27. 9. 2019 20:15 − 2381× − 0

Porucha Mini WRC rozhodnula o vítězi Rallye Défi

Třetí letošní soutěže se zúčastnil Joël Levac se svým speciálem majícím kořeny v dílnách legendární britské stáje Prodrive.

Napínavý duel s Bradonem Semenukem na náročných tratích Rocky Mountain Rally pilot Mini WRC prohrál, ale o měsíc později na šotolinách Baie-des-Chaleurs si už pro vítězství dojel. Jelikož se doposud žádný z konkurentů nezúčastnil všech soutěží, získané body Levaca pasovaly do role velkého favorita na zisk titulu. Svou pozici chtěl potvrdit na začátku září během Rallye Défi, soutěže, která uzavřela první půlku sezóny. Jako lídr z ní však chtěl vyjít úřadující šampión Karel Carré se svým Subaru, kterému po třetím podniku patřila průběžně druhá příčka. Kromě zmíněných dvou jezdců tu však je ještě minimálně jeden, který neskrývá ambice ukořistit kanadskou mistrovskou korunu. A má k tomu nejlepší možnou techniku, bývalý mistrovský speciál Subaru po Antoine L’Estagovi. Maxime Labrie s novým vozem zatím hledá společnou řeč a více se mu zatím dařilo na Rocky Mountain Rally s bývalým, o několik generací starším modelem japonské značky.

Úvodní etapa jezdcům přichystala hodně náročné kamenité podmínky. Na rozbité cesty málem už v první zkoušce doplatil favorizovaný Levac, když o velký kámen poškodil přední kolo svého Mini. Zbytek vozu naštěstí poškozený nebyl, mechanici vůz udrželi v kondici a posádka si do cíle dojela pro etapový triumf. Carrého náročnost trati moc netrápila, daleko více jej zlobil pop-off ventil. I přes snížený výkon dokázal úřadující šampión první etapu zakončit jako druhý s relativně malým odstupem přes dvacet vteřin. Labrie poškodil několikrát kola svého Subaru, ale ani jednou z toho nerezultoval defekt. Daleko větší hrozbou se ukázal únik kapaliny z transmisí. Labrie měl ale štěstí a do druhého dne odjížděl ze třetí pozice. V sobotu si svůj nový vůz pochvaloval a díky smůle jednoho ze soupeřů se vyhoupnul na konečnou druhou příčku. Tím smolařem se nakonec bohužel stal Levac, kterého v půlce druhé etapy ze hry vyřadila porucha alternátoru. Pilot Mini se během žádné z posledních sezón nezúčastnil více než třech soutěží ročně. Za tou letošní tak dost možná udělal hodně smutnou tečku. Do cíle náročné Rallye Défi nedokázal nakonec dojet ani Sylvain Erickson, když svůj Hyundai Accent 4WD rozbil.

Na pódiový stupínek, byť nejnižší, se po dvou letech znovu postavil Steeve Hobbs. Jezdci Subaru se letos vůbec daří. Zatímco vloni nedokončil ani jednu ze soutěží, letos do cíle dojíždí pravidelně. Pravidelně do cíle dojíždí i úřadující mistr dvoukolek Wim van der Poel, který se na start postavil coby favorit své kategorie. V prvním dnu se svou Fiestou MK7.5 R2 opravdu kraloval, ale pak mu na konto přistála dvouminutová penalizace. Když mu jí komisaři před koncem etapy znovu umazali, stal se van der Poel jasným lídrem rally. Ráno se však posádka probudila a penalizace byla zpátky na jejich kontě. Jako správní šampióni se nevzdali a do stahování ztráty dali maximum. Mathieu Leblanc mohl ždímat ze své Hondy Civic maximum, ale dramatický duel nakonec nevyhrál. V jeho neprospěch hovořilo 6,8 sekundy. Absolutním vítězem poslední rally první půlky roku se po Levacově odstoupení stal Carré, což jej katapultovalo do čela šampionátu.

Stav šampionátu: 1. Carré 56, 2. Levac 40, 3. Labrie 33, 4. Arsenault 27, 5. Leblanc 26

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!