
0 0
myslím,že s i20 má jet Kramolín
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!