Jak probíhá příprava na Německou rally?

Příprava na světovou soutěž trvá 12 měsíců. Více informací prozradil vedoucí Německé rally Armin Kohl.

OMV ADAC rallye ve dnech 10. až 13. srpna je součástí mistrovství světa. Pro Armina Kohla a část jeho tří tisícovek pomocníků to znamená skoro roční přípravu. „Ale už nemáme skoro žádné problémy s byrokraty,“ prozradil v rozhovoru dlouholetý organizátor.

Kdy začala příprava na letošní ročník soutěže?

Kohl: Ihned po skončení ročníku 2005, protože jsme měli možnost si poslechnout první ohlasy a stanoviska pozorovatelů FIA, komisařů, týmů a samozřejmě i diváků. V prvních týdnech po soutěži jsme také zjišťovali ohlasy místních orgánů, policie a místních obyvatel. Celkově jsme zanechali velmi pozitivní dojem, který nám pomůžeme při obraně proti kritikům.

Kdy byla určena trať pro letošní ročník?

Kohl: Trať byla ve spolupráci s odpovědnými úřady na místní, krajské a zemské úrovni potvrzena již před startem soutěže v roce 2005. Bylo tak zapotřebí pouze menších úprav, obzvláště když veškerá spolupráce na všech úrovních byla velmi pozitivní. Před deseti lety jsme měli s problémy s byrokraty, letos tomu tak už není. Právě naopak – v roce 2006 se rychlostní zkouška „Grafschaft Veldenz“ pojede na výslovné přání místní obce dvakrát. A po dohodě s příslušnými obcemi se zkoušky „Schönes Moselland“ a „Moselwein“ jedou po různých trasách, aby žádný starosta nebyl zklamán. V roce 2006 je zkouška „Moselwein“ na programu jako čtvrtá a osmá prvního dne.


Německá rally bývá cílem tisíců českých fanoušků

Co si o trati myslí FIA a místní obyvatelé?

Kohl: Normálně musíme harmonogram a trať předložit ke schválení sedm měsíců před začátkem soutěže světové organizaci FIA. FIA a týmy mají pak měsíc na podání případných připomínek. Naše plány jsme předložili v lednu letošního roku a v květnu nám ji schválil bezpečnostní expert FIA Simo Lampinen. V roce 2005 jsme museli vysvětlovat naše záměry v mnoha obcích podél trati, letos budeme naše záměry vysvětlovat pouze v obci Fell – všichni ostatní občané se cítí být dobře informováni a jsou také patřičně nadšeni. Po spolupráci s policií, místní samosprávou a obyvateli bychom mohli postavit trať o délce 400 kilometrů a více. FIA ale povoluje délku soutěže pouze v rozmezí 340 až 360 kilometrů, takže jsme se dohodli na 352 soutěžních kilometrech.

Pro Vás jako pro bývalého policistu je jistě důležitá spolupráce s dotyčními policejními stanicemi, že?

Kohl: Jistě a my jako organizátoři z toho jednoznačně profitujeme. V těchto týdnech probíhá například speciální školení našich týmových vedoucích na policejní škole spolkové země Porýní-Falc. Zde se učí hlavně organizaci velkého množství lidí, při očekáváné návštěvě více než 200 tisíc lidí z dvaceti zemí to je nezbytně nutné.


Vinice jsou pro Německou rally typické

Jak takové školení vypadá?

Kohl: V červenci budou policejní psychologové opět školit naše vedoucí rychlostních zkoušek a zkoušet s nimi různé scénáře. Probírají se různé záležitosti od správného dýchání (aby došlo k uklidnění vlastní osoby) až zvládání konfliktů, u kterých se vždy musí mluvit pouze s hlavním strůjcem neklidu. Velmi zajímavá a vědecky podpořená je skutečnost, že ke zvládnutí vícejazyčné skupiny není zapotření znalosti žádného cizího jazyka: v této takzvaně nonverbální komunikaci bohatě postačí správná gestikulace a mimika.

Funguje optimálně i materiální zabezpečení?

Kohl: OMV ADAC rallye se v roce 2006 pojede již popáté jako podnik mistrovství světa, takže pomalu jsme již docela sehraný tým a samozřejmě máme logistiku profesionálně zvládnutou. V našem centrálním skladu tak máme 420 tisíc metrů pásma na vytyčení devatenácti rychlostních zkoušek, 42 tisíc metrů pásma na ohraničení diváckých míst, 12 tisíc metrů zátaras, tři a půl tisíce metrů pásky ADAC nebo skoro sedm tisíc informačních a směrových cedulí. Všechen tento materiál bude rozvezen 150 auty a našimi pomocníky včas umístěn na svá místa. Náhradní materiál jsme objednali již před měsíci – například tisíc sto nových vest pro pořadatele, ty loňské zmizely v rukou sběratelů suvenýrů.

převzato z: www.adrivo.com

Komentářů celkem: 12
Anonym IP:83.208.147.60
6. 6. 2006 16:511
0 0
Tomu říkám profesionální a odpovědný přístup. Když si vzpomenu jak u nás poměrně často oraganizují diváky ožralí dobrovolní hasiči s oranžovými vestami s nápisem Rally Bohemia "95, tak se divím, že se toho jen "málo stalo" a to chceme kandidivat? Samozřejmě o zdravovědě, vyjednávání a komunikaci raději se zde nezmiňuji. Toto by mělo zajímat odpovědné orgány a né jestli mohou, či nemohou startovat wrcéčka. Luboš Chalupka
6. 6. 2006 17:162
0 0
Chtěl sem se zeptat redakce jestli prosím nechystá tak měsíc předem nějaký harmonogram Rz, místa konání atd. Je mi 17 a do Německa bych chtěl vyrazit poprvé takže toho zatím moc nevím díky moc za nějakou odpověd. Brabuss@centrum.cz nebo stačí napsat tu předem díky.
6. 6. 2006 17:203
0 0
počkej ještě pár dní, chystáme něco víc, brzy se to dozvíš.
Anonym IP:82.119.249.1
6. 6. 2006 18:464
0 0
Už se tam moc těšim. Jezdíme tam od začátku každý rok a musim říci, že Němci tu organizaci tam mají vždy dost namakanou. Mc Cali
6. 6. 2006 18:585
0 0
Díky moc Shacki
dsigy
6. 6. 2006 19:056
0 0
chalupo... ale kandiduje barumka a ta je ok... tak nevim co meles o bohemce :D
Anonym IP:84.42.233.215
6. 6. 2006 19:187
0 0
Souhlasím s panem Chalupou. České soutěže nejsou po stránce pořadatelské na úrovni. Za poslední roky jsem se setkal mnohokrát s opilými a agresivními pořadateli, nebo obráceně s pořadateli, kteří svoji funkci vůbec nevykonávali. Barum rallye je sice jedna z našich organizačně lepších soutěží, ale žádný zázrak to také není. Pořadatelé například na některých místech neví, nebo nechtějí vědět, která vozidla s jakým označením mohou až k "mlíku", policie příliš s pořadateli nespolupracovala, spíš si dělají co chtějí... Ale je to o lidech, někde to bylo perfektně organizované, někde zase pod psa... Deutschland Rallye má organizaci perfektní, typická germánská preciznost...
Anonym IP:85.70.131.244
6. 6. 2006 19:448
0 0
Mam takovou prosbu.... Neměl by někdo jedno místo v autě? Strašně rád bych se tam jel podívat, ale nemam jak a ani to tam neznam.... Cestu bych samozřejmě uhradil na půl.... Roman
Anonym IP:88.101.101.165
6. 6. 2006 21:569
0 0
Na většině zahraničních soutěží, na kterých jsem byl, jsou pro pořadatele nejdůležitější závodníci, členové týmů a diváci. U nás a to především na Barumce jsou nejdůležitější zahraniční bafuňáři, potom tuzemští bafuňáři, potom známí a kamarádi. Nakonec diváci, závodníci a úplně nakonec členové týmů, kteří oproti cizině nemají servis od pořadatele vůbec žádný, naopak jsou považováni za obtížný hmyz !!
Anonym IP:88.100.252.64
7. 6. 2006 07:3110
0 0
Barumka chce soutěž MS a jelikož Novák na FASu již přesluhuje tak jako ředitel RALLYE BARUM - MS ná chuť na slušnou trafiku.
Anonym IP:88.100.252.64
7. 6. 2006 07:3311
0 0
On Míle Regner neumí anglicky, ale jenom rusky!
Anonym IP:212.111.21.25
7. 6. 2006 12:3012
0 0
Vzkaz pro Romana. Jedem dodávkou 2 místa ješte jsou. Pošli mail na r.orava@seznam.cz
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!