1. 10. 2019 09:41 − 1705× − 0

Vítězný irský debut Pola GTI R5

Závěrečné dějství irského asfaltového mistrovství divákům nabídlo zajímavou podívanou v podobě nové techniky.

Volkswagen Polo GTI R5 irským fanouškům ještě nikdo nepředvedl a Marty McCormack, který byl doposud k vidění za volantem koncernové sestřičky Fabie R5, se tak postaral o tento atraktivní debut. A dobře že k němu došlo právě na Cork 20 International Rally, protože většina pravidelných účastníků mistrovství se tam vůbec neukázala. V první řadě chyběl letošní mistr Craig Breen a nedorazil ani druhý nejlepší Alastair Fisher. Závěrečnou letošní soutěž vynechali i oba bratři Moffettové, přičemž ten lepší, Josh, tak dal všanc svou čtvrtou příčku. Zálusk si na ni dělal jiný pilot Fordu Jonny Greer. Poprat se o Fisherovo druhé místo pak mohl Callum Devine, který v poslední trojici soutěží pokaždé skončil na pódiu. Z Donegalu si navíc pilot Fordu Fiesta R5 odvezl maximum bodů do mistrovské klasifikace. Z úvodních soutěží, které ještě absolvoval v Hyundai i20 R5, si Meirion Evans moc bodů neodvezl. V Ulsteru se objevil se Škodou Fabia R5 a hned dojel na pódiu. Tentokrát při absenci nejsilnějších jezdců mistrovství mladý Brit rozhodně patřil do úzkého okruhu favoritů na vítězství.

Na začátku soutěže předváděl nejlepší výkony Devine, který vyhrál oba úvodní testy a na své soupeře si vytvořil náskok převyšující čtvrt minuty. Ve třetí zkoušce pilot Fordu chyboval, ale přetočením zase tolik neztratil a zůstal ve vedení. Na tratích RZ 4 pak znovu nenašel žádného přemožitele. Závěr první etapy ale bohužel k mladému Irovi nebyl vůbec přívětivý. U jeho Fordu praskla poloosa a posádka se s minutovým mankem propadla na páté místo. V neděli ráno Devine znovu nastolil maximální tempo, nic ještě nebylo ztraceno. V jednom zrádném místě ale jeho Fiesta sklouzla mimo trať a ještě k tomu jí postihnul defekt. Do cíle Devine dorazil s obří desetiminutovou ztrátou a další pokračování vzdal. Jeho odstoupení zároveň otočilo vzhůru nohama celý průběh boje o druhé místo. V pátek to ještě vypadalo dost jasně, že Fisher kvůli své absenci o titul vicemistra přijde. Greer od začátku rally bojoval s porouchaným zadním diferenciálem a do cíle třetího testu dorazil jen s jedním náhonem. Následně se posádka ještě zdržela v servisu a po připsání penalizace 75 vteřin etapu zakončila až jako šestá. Když odstoupil Devine, vrátil se Greer zpátky do skoro již ztracené hry. V RZ 9 pak ještě havaroval Cathan McCourt s další Fiestou R5 a Greer nakonec rally zakončil jako třetí.

Eugene Donnelly letos podruhé vytáhnul z garáže svou novinku Proton Iriz R5. Na rozdíl od Donegal International Rally hrál někdejší irský šampión daleko důležitější roli. Od začátku se držel v top ten a do cíle dojel jako čtvrtý nejrychlejší. Teď se ještě vraťme na konec první etapy, který se odjel na deštěm zmáčené RZ 5. Do vedení se tam dostal vloni druhý Daniel Cronin. Už v druhém nedělním testu ale svou červenou Fiestu R5 zaparkoval mimo trať. Vedení od něho převzal McCormack, který už nový Volkswagen konečně dostal do ruky. Myšlenky na vítězství se ale zároveň nevzdával ani Evans a po RZ 8 se držel na druhém místě s minimálním odstupem 4,8 sekundy. Defekt v následující zkoušce ho bohužel o přímý kontakt se soupeřem připravil. McCormack navíc zajížděl jeden nejrychlejší čas za druhým a o vítězný debut s novým Polem se už připravit nenechal.

Konečný stav šampionátu: 1. Breen 85, 2. Fisher 72, 3. Devine 61, 4. Evans 48, 5. Greer a J. Moffett 38

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!